Velká bitva o TikTok: Jde o špionáž, nebo o mindrák z Číny?
i Zdroj: PCTuning s využitím Microsoft Designer (AI)
Internet Článek Velká bitva o TikTok: Jde o špionáž, nebo o mindrák z Číny?

Velká bitva o TikTok: Jde o špionáž, nebo o mindrák z Číny? | Kapitola 3

Michal Rybka

Michal Rybka

44

Seznam kapitol

1. Ani Trump ho neměl rád! 2. Myslíme za vás 3. Tak to prostě zakážeme 4. Špeh kříčí: chyťte špeha 5. V zájmu národní bezpečnosti

Aby bylo jasno: Nesnáším TikTok. Považuji ho za hloupý a povrchní, za gejzír neinformací a definici digitálního dudlíku, který zabaví, ale nenaplní. Důvody, proč ho chce Amerika zakázat, jsou však podle mého názoru přece jenom poněkud pokrytecké.

Reklama

Nemyslím si, že by každá elektronická zábava vedla k mentálnímu výmazu – alespoň do té doby, kdy si sami vybíráte, co vás zajímá. Naproti tomu si myslím, že opravdu pasivní zábava rozsekaná do maličkých porcí nemá moc co nabídnout – a tohle naopak k mentálnímu výmazu vést může. Zatímco u klasických videí si vybíráte tvůrce podle jeho sofistikovanosti anebo naopak hlouposti, tady vám to doporučuje stroj. A on najde nějakou vaši slabinu a začne vám valit zábavný obsah v rozsahu jednoho komiksového gagu.

Osobně nejsem přítelem žádných zákazů – a tak tedy nevidím ani důvod, proč něco takového obecně zakazovat, pouze to nepreferuji a konec takového formátu bych skutečně neprožíval s kvílením a s odhalenou hrudí. Není to nic, co by mě bolelo, podstatně hůře nesu ztrátu kontroly nad digitálně distribuovanými hrami a s tím spojenou otázku, jestli za třicet let bude ještě existovat retro scéna.

To nám nějak uteklo…

Věc naprosto odlišná pak je, zda je opravdu normální, aby se USA vymezily vůči jedné digitální platformě – a to jako na potvoru zrovna té, která se povedla Číňanům a kterou Američané ve své digitální hegemonii nemají. Google, YouTube, Instagram, Facebook – všechno je to Amerika, jenom ten TikTok jim nějak utekl!

Argumentuje se sledováním uživatelů, ale podle analytiků není TikTok o moc horší ždímačka na data než jiné platformy, které si vás profilují pro účely cílené reklamy. Cílená reklama je potvora – a kromě dat, která jsou pro ni podstatná, si loví také věci, po které jí asi nic není (jako je vaše telefonní číslo a vaše kontakty) a také používají odvozená (inferred) data, jako například odhad vašeho skutečného věku na základě vašich zájmů, protože ani Číňané nejsou dnešní a chápou, že když se velká část jimi sledované populace narodila 1. ledna předchozího roku, tak jim asi trochu kecá. 

Mimochodem, všimli jste si taky toho, že když se někomu na sociálních sítích nelíbíte, tak vás označí za „falešný profil“, jako by snad byla věcí nějaké stavovské cti vykecat sociální síti pravdu o tom kdo jste a co doopravdy děláte? Vážně, existují takoví lidé – a jsou to podle všeho nešťastníci zpracovaní vládní propagandou o tom, že každý by měl na internetu vystupovat sám za sebe. Proč? Pokud nejste blbí, máte svoje vedlejší profily, protože reklamě, firmě i státu může a má být buřt, jak vystupujete na internetu. To, že zveřejníte všechna svoje data, není výrazem transparentnosti, ale prosté hlouposti. Pak se nedivte, že na takové cílí spam a podvody!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama