Zpět na článek

Diskuze: AMD Ryzen 7 7700 a 9 7900: Extrémně efektivní procesory v testu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

alica
alica
Level 1 Level 1
26. 1. 2023 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak už sa to javilo, že autorovi budem môcť aj odklepnúť odmenu.
Žiaľ posledná kapitola to pokazila. A odmenu neudeľujem z tohto dôvodu. Je nevyvážená.
Inak článok veľmi dobrý a vyvážený a preto z odmeny autorovi ani neodoberám. Postupom času sa jeho objektivita voči CPU AMD sice pomaly, ale zlepšuje :-).

Ale k veci.
Chcel by som sa prihovoriť aj za použitie jednej zo starších verzií Cinebench-u (bud v. 11.5, alebo verzie 15), kvôli možnosti porovnania so staršími CPU a APU AMD a Intelu, ktoré boli týmito verziami pretestované.
Dúfam, že autor článku zváži a prípadne aj vyhovie.

Jakub Laštovička
Jakub Laštovička
Level 1 Level 1
22. 1. 2023 11:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi raději počkám na 7000X3D a tam uvidime jestli se vyplatí :)

Sal
Sal
Level 1 Level 1
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

u takto epickych procesoru chybi snad už jen vytížení sestavy na max při rozlišení 640x480....

ne vážně.. neřikejte ze by jste nedokazali sehnet treba 2 pořádny grafiky a ukazat co to dela za virgule kdyz omezeni nevytvari sama grafika...

kupovat relativne vysokou tridu s tim ze se dozvim co to dela pri 2K4K8K32K je to jedno..zajima me stropovy informace
... asi bych cekal vic od slova TUNING o trochu vic nez jen 1080p

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 1. 2023 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sal @sallyst Co by to udělalo ve vyšším rozlišení. Rozdíly, které jsou vidět v 1080p, se zmenší.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) chtelo by to testy v realnym rozliseni ktery lidi dneska bezne pouzivaji, s timto celkem souhlasim. Proste simulovat realny pouzivani u lidi doma, aby bylo hned zrejmy jak velky prinos tak proste je..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 1. 2023 10:03 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo 1080p je reálné rozlišení. Mezi hráči stále s velkým odstupem nejpoužívanější. A zrovna u 144Hz+ monitorů na full HD hraje ten procesor podstatnější roli než na těch 4K@60 Hz.

A to, že někdo v době, kdy výkon na jádro u Ryzenů 3000 stál za pendrek, vymyslel, že highendové procesory bude nejlepší testovat na nejvyšším možném rozlišení, protože fajnšmekři přeci nehrají na ničem jiném než na 4K, na tom nic nezmění.

Když je to otestováno v 1080p, dá se z toho odhadnout, jaké rozdíly budou ve 4K při třetinových frameratech.

Když to natestujeme ve 4K a u šesti z osmi procesorů budou rozdíly ve výkonu ±1 fps, tak z toho poznáte prd, co to udělá při nižších rozlišeních.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) kdo dneska kupuje novej PC a novou grafiku tak uz 1080p moc nepouziva.. zameril bych se spise na QHD tj 2560x1440 a 3440x1440. Prece jenom doba pokrocila, 1080p uz dneska nemaji ani herni notebooky.. taky se tam uz cpe rozliseni vyssi.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo ved to si mozete robit na vasom dezolatskom diktatorskom webe 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 ako takto sa ponizujes, to znamena , ze ku vam uz nikdo nechodi, iba si z vas robit srandu 👍👍👍

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @mhmiro vsak ja testuju 1080p + 1440p + 4K uz dlouho.. nezasekl jsem se v dobe pred 10 lety :)

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo
Tak přeci všichni víme, že ve vyšším rozlišení se nužky výkonu CPU uzavírají, protože čím vyšší rozlišení, tím více záleží na GPU než CPU...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @casperdeluxe jj ale kazdy si vybere to svoje rozliseni a podle toho vi jak na tom bude..

Martin Černý
Martin Černý
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 14:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo Já jedu na fullHD na monitoru s 75Hz, syn jede na fullHD na monitoru s 75Hz (vlastně dvou), další syn jede na fullHD monitoru s 60Hz.
Např. web Hardware Unboxed taky testuje CPU na nižších rozlišeních (fullHD). Takže nevím, kde berete to, že fullHD se už moc nepoužívá. Máte nějaké statistiky? Pokud ne, je to jen mlácení prázdné slámy.

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 18:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo Tym, ze z testu CPU urobis test GPU a nedovolis CPU ist na svoje maximum, tak to ti ukaze realny prinos? Naco ti je test v ktorom budu mat procesory podobne vysledky nezodpovedajuce ich vykonu len preto, ze najlepsie CPU pojdu na "20%" svojich moznosti?

Testy vo vyssich rozliseniach su uz iba o tom, ake CPU na to rozlisenie staci. Nehovoria o tom, ake realne vykonove rozdiely su medzi procesormi.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 19:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @blackgray Full HD se pouzivalo pred 10 lety ano hrajou na tom lidi ale ne s novejma sestavama a novym HW kterej se dneska recenzuje... kdo by dneska hral ve 1080p na procesoru za 10tis nebo na grafice za 20tis?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 19:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @mareknr1 ja ale delam testy ve vsech rozlisenich kazdej si vybere..

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 20:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo To je v pohode a je to tvoja pridana hodnota. To ale neznamena, ze testy iba v 1080p nie su relevantne. V testoch vykonu CPU su dnes najpodstatnejsie. Plus je to dnes stale najrozsirenejsie rozlisenie a podla mna zdrave minumum na testovanie CPU.

Martin Černý
Martin Černý
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 22:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo Já hraji na R5 5600X, což není nijak extra starý procesor, ale ani procesor za 10tis. A GPU mám RX 6700XT - čili velice aktuální GK primárně na fullHD-2K rozlišení. Nestojí 20tis., ale 12 a i to je docela dost peněz. A podle mě je to na dnešní poměry nová sestava - pořád aktuální do AM4 patice.
GK z nové generace ještě nemá náhradu. Některé starší hry zvládne upscalovat i do 4K a jedou plynule. Ale zkoušel jsem např. Red Dead Red.2 zobrazit ve 2K s nastavením na ultra a fps padly jak jabka na podzim. Mít na mém malém stole o rozměrech 110x60cm 27" monitor moc nelze. Byl by moc velký na malou vzdálenost. A 24" 2K se mi pořizovat nechce.
Ne každý PC hráč má nadupaný komp. Děcka kolikrát jedou na noteboocích nebo mají slabé grafárny, co 2K neutáhnou ani náhodou. Natož pak vyšší. Takže fullHD je stále velice aktuální rozlišení na hraní her a podle mě pořád vhodné na testování CPU na hry.

Richi
Richi
Level 25 Level 25
20. 1. 2023 00:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @blackgray 110x60 není 27" ale 50". 27" je cca. 60x34 cm.
Tady je šikovný kalkulátor: https://www.sven.de/dpi/

Timmah!
Timmah!
Level 20 Level 20
20. 1. 2023 00:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo

A kde to testujes? Ak na DD worlde, tych 5 hier a bez RT, tak potom by som o tom, ze si sa nezasekol v case, radsej na tvojom mieste pomlcal.

Stanislav
Stanislav
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 1. 2023 03:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @blackgray to mas židli a ne stůl potom když se ti tam nevleze 27 palců monitor.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 1. 2023 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @blackgray tak ono QHD zvladala celkem v pohode uz 5700XT, mel jsem jich doma nekolik a vetsinu her davala uz tehda v 2560x1440 vse na max zcela bez problemů..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 1. 2023 09:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Timmah! v moji testovaci metodice mam momentalne:
Battlefield V
Shadow of tombraider
Metro Exodus
Far Cry New Dawn
Assasin creed valhala
Tom clancys The Division 2
Watch Dogs Legion
CyberPunk
Doom Eternal
Wolfeinstain Young Blood

tedy celkem 10 her ale pro tento rok udelam nakej update..

Ono ja testuju grafiky minimalne, protoze tohle dela hlavne kolega... Ovsem i tak se snazim mit proste co nejvic aktualnich her postavenych na DX12 nebo Vulkanu.. Tato herni skladba je stara cca rok..

PS: vsechny hry jsme si koupil za vlastni penize.. tj na svoje naklady... sice to byla investice ale proste nema smysl testovat novy karty na 8 let stary hre jako se roky a roky deje zde..

Martin Černý
Martin Černý
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 1. 2023 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Richi Nepochopil jste. Stůl má rozměry 110x60cm (délka x hloubka). Větší si nezařídím, není místo a na tak malý stůl mít velký monitor není moc dobré. Nemůžu si dovolit mít hloubku stolu 70+ cm.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 1. 2023 15:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @blackgray FHD monitor jsem měl 4 zobrazovadla zpětně, to už opravdu dost let neužívám 🙂
Jeden tedy v práci, vlastně asi jen z lenosti to nějak řešit....
Ale na gaming už dávno dávno ne. Jsem ultrawide pozitivní 😂

Martin Černý
Martin Černý
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 1. 2023 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @uni No RX 6700XT na fullHD super. Na 2K mi přijde, že zastará rychle. Používám hlavně ultra či ultra+ presety, ale někdy upravuji. Nemám rád motion blur a podobná zvěrstva.
Nad 2K monitorem jsem párkrát uvažoval. Třeba 25", když už ne 27". Ale zvažoval jsem i 27" - jsem celkem zvědav, jak by to na tom malém stole vypadalo a jestli by se to přeci jen nedalo si na to zvyknout. Ale nějak nevidím moc mezi upgradem z 1080p na 1440p smysl. Malý rozdíl mezi nimi. Raději bych už přešel na 27" 4K. Jenže to už tuplem ta sestava neutáhne a na ještě mnohem výkonnější nemám. Detaily bych okleštit moc nechtěl a nevím, jak by některé nové gamesky vypadaly, kdybych je spustil ve 2K či fullHD na 4K monitoru. Takže i z těchto důvodů zůstávám na 1080p.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
20. 1. 2023 16:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo jiste ze dneska u novych PC bude vetsinove rozliseni QHD, FHD jen u lidi extremne setrivych (a ti obvykle nemaji ani 8 jadrove cpu.). Podil QHD a 4k u novych PC urcite hodne narostl. a n QHD a 4k neni vykon CPU dulezity naprosto dostacuje jakekoli slusnejsi 8/16 a jeste dobrych par let dostacovat bude, vzdy je to limitovano vykonem GPU a procesory jedou 20-30% treba muj 3700x coz je prumerny 8/16 procesor.

Richi
Richi
Level 25 Level 25
20. 1. 2023 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @blackgray No jo. Četl jsem evidentně něco jinak. :-)

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
21. 1. 2023 10:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) nejspíš jste chtěl napsat, že výkony na jádro stály za pendrek u Ryzen 2000 (a s tím s Vámi souhlasím), protože naopak u Ryzen 3000 se AMD +/- dotáhlo na tehdejší Intel konkurenci. Pokud někdo dnes upgraduje CPU, tak to obvykle nejsou majitelé Ryzen 3000 (s Ryzen 3700X vážně nemám důvod), ale naopak majitelé Ryzen 1000 a 2000 kde v obou případech bych single core výkon výrazně nižší, než u konkurence.

Steam statistika není vše. V mém okolí většina již několik let přešla na QHD (32") a WQHD (34") monitory. U Full HD (24" a 27") zůstávají především skalní hráči multiplayer FPS alá CS:GO, to jsou přesně Ti co mají ty 144Hz, apod. monitory a vyžadují max. FPS.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 1. 2023 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @RapierCZ steam statistiku uz nebere dlouhy leta nikdo vazne.. cucaj si to z prstu

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
19. 1. 2023 14:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sal Stačilo by testovat např. Factorio, které má benchmark kde se netestují FPS, ale simulace.

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 01:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Ryzen 7 7700 pořídíte asi za 8100 korun a Ryzen 9 za 10500, a to už je nezanedbatelný rozdíl." - jenže 7700 je plně aktivní čiplet. Od 3800X dost nevýhodný v provozních parametrech pokud není provozován na nízkých frekvencích. Proto jsem do druhého PC šel raději do 3900X - dva čiplety s vypnutými jednotkami které umožní provoz bez přehřívání. Ostatně podobně na tom byly i 5800X - bodové přehřívání které moc neodbourá ani nejlepší vzduchový/vodní chladič. Za mě vždy nejlepší co se týče výkonu i provozních parametrů x90x verze kdy čiplety nejedou na maximum a umožní nejlepší poměr výkon/spotřeba/teplota.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
18. 1. 2023 14:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím mě tyhle CPU přijdou daleko normálnější než nějaké “káčko” co žere o 150W víc za cenu 15% nárůstu výkonu.
A to teď neřeším cenu elektriky ale chlazení takové obludy obecně.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
18. 1. 2023 15:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @genserak80 presne tak cpu vykonu je habakuk vykon davno neni nejdulezitejsi parametr, ale i spotreba je dost dulezita. Intel nema nic konkurenceschopneho pri stejne spotrebe, u HEDT a serveru je to videt nejvic tam je to totalni tragedie a tam bude intel jeste velice dlouho pronasledovat kauza s backdoory v cpu at uz zamerne vytvorenych nebo tech kde obetovali bezpecnost kvuli vykonu. Za me aktualne jedine AMD, intel sice vykonove jakztakz dokaze dorovnat ale za jakou cenu a spotrebu..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
18. 1. 2023 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @genserak80 Jenže on běžně nežere o 150 W víc. To sežere jen na plný knedlík, když jedou všechna jádra naplno.

Běžně mi ve hrách i přetočená 13700K žere kolem 70–100 W.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 07:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) tak vsechny procesory zerou ve hrach mene, ovsem vzdy musis dimenzovat chlazeni tak aby utahlo procesor v pripade kdy jede na 100% a to je u Intelu celkem problem kdyz ty procaky dokazou papat hodne pres 200W.. Mam doma 13900K a moc dobre vim o cem mluvim..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 1. 2023 07:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo Musíš a nemusíš. Tu 13700K chladím vzduchem, a funguje to. Když je nejhůř a vyleze to na stovku při dlouhodobé zátěži všech čipů, tak akorát shodí takty z 5400 na všech jádrech na 5200 MHz. Navzdory tomu, že se ve spoustě recenzí dočteš, že bez 360mm vodníka se ty procesory nedají provozovat.

A protože na tom nerenderuju, tak se to nepodtaktovává a jede permanentně na těch 5,4 GHz.

FanatiXX
FanatiXX
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) To chce asi pevné nervy, já začnu být nervózní, když mi teplota u CPU leze přes 70st :D Když jsi zmínil, že to vyleze na stovku, to bych asi dostal už infarkt. Ale chápu, že to je spíš moje "úchylka" než reálný problém.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @coyd Že je něco špatně poznáš dle throttlingu. Vše do tohoto stavu je jen o tvé ochotě mít danou hodnotu hlučnosti chlazení 🙂

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
19. 1. 2023 09:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @coyd No tak to je bohužel čistě tvůj stresovitý svět. Ty se nemáš starat to, kolik má CPU stupňů. Každý CPU má výrobcem definovanou teplotní mez která je pro něj ok. U nových Intelů je to 100C a vůbec tě to jako uživatele nemusí vzrušovat.
Osobně mám Rocket, který mi v extrému leze na 95C.

A. Vágner - Dimenzovat chlazení u dvacetijádrového monstra tak, že “to má tolik jader že to naplno stejně nikdy nepojede” je taky trochu blbost.
PC se ti musí uchladit i při extrémním zatížení. Celá tahle teze je vlastně důkaz, že kromě ukojení ega ty i9 stejně nikdo na nic nemá…

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 1. 2023 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @genserak80 Jinak bych to dimenzoval, kdybych na tom počítači chtěl čtyři hodiny denně renderovat, a jinak to dimenzuju v případě, že to plně vytížím jednou za týden na deset minut, a jinak to permanentně lítá někde mezi pěti a šedesáti procenty celkové zátěže CPU.

A když si budu mít vybrat, jestli na to dám vodníka, nebo NH-D15 a přiškrtím power limit, tak vždycky radši přiškrtím ten power limit.

FanatiXX
FanatiXX
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @genserak80 No je tu také něco jako efektivita, hlučnost chlazení, odpadní teplo, throttling. Těch aspektů proč nemít 100st CPU je rozhodně víc.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @coyd mit 100°C na procaku bych nechtel proste kremiku tohle nesvedci kdyz sou tam velky rozdily v teplotach.. osobne na to radsi flaknu predimenzovanou vodu a mam klid.. Ted mam na 13900K max 85°C ale hodne dela i pasta, ted se mi hodne osvedcila nova pasta od Alphacoolu, podava lepsi vysledky nez Grizzly.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 09:54 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo Teď jsem dělal PC s 5800X3D. Chladič Noctua NH-D15 Chromax. čoveče, v plné zátěži 90C. Při hraní okolo 70.
Další PC co jsem dělal byl 5600X s Fera 5. Bez PBO pohoda. V zátěži asi 63C. Jakmile jsem zapnul PBO, Tak CPU 80C. říkám si, to je OK. No problém nastal, když to drželo 80 celou dobu. Došel jsem k tomu, že deska neukazovala CPU Package, podle čehož se řídí throtling. Takže zase nic. Jinak spotřeba 5800X3D byla 168W. Spotřeba 5600X byla 130W.¨

Edit. Chyba s těma spotřebama. Špatně si to pamatuju.
jediné co jsem dohledal, je spotřeba 158W s PBO u 5700X. Co se teplot týče tak si to pamatuju dobře.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo Co je to předimenzovaná voda? Já mám 12700KF taky na vodě. Při stress testu v OCCT na small data mám po 30min 80C.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @casperdeluxe treba nejaky lepsi staveny vodnik typi EISWAND od Alphacoolu apod.. urcite ne naky obyc 240mm AIO za 2000,-

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo A co máš na té 13900K? Osobně mám stavěnej vodní okruh. Vše od EKWB na trubkách. 2x 360mm radiátory.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @casperdeluxe Alphacool Eiswand. pastu mam Alphacool Apex

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo aha saso dezolat vodu kaze a vino pije. preco nemas super duper amd, ale zly intel ? 🤦‍♂️🤣🤣🤣🤣

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo Jo to je slušná věcička

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 11:54 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @mhmiro ja mam i Ryzen 9 7900X s identickym chlazenim.. brzy bude i 7900X3D

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 1. 2023 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @mhmiro @Stratossimo Hraje zásadně na Ryzenech s Radeony, a ty sestavy s Intely s GeForce používá pouze na testy do srovnání!

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
21. 1. 2023 10:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) Gratuluji! Intel ve spotřebě "téměř" dohnal Ryzen 3000. :)
Ryzen 3700X má typickou spotřebu 66W a pouze při vytížení všech cores/threads celých 88W a zcela bez problému jej uchladí i AMD dodávaný stock CPU cooler.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 1. 2023 22:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @casperdeluxe R7 5700X PBO a automatický OC +100Mhz mám max. 105W v heavy load testu. Gaming někde kolem 70W.
Absolutně nechápu, jak jsi dosáhl 150W?

alica
alica
Level 1 Level 1
26. 1. 2023 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz)
Podľa toho, čo kto primárne najviac času používa, je váha spotreby dôležitá.
Takže pre niekoho je najdôležitejší pomervýkon/spotreba, pre iného fps,...

Stewe
Stewe
Level 8 Level 8
18. 1. 2023 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímavé když tak projíždím benchmarky tak 1300K vs 7950X, v 50% vítězí AMD. Kromě webu PCtuning kde vždy je lepší Intel.

Testovány 4 hry, bez popisu co a jak bylo nastaveno.
Ještě, že mám ten AD block, jinak byl totálně litoval, že jsem četl tento brak a ještě tím PC tuning pdpořil.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
18. 1. 2023 15:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stewe @Stewe tady byla vzdycky nejlepsi NV a Intel, asi chlebodarci, kdyz ti nekdo plati abys diskreditoval konkurenci tak holt nemuzes verejne priznat ze konkurence ma lepsi vyrobky :) Pokud je neplati tak to potom nechapu uz vubec to uz je nemoc.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 1. 2023 15:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Maximumspeed77 zde proste nikdy nedopadne produkt od AMD dobre, vetsinou ani nedostane oceneni :) U nvidie a Intelu oceneni musi byt vzdy :) na tomto webu je to zavedeny standart uz tak 15 let mozna vic :) dokud se tu nevymeni osazenstvo tak to asi lepsi nebude

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
18. 1. 2023 15:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Stratossimo

Má ocenění:
https://pctuning.cz/article/asus-tuf-radeon-rx-7900-xt-obrnenec-se-spickovym-chladicem?chapter=19#article-header'
https://pctuning.cz/article/sapphire-radeon-rx-7900-xt-dobry-zaklad?chapter=16#article-header
https://pctuning.cz/article/msi-radeon-rx-6650-xt-gaming-x-vyborny-chladic-a-par-procent-vykonu-navic?chapter=28#article-header
https://pctuning.cz/article/powercolor-radeon-rx-6700-xt-red-devil-spicka-ve-sve-tride?chapter=32#article-header
Nemá ocenění:
https://pctuning.cz/article/asus-rog-strix-geforce-rtx-4070-ti-oc-ed-o12g-kdyz-vam-normalni-karty-nestaci?chapter=19#article-header
https://pctuning.cz/article/asus-geforce-rtx-3070-noctua-oc-edition-8gb-chladic-ktery-uz-nevylepsite?chapter=32#article-header
https://pctuning.cz/article/sapphire-pulse-radeon-rx-6600-gaming-8gb-maly-ale-skvely?chapter=27#article-header

Jako doklad, že zase lžeš a pomlouváš, to stačí, další recenze si prohledávej sám.

A ne, nikdo tě do redakce fakt brát nebude, abys tady pozvedl úroveň, tu si dál pozvedávej na ddworldu.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 1. 2023 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Stratossimo Bejt tebou ty střelče, tak se radši klidím stranou a šoupu nohama někde v koutě. Ty, kterej rsadši neodpovídáš na dotazy, protože bys uznal svoji nepravdu tady chceš něco psát? Ty, kterej flušeš na všechno so není AMD? Že není takovýmu xindlovi jako ty hamba. Zde se naopak v článku dozvíme, jak to má super výkon, super spotřebu, že to je geniální křemík.... Takže to dopadlo špatně? Měli byste se s Hanzem chytnout za ruce a zaregistrovat se. Protože takovou lůzu člověk jen tak nevidí. Běž si zamést k sobě.... HNUS!!!

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 07:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Adam Vágner (pctuning.cz) zajimave je ze v dobe 5700XT kdy jejich pomer cena/vykon byl daleko pred Nvidii se zadny oceneni nedavalo natoz zlaty.. Vice mene dat jenom bronz 7900XT a pak dat bronz i 4070Ti je celkem malo. Jinak ja se bavim o dlouhodobym vyhledu za poslednich 15 let.. Tech ocenenich pro Nvidie bylo vzdy mnohem vic a hlavne kolikrat vice mene u karet co si to vubec ale vubec nezaslouzili...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 07:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @casperdeluxe prosimnte to ze je Vagner silne pro Nvidie dlouhodobe se vi dlouho to samy OBR.. Proc myslis ze PCT mel nejhorsi skladbu testovacich her u grafik nekolik let dozadu, zadny novy hry samy stary plecky aby vypadaly Nvidie vykonnejsi.. na tohle se taky upozornovalo snad pod kazdou recenzi a vesele se to ignorovalo.. jenom samyl vymluvy ze mu ty hry nikdo nekoupi apod.. pritom je za recenzovani placenej takze by si ty hry mohl klidne koupit.. ja si taky testovaci hry vetsinou koupil ze sveho a vzdy jsem se snazil aby to byly hry moderni postaveny na DX12 nebo Vulkanu..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 1. 2023 07:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Stratossimo Na rozdíl od vás si „nepřivyděláváme“ prodejem hardwaru z recenzí po bazarech (který se notabene prodávat ani nesmí, protože přes účetnictví a celnice to prochází jako neprodejné vzorky minimální hodnoty). Placení jsme z autorských honorářů, a ty v České republice opravdu nejsou bůh ví jak vysoké.

A jestli sis nevšiml, tak jsem skoro dva roky grafiky prakticky netestoval, protože si normální člověk nemohl kvůli kryptu koupit nic jiného než GTX 1660 za třináct litrů a o recenze na RX 6700 XT za pětadvacet tisíc nebyl kupodivu nijak zvlášť vysoký zájem. Krypto skončilo, je nová generace karet, nová sestava i nová metodika.

Ano, uznávám, že na rozdíl od DDWorldu neměním skladbu her co půl roku v závislosti na tom, ve kterých hrách momentálně vycházejí ty nové Radeony nejlépe.

Tohle je tvůj test?
http://www.ddworld.cz/pc-a-komponenty/graficke-karty/powercolor-rx-6600-xt-8gb-fighter-test-a-recenze-vyzrale-mainstreamove-gpu.-lepsi-nez-rtx-3060-4.html

A ty chceš někoho školit z toho, že testuje na starých hrách? 🤦‍♂️

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Stratossimo Co to tu plácáš za nesmysly? Jakej OBR? Jakej Vágner? Jaká Nvidia? Já jsem snad o tom něco psal? Já jsem psal, že neodpovídáš na dotazy, když se ti to nehodí, protože by vyšlo najevo, že nemáš pravdu. Ty a ten tvůj registrovanej partner Hanz jste jedden jak ddruhej. Jak není argument, radši nereaguji. Ještě lépe dám ban. Hoši já bych vás tak rád viděl někdy v reálu.... Ještě jsi nám nevysvětlil, jak jsi došel na to, že zdržení 4070Ti je oproti minulé generaci o 70%.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 09:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @casperdeluxe takze nvidia nepodrazila mezigeneracne o desitky procent ?

RTX 3080 - oficialni cena při uvedení - 699 dolarů
RTX 4080 - oficialni cena při uvedení - 1199 dolarů

RTX 4070 Ti potkal vice mene identicky osud, opet brutalni objedno generační zdražení a jeste uplne nesmyslne ty vyrobni naklady rozhodne tolik nestouply.. Nvidia si proste masti kapsy nic vic

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 1. 2023 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Stratossimo Takže se to vypočítá tak, že se spočítá zdražení mezi RTX 3080 a RTX 4080, a pak se konstatuje, že u RTX 4070 Ti je to podobné, takže je to taky 70 %? :D

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Stratossimo

Adam Vágner (pctuning.cz)
13.01.2023 12:53
@Stratossimo Rozumím, takže když jsou levné Gainwardy a Pality, a drahé Asusy, je nenažraná Nvidia, ale když je levný Sapphire a drahý Asus, tak je nenažraný Asus. 😆
Mezigenerační zdražení v MSRP mezi dolarovou cenou RTX 3070 Ti a RTX 4070 Ti o 70 % je, předpokládám, opět překlep, že? Chtěl jsi napsat 33 %, a omylem ses uklep a napsal 70.

Stratossimo
13.01.2023 13:21
@Adam Vágner (pctuning.cz) ja se bavim o doporucene cene primo nvidii kde stoupla cena z predchozi trojkove generace o 70% vubec se nebavim o cenach konkretnich edic.. Takze jak muze byt AMD nenazrane kdyz podrazilo mnohem mene nez Nvidia...

Adam Vágner (pctuning.cz)
13.01.2023 13:26 (Upraveno)
@Stratossimo Aha. Takže to nebyl překlep? Můžeš mi tedy, prosím, přesně napsat, jak jsi u RTX 4070 Ti vypočítal to 70% zdražení proti trojkové generaci? Mně to furt nějak nevychází a nevím, kde dělám chybu.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Stratossimo

Jinak teda ještě
Co se postavení výkonu týče...
6800XT vs 3080
6900XT vs 3090

7900XT vs 4070Ti
7900XTX vs 4080

Z toho mi plyne, že amd označilo karty jakože nástupce 6900XT (přikloním se k tomu, že 7900XT jako nástupce 6800XT), ale ve skutečnosti co se týče konkurence, jsou to nástupci nižších řad.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @casperdeluxe takze podle tebe je teda zdrazeni z 699 na 1199 dolaru v poradku u 3080 vs 4080? nebo aby 4070Ti bezne stala 25tis jako karta z mainstremu coz 1070/2070/3070 vzdycky byly?

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Stratossimo Nikde netvrdím, že je to v pořádku. Tvrdím, že 600 vs 800USD není zdražení o 70%
Taky tvrdím, že zdražení 6800XT vs 7900XTX (jakožto nástupce) je taky enormní.
Ty totiž řešíš nějaké označení. Ale nebereš v potaz konkurenci. V rámci konkurence je potřeba ty karty postavit proti sobě a podívat se na jejich ceny a porovnávat je proti sobě.
Když vezmu například stejnou verzi TUF:
7900XT - 30500 vs 4070Ti - 26500
7900XTX - 34500 vs 4080 - 39000

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 11:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @casperdeluxe

oficialni doporucene ceny pri vydani
RX 6900XT 16GB - 999 dolaru
RX 7900XTX 24GB - 999 dolarů

RX 6800XT 16GB - 649 dolarů
RX 7900XT 20GB - 899 dolarů

souhlasim ze u 7900XT mohla bejt cena aspon o 100 dolarů níže, ovsem stale se jedna o lepsi nabidku nez predrazena RTX 4080 16GB od Nvidie..

Zde se proste AMD nechtelo podbizet az tak moc vuci konkurenci. prece jenom prodavat podobne vykonou kartu s cenou o 300-400 dolaru nize je ekonomicky nesmysl.

4070Ti neberu jako primou konkurenci pro 7900XT to je holy nesmysl, protoze nemuzeme porovnavat vyssi manistream s 12GB VRAM s highendem s 20GB VRAM.. 7900XT je grafika pro 4K hraní, coz se o 4070Ti opravdu rici neda..

vsak se podivej na 4K rozliseni jak uz 12GB karta proste nestiha,,
https://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_rtx_4070_ti_review,14.html

ono i v 1080p dokaze 7900XT celkem te 4070Ti utect..
https://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=file&id=84922

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Stratossimo
A to je ten problém. Protože ty vidíš jen to co chceš. Vidíš jen to značení v rámci jedné firmy a stavíš je proti sobě.
Tehdy 6900XT tak nějak mohla být možná konkurencí pro 3090. Jenže dneska 7900XTX není konkurencí pro 4090, ale pro 4080. Stejně tak 7900XT v tomto ohledu není nástupcem 6800XT (jakožto konkurentovi pro 3080).
Ve finále to v AMD udělali chytře. Karty vydali jakožto nástupce, ale s nižším nárůstem výkonu. Pak se tomu právě skáče na špek, tak jako jsi to udělal ty.
Čili kdyby Nvidia ty svoje karty označila o řadu výš (4090Ti místo 4090, 4090 místo 4080, 4080 místo 4070Ti) Tak by ses dostal na ceny:
4090Ti - 1600 vs nic
4090 - 1200USD vs 7900XTX 1000USD
4080 - 800USD vs 7900XT 900USD

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @casperdeluxe 7900XTX ale obcas te 4090 slusne zatapi a to stoji skoro 1/2 a rozhodne je pri nizsi cene nez 4080 vykonejsi.. takze pomer cena/vykon ma stale lepsi nez 4090 a nez 4080..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 1. 2023 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Stratossimo *při vybraných rozlišeních a nastaveních :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Adam Vágner (pctuning.cz) jj ale 4080 za vyssi cenu tohle rozhodne nedokaze vuci 4090 jako to dokaze 7900XTX to je nepopiratelny fakt..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Stratossimo
Stratossimo: "4070Ti neberu jako primou konkurenci pro 7900XT to je holy nesmysl, protoze nemuzeme porovnavat vyssi manistream s 12GB VRAM s highendem s 20GB VRAM.. 7900XT je grafika pro 4K hraní, coz se o 4070Ti opravdu rici neda.."

Že to ty nebereš jako konkurenci je irelevantní. V 1080P je to skoro plichta. Ve 1440p je to 10% cca a v 2160p to je cca 12% pro 7900XT. Jinde to vychází i 4% v 1440p a 7% ve 4K.
Čili bych řekl, že naopak tyto karty jsou postavené přímo proti sobě

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 19:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @casperdeluxe kdo bude kupovat grafiku za 25-30tis za FULL HD? to je totalni kravina.. Kdo ma doma 1080p monitor tomu staci grafika za 1/3.

Postavene rozhodne proti sobe nejsou.. jak chces proti sobe stavet grafiku s 12GB vs 20GB? to jsou uplne jiny tridy grafik.. tu 20GB grafiku koupi clovek co pari v QHD nebo 3440x1440 nebo planuje do budoucna 4K monitor.. Proc? protoze tam vyuzije pak tech hodne VRAM,.. 12GB je dneska silne low kdyz predchozi grafiky v cene kolem 20-25tis meli bezne 16GB viz RX 6800XT nebo RX 6800

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Stratossimo čoveče já ti nevím. Ale ať koukám jak koukám, tak když si vezmu takovou 3080 10GB vs 7900XT 20GB, vidím tak nějak stejný výkonnostní rozdíl napříč všemi třemi rozlišeními... Něco ti na tom nehraje

Stanislav
Stanislav
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 1. 2023 03:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Stratossimo hlavně ze vy tam oceňujete nvidie jak na běžícím páse

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 1. 2023 09:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @stasek Nvidie neni mo za co ocenovat od doby RTX 20x0.. posledni dobra generace byla GTX 9x0 nebo 10x0 vsechno nad uz bylo brutalne predrazeny a vyhypovany RT/DLSS ktery stejne z pocatku vubec nefungovalo a sliby od kozenky pri prezentacich nikde... Vsak si porovnej to jak vypadal RT pri prezentaci na RTX 20x0 v Battlefield V a jak vypadal RT v realu kdyz ho do ty hry pridali.. Tehda to bylo pekny fiasko a kazdej na to upozornoval.. Vyvojari se pak k tomu vyjadrili v tom smyslu ze museli RT silne osekat aby se to vubec hejbalo... podobne dopadly sliby s DLSS 1.0 ktere byla jedna velka mazanice kdyz to davali do prvnich her.. tj opet lzi pri prezentacich ktery slibovali nulovy dopad na kvalitu obrazu..

Vice mene do GTX 9x0 a GTX 10x0 se jeste ty maly lzi daly u Nvidie prehlednout.. Ovsem s nastupem RTX generací se lhani neustale prohlubuje a to uz jsem proste nemohl prehlizet, spolecnost se mi timto chovanim k zakaznikovi totalne znechutila.. Ono jenom ted to lhani s RTX 4070Ti ze je 2-3x vykonnejsi nez RTX 3090Ti to byl proste vrchol co si Nvidia k lidem dovoli.. vyslovene lzou lidem do oci a jeste se za to placaj po ramenou jací sou to pašáci...

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 1. 2023 10:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Stratossimo Az s nastupom RTX sa ti NV znechutila? Ved ju ohovaras a casto o nej klames uz tak 20 rokov. :-) Napriklad aj v tomto komentari si taktne zamlcal, ze ten 2-3 krat vykon bol prezentovany s RT a DLSS3. Na druhej strane zasa prehliadas marketing AMD, ktory napriklad par dni po uvedeni GSync klamal, ze maju to iste aj ked nemali. Preto ta ukazka na NTB s tym, ze prva konkurencia ku GSync prisla az o rok a pol. Vtedy sa ti AMD neznechutilo? :D

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
18. 1. 2023 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stewe @Stewe Můžu doplnit text, s výsledky měření nic neudělám.

Timmah!
Timmah!
Level 20 Level 20
18. 1. 2023 17:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stewe @Stewe

Tak 13900k je urcite lepsi CPU na hry ako 7950x, bohuzial, uz len z toho titulu, ze je monoliticky.

