The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci | Kapitola 9
Seznam kapitol
Necelý rok po XCOM: Enemy Unknown se na trh dostává další díl slavné série. Stejně jako předchůdce běží i The Bureau: XCOM Declassified na starší technologii Unreal Engine 3. Přesto vypadá grafika hry velmi dobře. Příjemným bonusem pro majitele nejvýkonnějších grafických karet GeForce jsou GPU akcelerované efekty PhyX.
Screen Space Reflection
Screen Space Reflection On (po najetí myší se zobrazí Off)
Vypnutí efektu odlesků má ze všech nastavení s přehledem největší dopad na výkon. Po jeho vypnutí vzrostl framerate z 39 na 61 fps!
PhysX Particles
PhysX Particles On (po najetí myší se zobrazí Off)
Zatímco při střelbě se zapnutými PhysX částicovými efekty jsou vidět odletující jiskry a vířící se prach, po jeho vypnutí se takovéto efekty přestanou vykreslovat. Současně však vzrostl framerate z 20 na 27 fps.
PhysX Cloth
PhysX Cloth On (po najetí myší se zobrazí Off)
Nastavení PhysX Cloth zapíná a vypíná fyzikální akceleraci látek, jako jsou například vlajky. S vypnutým efektem jde o statické objekty, po zapnutí vlajka vlaje ve větru. Framerate po vypnutí efektu vzrostl z 24 na 26 fps.
Minimální vs. maximální nastavení grafiky
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Rozdíly mezi nejvyšším a nejnižším nastavením detailů jsou spíše menší. Jde o horší stínování a chybějící efekt ambientní okluze, nižší rozlišení textur, chybějící odlesky. Ostatních rozdílů si všimnete jen výjimečně. Přesto je rozdíl ve výkonu mezi nevyšším a nižším nastavením detailů (v obou případech s vypnutými efekty PhysX) velký. S AMD Radeonem HD 6870 jsem ve Full HD rozlišení naměřil nárůst z 31 na 96 na první a z 38 na 122 fps na druhé scéně.