Shift 2: Unleashed — stále stejná grafika, ale vyšší HW nároky
Článek Shift 2: Unleashed — stále stejná grafika, ale vyšší HW nároky

Shift 2: Unleashed — stále stejná grafika, ale vyšší HW nároky

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

12. 4. 2011 03:00 61

Seznam kapitol

1. Engine z prvního Shiftu 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK včetně vyhlazování 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Závěr

Realistický Shift znamenal v sérii Need for Speed menší odbočku z řady ryze arkádových závodů. S příchodem Hot Pursuit 2010 se vše vrátilo do původních kolejí. Na Shift se však nezapomnělo a nyní na trh dorazilo jeho pokračování s podtitulem Unleashed. Postavené je na stejném enginu, vypadá stejně, je však hardwarově náročnější.

Reklama
Reklama
Shift 2: Unleashed — stále stejná grafika, ale vyšší HW nároky

Need for Speed: Shift působil před rokem a půl jako menší zjevení. Kvalita série v posledních letech značně kolísala a po nepříliš úspěšných dílech ProStreet a zejména Undercover nikdo nečekal žádné zázraky. Vydavatel Electronic Arts se proto rozhodl změnit vydavatele a místo EA Canada (pracovali na každém dílu série od Need for Speed: Hot Pursuit 2 z roku 2002) na Shiftu pracovali vývojáři ze Sligtly Mad Studios (UK). Tento krok se ukázal jako velmi dobrý a hra v průměru posbírala vysoké hodnocení.

Shift 2: Unleashed — stále stejná grafika, ale vyšší HW nároky

Společně se změnou vývojářského studia přišla také změna herního enginu. Místo staré technologie známé už z prvního Undergroundu byl Shift postaven na zbrusu novém enginu nazvaném poeticky The Madness Engine. Ten přinesl velmi slušnou vizuální stránku i fyziku vozidel v kombinaci s přijatelnými hardwarovými nároky. Nebyl tedy žádný důvod, proč slušný engine nepoužít i pro tvorbu pokračování s podtitulem Unleashed.

Shift 2: Unleashed — stále stejná grafika, ale vyšší HW nároky

Zatímco vizuální stránka prvního Shiftu působila jako příjemné osvěžení, u dvojky se připravte spíše na nepříjemné déjà vu. Shift 2: Unleashed totiž nepoužívá jen Madness engine z prvního dílu, grafika hry je doslova zkopírovaná. Důvodem bude nejspíš to, že už jednička čerpá z potenciálu herních konzolí (kam hra díky větším prodejům míří především) maximum a dodatečné vylepšování grafiky u PC verze nemělo zrovna nejvyšší prioritu.

Když jsem ve hře srovnával tratě a auta společné pro obě hry, nebyl jsem schopen najít větší rozdíly (pokud tedy pominu drobnosti jako jsou stromy na jiném místě, posunutý most a podobně). Rozlišení textur, kvalita modelů i použité technologie DirectX 9.0c, to vše mají hry společné a rozhodně nelze říct, že by Unleashed posunul počítačovou grafiku zase o kousek dál.

Shift 2: Unleashed — stále stejná grafika, ale vyšší HW nároky

Abych však grafice hry pouze nekřivdil, musím říct, že několik novinek v Shiftu 2 přeci jen je. Tou největší jsou závody v noci, které díky povedené hře světla a stínu (zejména od reflektorů aut) vypadají velmi dobře. Ty však teoreticky mohly být stejně dobře i v jedničce, stejně jako pohled z kokpitu včetně helmy řidiče. Subjektivně se pak nemohu zbavit dojmu, že v Shiftu 2 je ještě více různých rozmazání a dalších post processing efektů než v původní hře.

Shift 2: Unleashed — stále stejná grafika, ale vyšší HW nároky

Naprosto zásadní je pro hru typu Shift 2 fyzikální engine. Z tohoto úhlu pohledu je závodní série Shift specifická, používá totiž technologii PhysX od společnosti Nvidia. Jde o verzi akcelerovanou přes procesory, hru si tedy bez problémů zahrají majitelé grafických karet od obou hlavních výrobců.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning