Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách | Kapitola 13
Seznam kapitol
V dnešním testu poměří síly dva zástupci střední vyšší třídy. Proti druhému nejvýkonnějšímu modelu GeForce na trhu, postavíme zbrusu nový a velmi moderní Radeon s paměťmi GDDR5. Obě karty podrobíme zkoušce v kompletně nové metodice testování grafických karet, včetně výsledků po přetaktování.
Tuto hru jsem zařadil, protože se jedná o poslední titul postavený na OpenGL. Obecně jde o celkem hodně hranou síťovou akci, která se dočkala mnoha uživatelských map a modifikací. Hraje ji i spousta lidí u nás, a graficky je hra srovnatelná (dle mého osobního názoru) třeba i s Crysis.
Všechno co šlo, jsem ve hře nastavil na maximum. Vyhlazování (8x) a filtraci jsem nastavoval také pouze ve hře. Měnil jsem pak už jen rozlišení. I když tato hra nabízí i s vyhlazováním vysoká fps, testoval jsem i bez něj - u online stříleček někdy hráči dávají přednost vysokému portu fps a ne grafické stránce. V této hře je problém dosáhnout stejných podmínek, proto jsem hrál kompletní level asi 20-30 minut v mapě "Valley" - ničil jsem kontejner stroggů. Záznam Frapsu jsem ukončil, po úspěšné detonaci v sídle nepřátel.
V této hře se Radeonům moc nedaří, a bez vyhlazování má GeForce GTX 260 hodně navrch. Se zapnutým vyhlazováním se oba hlavní rivalové s fps hodně přiblíží, stále je ale GeForce krapet výkonnější. To dokazuje i zaznamenaný průběh v nejvyšším nastavením.