Test tří upravených GeForce GTX 560: Kterou vybrat? | Kapitola 7
Seznam kapitol
Pokukujete po nové grafické kartě, líbí se vám GeForce GTX 560 a nevíte, který model z rozsáhlé nabídky všech výrobců vybrat? Na trhu jsou nejen referenční modely, ale také několik upravených karet s novým chlazením a zvýšenými takty. Má smysl je kupovat? Na to se pokusíme odpovědět srovnáním hned tří z nich.
Shrnující tabulka s parametry testovaných karet
Testovací sestava
Stejně jako obvykle ve všech testech testech grafických karet poslední doby používám testovací sestavu osazenou procesorem Core i7 920 přetaktovaným na 3,6 GHz a k tomu slušných 6 GB DDR3 pamětí, aby byly testované karty co nejméně limitované ostatním hardwarem.
Metodika testování
Vzhledem k tomu, že všechny tři testované karty mají téměř identické parametry (v případě karet Asus a Gigabyte plně identické), rozhodl jsem se všechny benchmarky projet pouze na jediné kartě a to MSI s takty 880 MHz pro jádro a 4,2 GHz pro paměti. Výkon ostatních dvou karet bude v praxi o cca 1-2 % vyšší, což je v rámci chyby měření.
Testovací hry
Battlefield: Bad Company 2 — Fps měřím pomocí programu FRAPS hraním části první mise singleplayeru, kdy společně se spolubojovníky dobýváte sklad, který během mise zničí nálet letadel. Nastavení hry je maximální a testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře).
Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem FRAPS. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.
F1 2010 — Hra nemá vestavěný benchmark, testuji tedy projetím jednoho okruhu hlavního závodu s plným počtem protivníků na trati v Melbourne. Počasí je vždy nastaveno jako jasné, grafika hry je maximální. Testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto v menu hry).
Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem "Short Ranch". Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.
Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez NVIDIA CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.
Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky. AA nastaveno ve hře.
Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 bez i se zapnutým vyhlazováním hran. Vzhledem k velkým nárokům mám ale vypnuté dodatečné efekty fyziky a nastavení grafiky bylo jen High.
World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry.