Test levných kamer do auta: jsou stále hračkami pro děti? | Kapitola 3
Seznam kapitol
Od prvních pokusů vyrobit cenově dostupnou kameru do auta, která by nezabírala mnoho místa a nabízela pokud možno kvalitní záznam s dobrou vypovídací hodnotou, je to už nějaký pátek. A výrobci za tu dobu pořádně pokročili, ani v tomto segmentu už není výjimkou plné HD rozlišení.
Na kamerku od věhlasného výrobce v oboru navigací jsem byl hodně zvědavý. Jak jste se mohli dočíst v kapitole výše, software je zcela identický s kamerou Genius, jediným rozdílem je podpora českého jazyka, což většina řidičů přivítá. Nevím, jak jsou na tom vnitřnosti, ale dle záběrů bych soudil, že jsou téměř stejné.
V balení se tentokrát nachází pouze jeden držák. Je sympaticky malý, s kulovým kloubem a velkými možnostmi nastavení. Nebude ale vhodný na sklo kamionu, protože překáží ve výhledu. Pro napájení bylo použito vcelku rozměrného adaptéru se silným kabelem (doufám, že se to pozitivně projeví na životnosti), pro jehož uchycení jsou přibalené samolepící držáčky. Kamerka jako taková působí ze všech nejodolněji.
Oproti Geniusu zmizela ze zadní strany LED dioda, což je dle mého názoru správný krok. Ze zkušeností vím, že tyto diody, ať IR či LED, při jízdě nepomáhají, někdy dokonce záběr ještě zhorší například odrazem od skla či vyšším šumem.
Výrobce se chlubí úhlem záběru 120°, který je rozhodně dostatečný. Některé kamerky nabízejí i větší, jenže při použití širokoúhlého objektivu s velkým úhlem záběru (tzv. rybí oko) bývají zase hůře čitelné registrační značky vozidel.
Na zkušenosti z provozu a detekci pohybu vás odkážu o kapitolu zpět, protože se obě kamery v těchto oblastech chovají stejně. Liší se ale výdrž na jedno nabití, tato kamerka si vedla lépe a vydržela kolem hodiny a půl provozu.
Problém měla ale s výdrží na baterii v chladnějším prostředí, i přes úplné nabití se během deseti minut vypnula. Za čtrnáct dní testování se mi také stalo, že nechtěla vůbec najet a byl nutný restart pomocí tlačítka, kterým je vybavená každá kamerka v testu.