Quantum Break – když selžou hrátky s časem
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Quantum Break – když selžou hrátky s časem

Quantum Break – když selžou hrátky s časem | Kapitola 5

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

11. 4. 2016 03:00 17

Seznam kapitol

1. Remedy a její košatý rodokmen 2. Časový paradox 3. Dva v jednom 4. Grafika z Xboxu, HW nároky z budoucnosti 5. Tohle tu už párkrát bylo 6. Shrnutí, závěrečné hodnocení

Na naše počítače se v těchto dnech dostává jedna z nejočekávanějších her letošního roku. QuantumBreak od finského vývojářského studia RemedyEntertainment by měla definovat nový žánr akčních her s dech beroucími filmovými vstupy. Ale jak je to s ní ve skutečnosti? Na to vám odpovíme v dnešní recenzi.

Reklama

Vedle průměrné grafiky se můžete připravit také na vcelku průměrnou hratelnost. QuantumBreak je akční hra viděná pohledem ze třetí osoby, kdy kamera nahlíží jakoby přes rameno hlavnímu hrdinovi (takže je na jednu stranu nakloněná více jako třeba v sérii Dead Space).

Kromě klasického střílení, kdy hlavní postava může přepínat mezi třemi zbraněmi (k dispozici jsou klasické pistole, kulomety a brokovnice a to vždy v několika různých provedeních), máte k dispozici i pár speciálních schopností vyplývajících právě z časových anomálií.

Během střílení a schovávání se za překážkami tak můžete vyvolat třeba štít, který technicky vzato drží nepřátelské kulky od hlavní postavy v uctivé vzdálenosti. Jako další je k dispozici přemisťování, kdy se postava ve vteřině dostane na několik metrů vzdálené místo. V boji je nesmírně užitečný také časový výboj, který dokáže rozmetat najednou více lidí, nebo i silnější nepřátelské jednotky. Všechny nepřátele a aktivní předměty si přitom můžete nechat zobrazit jakýmsi výbojem. Posledním pomocníkem je variace na bullettime, kdy na chvíli zpomalíte čas, abyste mohli lépe zaměřit.

Quantum Break – když selžou hrátky s časem
i Zdroj: PCTuning.cz

Quantum Break – když selžou hrátky s časem
i Zdroj: PCTuning.cz

Quantum Break – když selžou hrátky s časem
i Zdroj: PCTuning.cz

Quantum Break – když selžou hrátky s časem
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak mi určitě sami dáte za pravdu, speciální schopnosti představené v Quantum Break nejsou kdovíjak originální. S různými variacemi na tyto schopnosti jsme se setkali dříve a to ve spoustě různých her. Samozřejmě, vymyslet něco nového je v dnešní době docela těžké, nicméně kdyby schopnosti byly nějak lépe provedené, třeba by mi ani nevadily.

Hlavním problém je, že stejně jako jsou nenápadité speciální schopnosti, jsou nenápadité i levely a vůbec všechno, na co se podíváte. Tak třeba nepřátelé nabíhají vždy v několika vlnách a to většinou z jednoho místa. Místa přestřelek jsou většinou koncipována jako širší prostranství s množstvím stejných objektů, za něž se dá schovat. A když už přijde na nové nepřátele, tak je v tom chumlu ostatních dost možná ani nerozeznáte a časovým výbojem je pošlete k zemi společně s pěšáky.

Quantum Break – když selžou hrátky s časem
i Zdroj: PCTuning.cz

Hratelnost nijak zvlášť neoživí ani logické hádanky. V některých úrovních narazíte na místa, kde lze vrátit čas zpět. Díky tomu můžete zhmotnit třeba rozbitý kontejner nebo stříšku, po níž pak rychle přeběhnete na vzdálenější balkónek. Vedle samotného přetočení času jsou logické hádanky pro zpestření doplněné nutností použít další speciální dovednosti, například přemisťování, které vám pomůže překonat pomalu padající střechy.

Takto na papíru to možná zní dobře, ale ve skutečnosti vás to zrovna moc nenadchne. Logické hádanky jsou obecně velmi jednoduché. Dalším problémem je, že neustále musíte vyvolávat výboj, abyste je lokalizovali. Nehledě na to, že v souvislosti s logickými hádankami často zlobí běžné věci, jako je nemožnost výskoku na objekt ze strany (i když zepředu na něj skočit lze), nebo občasné a zcela nevysvětlitelné vynechání, kdy se postava třeba dvakrát nezachytne a napotřetí se jí to povede. A to jsem ještě nezmínila kiksy, jako třeba že skočíte na jasně dosažitelné místo a vaše postava zemře, neboť hra chtěla, abyste skočili vedle. Nestává se to často, ale stává se to a vůči hráči je to nefér.

Tyto chyby v ovládání společně s nesmyslným level designem, kdy aktivní objekty jsou rozmístěny dosti nečitelně, jsou naprosto smrtelné. V prostředí kvůli tomu můžete pobíhat zcela zbytečně i několik minut, případně kvůli tomu rovnou zemřete a hru musíte opakovat od posledního checkpointu. Alespoň že ty jsou rozmístěny vcelku solidně a nikdy se tak na inkriminované místo nemusíte vracet z velké dálky.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama