The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci
Seznam kapitol
Necelý rok po XCOM: Enemy Unknown se na trh dostává další díl slavné série. Stejně jako předchůdce běží i The Bureau: XCOM Declassified na starší technologii Unreal Engine 3. Přesto vypadá grafika hry velmi dobře. Příjemným bonusem pro majitele nejvýkonnějších grafických karet GeForce jsou GPU akcelerované efekty PhyX.
Když na konci minulého roku vyšel XCOM: Enemy Unknown, slavili především dříve narození hráči znovuobnovení jedné z nejlepších herních sérií historie. Už v té době jsme přitom věděli, že poměrně brzy by sena obrazovky počítačů měl dostat další díl. Původně se hra měla jmenovat jednoduše XCOM, přibližně v dubnu však došlo k jejímu přejmenovaní na The Bureau: XCOM Declassified.
Nebyla to jediná změna ve vývoji hry. Ten původně začal už v roce 2006 v jednom z nejlepších herních studií současnosti Irrational Games (např. System Shock 2, BioShock nebo BioShock: Infinite). Mělo přitom jít o střílečku z pohledu první osoby a herním stylem ne nepodobným BioShocku. Z důvodu nedostatku času Irrational Games však vývoj přešel pod studio 2K Marine, nabral velké zpoždění a prošel množstvím změn. Během nich hra získala současnou podobu střílečky z pohledu třetí osoby s možností přepnutí do taktického módu se zpomaleným časem.
Technicky je The Bureau: XCOM Declassified postaven na Unreal enginu třetí generace. Ten samozřejmě dostal řadu vylepšení, aby hra splňovala standardy pro AAA hru roku 2013. Největší zásluhu na mém dobrém dojmu z grafiky hry má její výtvarné zpracování hry. Z technického hlediska (animace, rozlišení textur, detailnost prostředí) je The Bureau: XCOM Declassifield jen průměrný.
Navzdory výše uvedenému hra přeci jen jednu zajímavost po stránce technického zpracování nabízí. Je jí implementace fyzikálního enginu nVidia PhysX včetně GPU akcelerovaných efektů. Jak je dobře vidět z videa, jde o dodatečné částicové efekty (jiskry, kouř) a simulaci látek. Stejně jako u jiných her s GPU akcelerovanými efekty PhysX platí, že je možné je akcelerovat pouze na kartách nVidia GeForce. S AMD Radeony je sice možné efekty teoreticky také zapnout, počítány jsou ale přes procesor a v náročnějších scénách padá framerate pod hranici plynulosti i s nejsilnějšími procesory.