Quantum Break – když selžou hrátky s časem
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Quantum Break – když selžou hrátky s časem

Quantum Break – když selžou hrátky s časem | Kapitola 4

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

11. 4. 2016 03:00 17

Seznam kapitol

1. Remedy a její košatý rodokmen 2. Časový paradox 3. Dva v jednom 4. Grafika z Xboxu, HW nároky z budoucnosti 5. Tohle tu už párkrát bylo 6. Shrnutí, závěrečné hodnocení

Na naše počítače se v těchto dnech dostává jedna z nejočekávanějších her letošního roku. QuantumBreak od finského vývojářského studia RemedyEntertainment by měla definovat nový žánr akčních her s dech beroucími filmovými vstupy. Ale jak je to s ní ve skutečnosti? Na to vám odpovíme v dnešní recenzi.

Reklama

Jelikož Quantum Break byla primárně vyvíjena pro konzoli Xbox One a jelikož autoři nevěnovali žádnou zvláštní pozornost portování hry na počítače, tak jsme se  dočkali dost průměrného grafického provedení.

Pokud si Quantum Break spustíte v 1080p a s maximálními detaily, ještě to jde. V takovém případě bych hru přirovnala k lepšímu průměru srovnatelnému třeba s grafikou Just Cause 3. To znamená, že z dálky a za běhu Quantum Break vypadá vcelku solidně, ale nesmíte se zaměřovat na jednotlivosti.

Tak třeba textury jsou v některých případech naprosto zoufalé. Až jsem si vzpomněla na to, jak jsem před několika dny rozehrála deset let starý Tomb Raider. Dalším problémem jsou stíny. Když nejsou úplně kostičkované, tak vypadají jako rozlitý olej. Také proto moc dobře nechápu, proč autoři každou druhou místnost přesvítili přenosnými lampami, takže hráč pomalu ani nevidí, co se děje na druhém konci. No a takhle to je v Quantum Break vlastně úplně se vším.

Mimika postav se omezuje na vytažení koutků úst nahoru nebo dolů (dobře, trošku přeháním, ale opravdu jen trošku), drobné maličkosti na zemi nebo třeba listí ve vzduchu úplně chybí. Odrazy na vodních plochách nejsou věrohodné, vypadají spíš jako umělé malby. Prostředí je tak celkově sterilní a jediným ucházejícím prvkem jsou výbuchy, i když ty se také řadí spíše k průměru. Poměrně nesmlouvavé hardwarové nároky tak jsou trošku zarážející.

Quantum Break – když selžou hrátky s časem
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální systémová sestava:

  • Procesor: Intel Core i5-4460 2,70 GHz nebo AMD FX-6300
  • Grafická karta: Nvidia GeForce GTX 760 nebo AMD Radeon R7 260X (se 2 GB VRAM a podporou DirectX 12)
  • Paměť: 8 GB RAM
  • OS: Windows 10 (pouze 64bitová verze)
  • HDD: 55 GB

Doporučená systémová sestava:

  • Procesor: Intel Core i5-4690 3,90 GHz nebo ekvivalent od AMD
  • Grafická karta: Nvidia GeForce GTX 970 nebo AMD Radeon R9 390 (se 4 GB VRAM a podporou DirectX 12)
  • Paměť: 16 GB RAM
  • OS: Windows 10 (pouze 64bitová verze)
  • HDD: 55 GB

Systémová sestava pro nastavení „Ultra“:

  • Procesor: Intel Core i7-4790 4 GHz nebo ekvivalent od AMD
  • Grafická karta: Nvidia GeForce 980 Ti nebo AMD Radeon R9 Fury X (se 6 GB VRAM a podporou DirectX 12)
  • Paměť: 16 GB RAM
  • OS: Windows 10 (64bitová verze)
  • HDD: 55 GB

Quantum Break – když selžou hrátky s časem
i Zdroj: PCTuning.cz
Quantum Break – když selžou hrátky s časem
i Zdroj: PCTuning.cz
Quantum Break – když selžou hrátky s časem
i Zdroj: PCTuning.cz




Když už jsem u toho lamentování nad grafikou, musím se přiznat, že mi nesedla ani celková stylizace. Je sice hezké, že se tvůrci snažili Quantum Break propůjčit moderní sci-fi hábit, jenže to podle mě přepískli s barvami a vůbec s náznaky časových anomálií. Když třeba vyvoláte časový štít a zrovna se na vás vrhne více nepřátel, máte co dělat, abyste z toho štítu alespoň něco viděli. Grafika tak může být na pohled pěkná, ale rozhodně není funkční a hraní neusnadňuje.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama