Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky

Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky | Kapitola 9

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

25. 3. 2011 11:00 37

Seznam kapitol

1. Engine Empire s podporou DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na nejvyšší DX9 detaily – země 4. Výsledky GK na nejvyšší DX9 detaily – moře 5. Výsledky GK na střední detaily – země 6. Výsledky GK na střední detaily – moře 7. Vliv procesoru na hru – země 8. Vliv procesoru na hru – moře
9. Vliv nastavení na hru I. 10. Vliv nastavení na hru II. 11. Vliv nastavení na hru III. 12. Vliv nastavení na hru IV. 13. Galerie in game screenshotů (pozemní bitvy) 14. Galerie in game screenshotů (námořní bitvy) 15. Závěr

Strategie Total War vždy patřily k těm hardwarově nejnáročnějším hrám. Nyní na pulty obchodů dorazilo poslední pokračování Shogun 2 a my jsme jej nemohli vynechat z našeho testu. Ačkoliv zatím hra nepodporuje slibované DirectX 11 efekty a vyhlazování hran, je už tak náročná více než dost. Odmění se vám ale překrásnou grafikou.

Reklama
Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak je vidět z grafů, Shogun 2 je na nejvyšší detaily opravdu velmi náročnou hrou, a to jsme testovali jen v DirectX 9 režimu bez vyhlazování hran (obojí bude aktivované až později pomocí patche). Téměř každý tak bude muset snižovat detaily a to velmi razantně. Pokud si nechcete vybrat ze základních setů Very High-Low, připravili jsme pro vás podrobný rozbor všech nastavení, kterých má hra opravdu požehnaně. Jen prosím omluvte nepřesnost některých srovnávacích scén. Hru je totiž u některých nastavení nutné restartovat a přesnou pozici i pohled není možné uložit. Vliv nastavení na výkon jsem testoval s kartou Nvidia GeForce GTX 460 768 MB v rozlišení 1920 × 1200.

Particle Effects

Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

 Particle Effects Ultra / Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Particle Effects Ultra / Low

Natavení Partcle Effects mění kvalitu částicových efektů jako je oheň, jiskry a podobně. Na testované scéně jde samozřejmě o efekt zápalných šípů, který se značně zhoršil.  Přitom framerate se vůbec nepohnul a byl 19 fps.

Unit Detail

Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz


Unit Detail Ultra / Low

Nastavení Unit Detail sníží detailnost vojáků a při pohledu z dálky dříve načítá jednodušší modely. Rozdíly jsou poměrně dobře patrné a po snížení vzrostl výkon z 19 na 21 snímků za sekundu.

Trees

Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz


Trees Ultra / Low

Pokud snížíte kvalitu stromů, nebudou se v dálce vykreslovat a mírně se sníží kvalita i těch v popředí. Rozdíly však nejsou velké a výkon narostl jen o jeden snímek za sekundu.

Building Detail

Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

 Building Detail Ultra / Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Building Detail Ultra / Low

Snížením kvality budov se zjednoduší jejich konstrukce. Všimněte si zejména střechy, která na dolním screenu není zdobná a je celá rovná (použito je tedy méně polygonů). To vám dá jeden snímek za sekundu k dobru.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama