XFX RX 560D v testu: oprášená RX 460 za výbornou cenu | Kapitola 6
Seznam kapitol
Když se v obchodech v tichosti objevily ořezané varianty Radeonů RX 560, měl z toho radost jen málokdo. V nabídce totiž prakticky nahradily výkonnější a totálně nedostatkové RX 560 s 1024 stream procesory – při nižším výkonu a stejné a někdy i vyšší ceně. Ceny se ale srovnaly a z ořezané RX 560 je zajímavá volba pro hráče, kteří nehodlají moc utrácet.
Dirt Rally
V této hře mají Radeony už dlouhodobě problém s průhledností textur. Podrobněji jsme to popisovali i na PC Tuningu v průvodci nastavením, od té doby se bohužel nic nezlepšilo. Horší kvalita textur se projevují ditheringem na listech i trávě. Jen těžko odhadnout, jaký má tato „optimalizace“ dopad na výkon (právě poloprůhledné textury s vyhlazováním ale mají obvykle dost podstatný vliv na výkon).
Trochu lepší je to v případě, že nastavíte vyhlazování hran na MSAA 8×, ale problém se vzájemně „nekompatibilním“ měřením mezi GeForce a Radeony to neřeší – i s MSAA 8× mají Radeony u listí dithering, jenom to není tolik vidět.
Proto se příliš nehodí přímé srovnání Radeonů a GeForce, hru ale i tak započítávám do průměrného skóre.
Testoval jsem na high kvůli slabším kartám a s maximálními detaily pomocí vestavěného benchmarku kvůli těm výkonnějším. Výsledek je průměr z FRAPSu nastaveného na 202 sekund logování.
V grafu s full HD rozlišením Radeony RX Vega schází, protože se test nepodařilo při tomto nastavení ani po desítkách opakování dokončit, hra padala.