Prokletí meče aneb proč nemají hráči rádi šerm?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Prokletí meče aneb proč nemají hráči rádi šerm?

Prokletí meče aneb proč nemají hráči rádi šerm? | Kapitola 6

Michal Rybka

Michal Rybka

24. 2. 2018 03:00 74

Seznam kapitol

1. Z bezpečné zóny 2. Pravěké pravidlo 3. Porcujeme katanou 4. Fronta na jatkách
5. Meče lítaj vzduchem 6. Blíže k realitě 7. Když vás nad vodou drží komunita 8. Za čest a slávu

Kingdom Come: Deliverance prodala za týden více než milion kopií. Zdá se, že překonala „prokletí meče“, podivný fenomén, který přináší zmar, zhoubu a zapomnění herním titulům založeným na šermu a dalších formách kontaktního boje. A zvlášť velký problém to bývá u her, které vidíte z vlastního pohledu.

Reklama

Když se díváme na realističtější šermířské hry, musíme nejdřív zmínit Bushido Blade (1997) pro PlayStation. Hra byla kritikou dobře přijata – a to nejen v Japonsku, ale i v Americe. Má některé zvláštnosti, například nemá ukazatel zdraví – a nejen to, i když je vaše postava vážně zraněná, stále může protivníka zabít. Rovněž tu funguje zabití jednou ranou, jako je například sek na hlavu anebo sek přes břicho, vcelku jde o hru překvapivě realistickou, zvláště když uvážíme rok vzniku.

O rok později vzniklo pokračování hry Bushido Blade 2 (1998), což je celkem fofr – na dnešní poměry. Hra se dočkala hlavně slušného vylepšení vizuálu.

Unikátním titulem byl Die by the Sword (1998), hra svojí podstatou sice fantastická a mytologická, ale s možností ovládat pomocí numerického bloku a nebo myší pravou ruku herní postavy a tedy šermovat mečem, palcátem či jinou zbraní. Numerický blok přitom indikoval směr pohybu, takže stisk kláves 7 a 3 provedl sek z levého horního střehu doprava dolů. Poměrně zajímavý projekt přišel na počátku 3D akcelerace, byl poměrně nehezký a nepřehledný a rychle mu začaly konkurovat mnohem lepší akční hry, jako první Tomb Raider. Projekt se dočkal datadisku Limb from Limb, ale to bylo vše.

Poměrně chválený je soubojový systém v Age of Conan (2008). Ten zahrnuje jak směřování útoků, tak i bloků, zahrnuje staminu, pohyb a také komba. Grafika vypadá na dnešní poměry trochu komicky, ale jde o zajímavý experiment, který zahrnuje směrovost útoků. 

Zajímavým počinem pro Wii je Red Steel 2 (2010), což je takový komiksový westernový shooter, který zároveň používá pohybové kontroléry pro šerm, pochopitelně s katanou. To dává zcela nové možnosti pro šerm, protože můžete mávat rukou poměrně přirozeně. Pro divoké máchání je katana docela dobrá volba, s váhou pod kilo je to někde na úrovni kapku těžší evropské šavle a je to agilní zbraň, máchat se s ní dá docela rychle. Na neobrněného protivníka je to rovněž efektivní zbraň, takže to do westernu celkem sedí. Red Steel 2 byl rovněž hodnocen docela vysoko.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama