radeon-hd2400pro-geforce-8500gt-a-kvalita-obrazu-ve-starsich-hrach
Hardware Článek Radeon HD2400Pro, GeForce 8500GT a kvalita obrazu ve starších hrách

Radeon HD2400Pro, GeForce 8500GT a kvalita obrazu ve starších hrách | Kapitola 3

Lukáš Fiala

Lukáš Fiala

39

Seznam kapitol

1. Prologue 2. Vánoce (aneb rozbalujeme dárečky) 3. Testovací sestava 4. Teoretické testy AntiAliasingu
5. Praktické testy AA 6. Anizotropní filtrování 7. Přímé srovnání a poznatky z užívání 8. Závěr a hodnocení karet

Grafické čipy řady GeForce 8 a Radeon HD2000 přinesly světu nové algoritmy vyhlazování hran a opět dokonalejší anizotropní filtrování. V dnešním článku se zaměříme zejména na kvalitu antialiasingu u dvou low-endových modelů od obou výrobců a také na jeho použitelnost ve starších hrách, které reprezentují Half-Life 2 a Far Cry. Zároveň uděláme malé srovnání celkem čtyř karet od Sapphire, MSI a Leadteku.

Reklama

Pro otestování výše uvedených karet nám posloužila tato sestava:

  • Procesor: Intel Core 2 Duo E4300 @2,7GHz
  • Základní deska: Gigabyte GA-965P-DS3 (Intel P965 + ICH8)
  • Operační paměť: 2x1GB A-Data 667MHz @ 750MHz
  • Pevné disky: Seagate Barracuda 7200.8 200GB, Samsung HD321KJ
  • Zdroj: Seasonic S12 430W

  • Operační systém: Microsoft Windows XP Professional SP2
  • Hry: Half-Life 2, Far Cry
  • Další programy: 3DMark05, ToMMTi Systems FSAA Tester, FRAPS, HardwareOC Far Cry Benchmarking Tool
  • Ovladače: Catalyst 7.8 (ATi), ForceWare 162.18 (nVidia)

U všech karet byla v ovladačích nastavena maximální možná kvalita filtrování textur. Měření framerate v Half-Life 2 probíhalo za pomoci programu FRAPS, s detaily nastavenými na vysoké. O benchmarkování Far Cry se postarala utilita serveru Hardware OC, taktéž s detaily nastavenými na nejvyšší.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama