Trojice GeForce 6600GT pro AGP (2x Asus, Inno3D) | Kapitola 5
Seznam kapitol
V této recenzi se podíváme na trojici karet s čipem nVidia NV43, které známe pod označením GeForce 6600GT. Jelikož sběrnice AGP je stále velmi rozšířená, tak se dnes zaměříme na mainstreamové grafické karty právě pro toto rozhraní. Ve testu uvidíte dva zástupce ze stáje ASUS a jednoho zástupce od Inno3D.
U herních testů jsou uvedeny dva grafy; první výsledek je bez použití vyhlazování a anizotropního filtru, druhý výsledek ukazuje propad výkonu při zapnutí těchto funkcí (FSAA 4x a anizotropní filtrování 8x). Do testu jsem pro informaci zařadil i svůj "vytuněný" Radeon 9800Pro (450MHz jádro a 760MHz paměti).
Do testů je zařazena GeForce 6600GT AGP na základních frekvencích a dále je přítomen výsledek karty přetaktované na 560/1120MHz, což umožní zhodnocení výkonu u všech tří karet, neboť dosáhly velmi podobných výsledků.
Hardware | |
Procesor | AMD Athlon 64 3200 + (2000MHz,1MB cache) |
Chladič CPU | BOX |
Paměť | 2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6) |
Čipset, MotherBoard | Soltek KT800 |
Software | |
Operační systém | Windows XP Professional SP2 |
DirectX | Microsoft DX9.0c |
Ovladače grafické karty | nVidia ForceWare 66.93 (oficiální) 5.2 (oficiální) |
Teoretické testy | 3Dmark 2003 patch 340 |
Herní testy | Aquamark 3 |
3DMark 2003
Verze | 3DMark 2003, patch 340 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
Ve 3D Marku 2003 se ukazuje jasná dominace karet série 6x00 a R9800Pro s nimi nestačí držet krok.
3DMark 2005
Verze | 3DMark 2005, patch 1.10 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download |
Nepřetaktovaná GeForce 6600GT AGP drží krok s přetaktovaným Radeon 9800Pro, který si v tomto testu vede vcelku dobře.
SPECViewperf 8
Test byl proveden při standardním rozlišení 1280x1024, aby bylo možno porovnat výkony této karty s mnohonásobně dražšími grafickými kartami určenými speciálně pro profesionální práci. Přes tento odkaz si můžete prohlédnout skóre mnoha profi karet a porovnat je s právě recenzovanými kartami.
Aquamark 3
Verze | Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
Aquamark ukazuje, že výhody moderní architektury GeForce 6600GT nejsou nic moc platné a svádí s Radeonem 9800Pro rovnocenný souboj.