Zeerat.com – zjistěte o opravdovém chování uživatelů na webu více, než z Google Analytics
Jak se doopravdy chovají návštěvníci webových stránek? Kam koukají, jak pohybují myší a proč nedělají to, co jejich tvůrci zamýšleli? Z běžné analytiky se toho dopátráte jen těžko. Díky české analytice Zeerat.com můžete nahrát video z každé návštěvy!
Jistě to zažil každý, kdo provozuje webové stránky – ať už firemní, nebo e-shop. Uživatelé se chovají úplně jinak, než předpokládáte a nedělají požadované akce. Nekliknou na správné tlačítko, nedokončí nákup, nebo prostě přijdou a odejdou.
Běžně nakoupí jen 2 návštěvníci ze 100, naslouchejte chování uživatelů a zlepšete to
Co za jejich chováním je, lze z běžně používaných nástrojů ve stylu Google Analytics odhadovat jen těžko. S tím se rozhodl něco udělat český startup Zeerat, který po svém pobytu v Silicon Valley poslední dva roky usilovně pracoval na vývoji řešení, které by nabídlo jiný pohled na návštěvníky webů.
„Zamyslete se nad modelovou situací: Provozujete e-shop, do nějž zavítalo 100 návštěvníků. Z nich pouze 10 vložilo zboží do košíku, ale jen 2 si zboží doopravdy zakoupili. Nejedná se o vymyšlený scénář, ale běžnou realitu. Proč se tak ale stalo a kde je problém? Přesně to je případ, kdy běžná kvantitativní analytika nestačí,“ zmiňuje Michael Repetný, CEO společnosti Zeerat.
Jako kamera, která nahrává chování uživatelů
Nástroj Zeerat nabízí nahrávání uživatelských návštěv na webových stránkách formou videa. Zároveň generuje pokročilé heatmapy a scrollmapy. Provozovatel webových stránek tak okamžitě vidí, kde je na jeho webu problém, nebo jaké vizuální prvky by měl změnit, aby byli návštěvníci spokojení. A co víc, Zeerat nabízí i možnost dotazníků, kdy můžete vyzpovídat svoje návštěvy, jaké jsou jejich pocity z webu.
„Časté jsou případy z e-shopů, kdy se stane, že zákazník nedokončí nákup i přes fakt, že již má v košíku položky. Pokud se nástroj správně uchopí a podpora se v rychlosti podívá na video z návštěvy, může jej obratem oslovit a nabídnout mu řešení. Častým problémem je třeba nefunkční tlačítko, chyba ve zdrojovém kódu či špatně umístěné ovládací prvky. I takové maličkosti mohou rozhodovat mezi dokončením a nedokončením nákupu,“ zmiňuje CTO Zeeratu Martin Křeček.
- Nahrávejte, jak se návštěvníci na vašich stránkách chovají - bezplatná registrace
Nový trend v analytice – sledování přesného chování, ne jen strohých dat
V tuto chvíli Zeerat používá více a více velkých hráčů českého internetu, jako je Kolonial.cz, Rohlík.cz, Martinus.sk a neustále přibývají další. Službu lze vyzkoušet jednoduše po registraci na stránkách www.zeerat.com. Implementaci měřícího kódu do webu zvládne každý během několika kliknutí a může začít měřit.
Startup v tuto chvíli nabízí možnost bezplatného vyzkoušení až do štědrých 1 000 nahrávek měsíčně s možností upgradu. Do budoucna má velké plány – „Chtěli bychom, aby v budoucnu umělá inteligence sama vyhodnotila videa, která jsou pro majitele webu zajímavá a mohla by mu pomoci zlepšit služby, a usilovně na tom pracujeme“.