Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci

Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci | Kapitola 12

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

18. 8. 2011 01:00 36

Seznam kapitol

1. Unreal Enigne 3 + nVidia PhysX 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování (PhysX Low) 4. Výsledky GK s vyhlazováním (PhysX Low) 5. Výsledky GK bez vyhlazování (PhysX High) 6. Výsledky GK s vyhlazováním (PhysX High)
7. Vliv procesoru na hru (GeForce GTX 580) 8. Vliv procesoru na hru (Radeon HD 6970) 9. Vliv nastavení na hru 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Ačkoliv měla nVidia s fyzikálním enginem PhysX velké plány a chtěla jeho GPU akcelerovanou verzi dostat do množství PC her, reálný stav je podstatně horší. Jedinou větší hrou s GPU PhysX byla loni Mafia 2 a špatná je situace i letos. Na podzim ale snad přijde nový Batman a před ním ještě nedávno vydaná Alice: Madness Returns.

Reklama
Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Alice: Madness Returns je (podobně jako každá hra s fyzikálním enginem PhysX s GPU akcelerovanými efekty) tak trochu kontroverzní. Pokud si na chvíli odmyslíte rozšířené efekty PhysX, jde o nadprůměrnou akční adventuru postavenou na univerzálním Unreal enginu třetí generace s průměrnou vizuální stránkou, nízkými hardwarovými nároky a (bohužel již jako obvykle) také mizivým nastavením grafiky. Zkrátka běžná multiplatformní hra pro PC a obě velké herní konzole, kterých je dnes drtivá většina (z poslední doby jmenujme F.E.A.R. 3 či Dungeon Siege III).

Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud k tomu připočítáte rozšířené efekty fyzikálního rozhraní PhysX, vaše mínění pravděpodobně bude odlišné dle toho, jakou grafickou kartu máte v počítači. Pokud je to ta s logem nVidia GeForce na krabici, pak rozšířené efekty fyziky rozhodně potěší a jde o příjemný bonus. Jinak vizuálně průměrnou hru pozitivním způsobem osvěžují a vzhledem k celkově nízkým hardwarovým nárokům si dodatečné efekty budou moct vychutnat i majitelé průměrně silných akcelerátorů.

Pokud v počítači máte kartu AMD Radeon, bude nejlepší volbou na PhysX úplně zapomenout, položku ve hře nastavit na Low a nijak dál se jí nezabývat (hry přece primárně hrajeme kvůli jejich obsahu a ne technologické stránce, ta je jen bonusem navíc). Pokud se totiž fyziku budete snažit rozběhat přes procesor, nemůže to skončit jinak než naštváním z vaší strany. O (ne)optimalizaci kódu dodatečných PhysX efektů pro procesor jsem psal už v příslušné kapitole a řešením není ani zakoupení druhé levné GeForce karty a její dedikovaní k počítání fyziky. nVidia tuto možnost v ovladačích před časem úplně zakázala. Teoreticky sice jde obejít neoficiálními ovladači, jde ale o experiment s nejistým výsledkem.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

 

 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama