Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky | Kapitola 9
Seznam kapitol
Strategie Total War vždy patřily k těm hardwarově nejnáročnějším hrám. Nyní na pulty obchodů dorazilo poslední pokračování Shogun 2 a my jsme jej nemohli vynechat z našeho testu. Ačkoliv zatím hra nepodporuje slibované DirectX 11 efekty a vyhlazování hran, je už tak náročná více než dost. Odmění se vám ale překrásnou grafikou.
Jak je vidět z grafů, Shogun 2 je na nejvyšší detaily opravdu velmi náročnou hrou, a to jsme testovali jen v DirectX 9 režimu bez vyhlazování hran (obojí bude aktivované až později pomocí patche). Téměř každý tak bude muset snižovat detaily a to velmi razantně. Pokud si nechcete vybrat ze základních setů Very High-Low, připravili jsme pro vás podrobný rozbor všech nastavení, kterých má hra opravdu požehnaně. Jen prosím omluvte nepřesnost některých srovnávacích scén. Hru je totiž u některých nastavení nutné restartovat a přesnou pozici i pohled není možné uložit. Vliv nastavení na výkon jsem testoval s kartou Nvidia GeForce GTX 460 768 MB v rozlišení 1920 × 1200.
Particle Effects
Natavení Partcle Effects mění kvalitu částicových efektů jako je oheň, jiskry a podobně. Na testované scéně jde samozřejmě o efekt zápalných šípů, který se značně zhoršil. Přitom framerate se vůbec nepohnul a byl 19 fps.
Unit Detail
Unit Detail Ultra / Low
Nastavení Unit Detail sníží detailnost vojáků a při pohledu z dálky dříve načítá jednodušší modely. Rozdíly jsou poměrně dobře patrné a po snížení vzrostl výkon z 19 na 21 snímků za sekundu.
Trees
Trees Ultra / Low
Pokud snížíte kvalitu stromů, nebudou se v dálce vykreslovat a mírně se sníží kvalita i těch v popředí. Rozdíly však nejsou velké a výkon narostl jen o jeden snímek za sekundu.
Building Detail
Snížením kvality budov se zjednoduší jejich konstrukce. Všimněte si zejména střechy, která na dolním screenu není zdobná a je celá rovná (použito je tedy méně polygonů). To vám dá jeden snímek za sekundu k dobru.