Zaklínač 2 — brilantní vizuál pro high-end sestavy | Kapitola 6
Seznam kapitol
První Zaklínač se stal v žánru RPG klenotem a dvojka jde dle ohlasů v jeho stopách. Po úspěchu prvního dílu si navíc vývojáři dali na hře záležet i po technologické stránce. Těšit se tak můžete na zbrusu nový engine se skvělou vizuální stránkou, logicky však počítejte i s vysokými nároky na váš počítač. Kde změnit nastavení pro co nejvyšší výkon?
Na nejvyšší nastavení je druhý Zaklínač pekelně náročnou hrou a téměř každý tak bude muset snížit detaily. Nastavení je naštěstí velké množství a je tedy z čeho vybírat. Osobně jsem vliv nastavení na výkon vyzkoušel s GeForce GTX 460 768 MB v rozlišení 1920 × 1200 px se zapnutým vyhlazováním hran, avšak s vypnutým Ubersamplingem (viz samostatný odstavec o něm).
Texture Downscaling
Ačkoliv se první nastavení jmenuje netradičně Texture Downscaling, jde o klasické nastavení rozlišení textur, kde None znamená nejvyšší (tedy bez komprese) a High nejnižší nastavení. Rozdíl v grafice je zřejmý na první pohled, vliv samotného nastavení je velmi nízký, výkon poskočil z 33 na 34 snímků za sekundu.
Texture Memory Size
Také druhé nastavení se věnuje texturám, tentokrát omezuje jejich maximální množství v paměti. Důsledkem je nenačítání textur v dálce, což je patrné na horách v pozadí (nahoře mají detailní textury, dole nikoliv). Vliv na výkon u samotného nastavení byl i tady malý, přinesl nárůst výkonu jen o jeden snímek za sekundu.
Shadow Quality
Shadow Quality snižuje detailnost stínů, rozdíly jsou však velmi malé a během hraní si jich vůbec nevšimnete. Vliv na výkon jsem nezaznamenal.
Number of Shadowed Lights
Number of Shadowed Lights sniží počet světel, která se chovají jako dynamická, jejich světlo se odráží a vrhá stíny. Spodní obrázek je tak mnohem statičtější a sloup napravo není téměř vůbec osvětlen. Výkon se ani v tomto případě nepohnul.