WSJ točí hloupé recenze, Pewdiepie přednáší filozofii!
i Zdroj: PCTuning.cz
Internet Článek WSJ točí hloupé recenze, Pewdiepie přednáší filozofii!

WSJ točí hloupé recenze, Pewdiepie přednáší filozofii! | Kapitola 5

Michal Rybka

Michal Rybka

27. 4. 2019 03:00 23

Seznam kapitol

1. Od ječení k Platónovi 2. Když má sprostý lid přístup ke zdroji 3. Profesionál horší než amatér, amatér lepší než profík 4. Než se medvěd probere... 5. Youtubeři divákům rozumí

Pewdiepie publikoval padesátiminutové video nazvané „Please watch for watch time thanks“, kde rozebírá Platónovu Ústavu. Věnuje se antické politice, filozofii a rozebírá jak Peloponéskou válku, tak i Sókrata a Platóna. Se 3,1 miliony views jde dost možná o nejúspěšnější filozofickou přednášku v dějinách. A určitě je jedna z nejlépe přijatých!

Reklama

Nová média jsou extrémní v tom smyslu, že každý je používá tak, jak chce. Mladá pornohvězda se s námi podělí o pocity u plastické operace prsou, Dominik Feri sdílí své dojmy ze sanitky, která ho odváží z bitky, parkourový specialista Tary nám ukáže, jak umí frčet jeho auto, dvaadvacetiletý youtuber nám povykládá, proč mu nepřijde divné chodit s třináctkou – a tak dále. Do tradičních médií se to dostane až formou průmyslového zpracování, jejich interpretace je kondenzovaná a nepodobná originálu. Ale právě ta autentičnost je velice silná a je dobrá.

Ano, můžeme říct, že jde o témata hodná bulváru. Jenomže nová média vytlačují i bulvár a ten bez nich v podstatě už nemůže existovat. Tento jev se ale objevuje i u vážnějších věcí, jako jsou právě technologické recenze. Kauza Samsung Fold je pro technologické videokanály tím, co byla kauza hořícího procesoru AMD pro internetový tech magazín Tom's Hardware: Velký výrobce byl nucen – alespoň dočasně – stáhnout produkt a ze slavného rolloutu je neslavná kauza.

A Pewdiepie se pustil do filozofie. A to vážně zajímavým způsobem, v podstatě nastavil dost vysokou laťku pro ty, kteří se pustí do podobné aktivity zcela od nuly, což bude velice tvrdé. Je to sice extrémní příměr, ale za dva roky od kauzy WSJ vs Pewdiepie vyrostl kanál WSJ z 500K odběratelů na 1,4M, zatímco Pewdiepie se dostal z 52M na 95M. Samozřejmě, bude tam hodně falešných účtů, ale ukazuje to impakt, který nová média mají. To, co mělo být běžným zhanobením, se otočilo v masivní vítězství nových médií.

Tradiční média se snaží modernizovat, zatímco ta nová se stávají serióznější. A v boji o diváky je možné, že bude jednodušší naučit youtubery novinařině než novináře novým médiím. Youtubeři na rozdíl od novinářů mají jednu unikátní věc: Rozumí svým vlastním divákům.

Je také možné, že bude hodně těžké změnit fungování tradičních médií tak, aby masově uspěla. Mají samozřejmě druhou možnost: Být vysoce odborná a exkluzivní, to může fungovat. V mainstreamu je ale čeká velmi tvrdý boj, protože teď začínají dorůstat „devítiletí“, kteří se za poslední léta naučili věřit spíš novým médiím než tradičním. A to pro ně bude velký, velký problém.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama