XCOM 2: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 10
Seznam kapitol
Fanoušci kvalitních strategií zbystřete. V dnešním rozboru se podíváme na dlouho očekávanou hru XCOM 2. Uvidíte, jak je náročná a jaké jsou možnosti nastavení detailů. Tahové strategie sice nevyžadují pro pohodlné hraní vysoké snímkové frekvence, ale i tak bude dobré vědět, jaké detaily snížit, protože u XCOMu 2 je o výkon nouze.
Závěr
XCOM 2 může být po stránce hratelnosti skvělou tahovou strategií, ale po technické stránce se jedná o zklamání. Hra má na dnešní standard jednoduchou a nenáročnou grafiku. Hra většinu času běží v izometrickém pohledu omezujícím dohlednost objektů a jejich překrývání. Díky tomu hra výrazněji šetří výkon například proti FPS akcím. V těch již dnes máte v podstatě neomezenou dohlednost a výrazně vyšší počet objektů na scéně, které se navíc několika násobně překrývají. Logicky by každý očekával, že XCOM nebude hardware nějak výrazněji trápit.
Opak je bohužel pravdou. Jak jste již mohli v celém testu vidět, hra běží celkem mizerně i na velice silném hardwaru. Z jedné strany vás bude omezovat slabší procesor (slabší procesory než Core i7), z druhé strany grafická karta, pokud si budete chtít užít maximální detaily s vyhlazováním hran 4× nebo dokonce 8× MSAA.
Grafickou stránku hry akorát zachraňuje její stylizace, ale vše ostatní je velice podprůměrné. Nejvíce bijící do očí je kvalita vašich postav. Lidské postavy mají až neuvěřitelně nereálný vzhled. Speciálně obličeje jsou opravdu otřesné. Toho si lze všimnout hlavně akčních animacích. Emzáci kupodivu vypadají o něco lépe a některé postavy se mi opravdu líbily. Prostředí hry také místy pokulhává. Například v misi, ze které je předchozí obrázek, se na hru koukalo velice dobře. Naproti tomu často narazíte i na takové jako je na prvním obrázku této kapitoly. To vše při mizerném fps.
Špatné technické zpracování doráží nemožnost aktivace režimů DSR a VSR. Vzhledem k tomu, že hry na Unreal Engine 3 s DSR problémy nemají, není pro mě pochopitelné, proč hra tuto možnost blokovala. Snad jediná věc, která potěší, je, že se jedná o další z her, co podporují vyhlazování hran MSAA. Škoda že je zde implementováno s tak extrémním propadem výkonu a navíc jeho účinnost je zde velice nízká. Naštěstí alespoň aktivace TRAA nedělá problémy a obraz je potom perfektní.
Pokud máte rádi tahové strategie a jste fanoušky série XCOM, hra vás v tomhle ohledu jistě hodně potěší. Bohužel po technické stránce naopak zklamala. Pochválit lze ale tým Feral Interactive, který provedl úžasnou práci na verzi pro MAC OS X a Linux. Ta dosahuje stejných kvalit jako nativní Windows verze. To až tak běžné nebývá.