Zaklínač 2 — brilantní vizuál pro high-end sestavy
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Zaklínač 2 — brilantní vizuál pro high-end sestavy

Zaklínač 2 — brilantní vizuál pro high-end sestavy | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

27. 5. 2011 03:00 58

Seznam kapitol

1. Zbrusu nový engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování a Ubersamplingu 4. Výsledky GK včetně vyhlazování a Ubersamplingu 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Galerie in game screenshotů 11. Závěr

První Zaklínač se stal v žánru RPG klenotem a dvojka jde dle ohlasů v jeho stopách. Po úspěchu prvního dílu si navíc vývojáři dali na hře záležet i po technologické stránce. Těšit se tak můžete na zbrusu nový engine se skvělou vizuální stránkou, logicky však počítejte i s vysokými nároky na váš počítač. Kde změnit nastavení pro co nejvyšší výkon?

Reklama
Zaklínač 2 — brilantní vizuál pro high-end sestavy
i Zdroj: PCTuning.cz

Na nejvyšší nastavení je druhý Zaklínač pekelně náročnou hrou a téměř každý tak bude muset snížit detaily. Nastavení je naštěstí velké množství a je tedy z čeho vybírat. Osobně jsem vliv nastavení na výkon vyzkoušel s GeForce GTX 460 768 MB v rozlišení 1920 × 1200 px se zapnutým vyhlazováním hran, avšak s vypnutým Ubersamplingem (viz samostatný odstavec o něm).

Texture Downscaling

Texture Downscaling None / High
i Zdroj: PCTuning.cz
Texture Downscaling None / High

Ačkoliv se první nastavení jmenuje netradičně Texture Downscaling, jde o klasické nastavení rozlišení textur, kde None znamená nejvyšší (tedy bez komprese) a High nejnižší nastavení. Rozdíl v grafice je zřejmý na první pohled, vliv samotného nastavení je velmi nízký, výkon poskočil z 33 na 34 snímků za sekundu.

Texture Memory Size

Texture Memory Size Very Large / Very Small
i Zdroj: PCTuning.cz
Texture Memory Size Very Large / Very Small

Také druhé nastavení se věnuje texturám, tentokrát omezuje jejich maximální množství v paměti. Důsledkem je nenačítání textur v dálce, což je patrné na horách v pozadí (nahoře mají detailní textury, dole nikoliv). Vliv na výkon u samotného nastavení byl i tady malý, přinesl nárůst výkonu jen o jeden snímek za sekundu.

Shadow Quality

Shadow Quality Ultra / Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Shadow Quality Ultra / Low

Shadow Quality snižuje detailnost stínů, rozdíly jsou však velmi malé a během hraní si jich vůbec nevšimnete. Vliv na výkon jsem nezaznamenal.

Number of Shadowed Lights

Number of Shadowed Lights Ultra / Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Number of Shadowed Lights Ultra / Low

Number of Shadowed Lights sniží počet světel, která se chovají jako dynamická, jejich světlo se odráží a vrhá stíny. Spodní obrázek je tak mnohem statičtější a sloup napravo není téměř vůbec osvětlen. Výkon se ani v tomto případě nepohnul.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama