Bioshock: Infinite — test nároků nejlepší hry současnosti
PCTuning Článek

Bioshock: Infinite — test nároků nejlepší hry současnosti

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

29. 3. 2013 03:00 72

Seznam kapitol

1. Modifikovaný Unreal Engine 3 2. Oficiální požadavky, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na nastavení High 4. Výsledky GK na nastavení Ultra 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

Po herní stránce se Bioshock: Infinite povedl. Po té technické je hra postavena na starším Unreal enginu třetí generace. Ten byl značně vylepšen a nadprůměrné technické zpracování v kombinaci s vynikajícím výtvarným pojetím hry vypadá báječně. Hardwarové nároky jsou přitom rozumné, plynule si zahrají i majitelé slabších strojů.

Reklama
Reklama
Bioshock: Infinite — test nároků nejlepší hry současnosti

Když se řekne System Shock, pravděpodobně se každému, kdo hrál hry už před patnácti až dvaceti lety, vybaví jedna z nejlepších her vůbec a její pokračování. Za vývojem těchto her (a mnoha dalších legendárních her) stál vývojářský tým Looking Glass Studios. V roce 2000 však vlivem finančních problémů studio zkrachovalo a část zaměstnanců přešla od studia Irrational Games. To o tři roky dříve založili také bývalí zaměstnanci Looking Glass Studio. Irrational Games se po několika svých titulech rozhodli na slavnou sérii navázat. V roce 2007 tak vyšel duchovní nástupce Bioshock. Ten si už pravděpodobně pamatuje většina z vás a jeho úspěch byl obrovský. O tři roky později vyšel Bioshock 2 vyvíjený sesterským týmem 2K Marin (dříve součást Irrational Games) a před pár dny jsme se dočkali dalšího plnohodnotného pokračování. Očekávání se přitom naplnila a Bioshock: Infinite je vynikající hrou, o čemž svědčí i hodnocení na serveru Metacritic. Průměrné hodnocení recenzentů 96 a uživatelské skóre 9.1 je skutečně vynikající výsledek srovnatelný třeba s Half-Life 2.

Bioshock: Infinite — test nároků nejlepší hry současnosti

První dva Bioshocky byly postavené na vylepšené technologii Unreal Engine 2.5. Změny byly tak výrazné, že byl engine v mnoha ohledech spíše srovnatelný s jeho třetí generací. U nového Bioshock: Infinite je tomu podobně. Rozdíl je jen v tom, že hra vychází z Unreal Enginu 3. Grafika nového BIoshocku a třeba původního Unreal Tournamentu III z roku 2007 se však nedají srovnávat. Rozdíly jsou skutečně obrovské. Nejen třeba v rozlišení textur či detailnosti modelů, ale také v efektech a implementovaných technologiích. Biohsock: Infinite plně podporuje rozhraní DirectX 11 a ve hře najdete efekty jako pokročilé metody ambientní okluze, efekt hloubky obrazu (Depth of Field) v kombinaci s efektem rozostření Bokeh Filtering, sluneční paprsky a další. Byť není technická vyspělost hry tak vysoká jako u v tomto ohledu ohromujícího Crysis 3, rozhodně ve srovnání mezi současnými tituly patří mezi nadprůměr.

Bioshock: Infinite — test nároků nejlepší hry současnosti

Kde naopak Bioshock: Infinite exceluje, a co dělá hru na pohled krásnou, je výtvarné zpracování. Létající město Columbia je navržené ve steampunkovém stylu s velkým smyslem pro detail. V kombinaci se zmíněnou technickou vyspělostí je tak velkým zážitkem už samotný průchod virtuálním městem na začátku hry. Z něj také pochází drtivá většina vlastnoručně pořízených screenshotů v celém článku.

Bioshock: Infinite — test nároků nejlepší hry současnosti

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning