Srovnávací test highendových grafických karet | Kapitola 6
Seznam kapitol
Po nedávných testech grafických karet s cenou do čtyř a osmi tisíc tisíc korun přinášíme poslední část testu zaměřenou na highendové modely s cenou nad osm tisíc. Větší nabídku modelů má v tomto segmentu nVidia. AMD však své nejvýkonnější karty před pár dny zatraktivnilo přibalováním plných verzí Crysis 3 a Bioshock: Infinite zdarma.
Shrnující tabulka s parametry testovaných karet
![Srovnávací test highendových grafických karet](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/7rzvkp5xb9wayq960d1dbf03f88b332085056.png)
Testovací sestava
![Srovnávací test highendových grafických karet](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/o5ief8k7hekbreu60d1dbf0dadc3108581418.png)
Metodika testování
Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval ve vysokém rozlišení 2560 × 1440 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.
Testovací hry
![Srovnávací test highendových grafických karet](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/em5cxe2ugenbzwz60d1dbf163c3f049767600.jpg)
Alan Wake — Hru testuji hraním začátku první mise, kdy jde hlavní hrdina od auta k majáku. Nastavení detailů bylo nejvyšší, vyhlazování hran zapnuto v menu hry.
![Srovnávací test highendových grafických karet](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/2mkvk3tw8flhuc760d1dbf06b094016432162.jpg)
Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.
![Srovnávací test highendových grafických karet](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/o92hw2m9lulvjr960d1dbf20a391154640451.jpg)
Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.
![Srovnávací test highendových grafických karet](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/w9udd9hbxth0o7860d1dbf051f94603162658.jpg)
Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.
![Srovnávací test highendových grafických karet](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/f9l223dbt09xm5f60d1dbf301b14020245176.jpg)
F1 2012 — Výkon jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem ovládaná formule jede jen okruh hlavního závodu. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.
![Srovnávací test highendových grafických karet](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/mm493sqgdldic9g60d1dbf03e45a230181066.jpg)
Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.
![Srovnávací test highendových grafických karet](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/8xmkrxvh098pevt60d1dbf3f19f9339915329.jpg)
Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.
![Srovnávací test highendových grafických karet](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/kvxb9eoevwfukec60d1dbf04b37c196211860.jpg)
Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.
![Srovnávací test highendových grafických karet](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/u8gdtxjfmv9kwq260d1dbf49b0b0565281224.jpg)
Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.