Praveze tie cisla, co su v tomto teste, su este voci AMD relativne dobre, je tam v tych hrach len pomerne maly rozdiel, lebo na takom computerbase testovali v 720p tie najmodernejsie hry na plne detaily so zapnutym RT, a Intel tam bol 20,30 az 40 percent rychlejsi...

https://www.pcgameshardware.de/Ryzen-9-7900-CPU-279362/Tests/AMD-Ryzen-7900-7700-7600-non-X-Benchmark-Review-1410740/2/

skratka nie je to len podplateny PCtuning alebo zaujaty Obr komu to tak vychadza, ony tie Intely su vskutku vo vacsine hier asi volaco vykonnejsie. Resp. v tych najnarocnejsich, kde na tom najviac zalezi. To ale nie je ziadna hamba, nove Ryzeny su stale skvele procaky, ja osobne mam to stastie, ze som si mohol dopriat 7950x, lebo jeho vysoky aplikacny vykon je pre mna dolezitejsi ako 10 alebo 20 FPS v hrach, ktore sa aj tak velmi uz nehravam. A taktiez je to vykon pri podstatne lepsej spotrebe.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 1. 2023 17:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Timmah! @Timmah! To sis nevybral zrovna dobrý vzorek. Hele koukl jsem na 5800X3D vs 13900K. Cenový rozdíl 10k vs 16k, krásně to vychází na 60% cenového rozdílu.
Výkonnostní náskok Intelu 0-20%, vypadá to poměrně i rovnoměrně rozdělené mezi tituly.

Co z toho vyplývá? Že nadcházející "herní" CPU (což 7950X prostě není) v podobě ZEN4 3D si chloubu Intelu drsně namaže ne chleba 🙂 Monolityčnost nemonolityčnost.

Timmah!
Timmah!
Level 20 Level 20
18. 1. 2023 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Timmah! @uni

No tak pokial 13900k ma naozaj o 30~40 percent vyssi vykon v Callisto Protocole, Cyberpunku alebo Anno1800, ako ukazuju ten PCGH test, tak potom si ani 3D verzia nic na chleba mazat nebude - akurat tak mozno tych 40 percent dorovna alebo mierne prekona. Okrem toho je dost mozne, ze 7950x3D bude drahsie ako 13900k.

Porovnavat tiez 58003D s 13900k je chujovina, ano cenovy rozdiel tam je vyssi ako vykonovy v hrach, ale zase vo vsetkom inom mimo hier Intel 5800x3D totalne rozdrbe. Takze ten cenovy rozdiel medzi nimi je opodstatneny. A 13700k je tiez v tom teste vykonnejsi ako 7950x, aj ked je lacnejsi.

zvirek
zvirek
Level 15 Level 15
18. 1. 2023 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Timmah! @Timmah! a ještě si sním v zimě přitopíš, takže to je vlastně jako záloha, když Putin vypne plyn. :-)

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 01:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Timmah! @zvirek ko_kote, pokud máš místnost jako chudí jihokorejci tak ti ji jistě vytopí, jinak budeš klepat kosu :)

Jerrow
Jerrow
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 1. 2023 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Od Vás se nedalo čekat nic jiného než bez hvězdy. Je to přece AMD. Ale i5/i7 s nižším výkonem a mnohem větší spotřebou dostane minimálně stříbro, tak jako vždy. Smutné...
V tuhle chvíli jsou v podstatě současné Intel procesory neprodejné, pokud nepůjdou s cenou dolu (myslím s DDR5)...

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
18. 1. 2023 12:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jerrow @Jerrow Fakt si myslíte, že je tohle momentálně lepší kauf než o tři čtyři stovky dražší 7700X nebo 7900X, aby to mělo dostat ocenění?

Proč bych měl jít a koupit si radši R7 7700 za 8660, když můžu za 9020 kaček pořídit R7 7700X, kterou na těch 80 W uškrtím taky, když budu chtít? Kvůli chladiči, který stejně vyhodím?

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 1. 2023 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) Tak jsem se šel podívat, jak u vás dopadl test R7 7700X, resp. zda si odnesl hodnocení. "Nic jsme nenašli :(" v hledání. Vy jste fakt tragédi :D

Joeqr
Joeqr
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 1. 2023 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @uni
zadaj 7700X

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 1. 2023 13:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Joe OK.

Vidím, bez ohodnocení. Uff, potud je svět v pořádku 😂

Takže ad rada autora, má si koupit i7 12700K za 9,7k + chladič do mrtvé platformy a nikoli R7 7700 za 8,7k. OK 🙂

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
18. 1. 2023 13:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @uni Ano, nemá. Tehdy totiž nestál devět tisíc, ale tolik, co teď stojí to dvanáctijádro. Plus pouze drahé desky, plus dražší DDR5 než dnes.

Stewe
Stewe
Level 8 Level 8
18. 1. 2023 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) Myslel jsem že se hodnotí produkt a ne všechno okolo... Když hodnotím procesor řeším jeho kvality a ne jestli je k němu chladič nebo jsou dnes DDR5 paměti drahé...
To je prostě hloupost.

Baloun
Baloun
Level 26 Level 26
18. 1. 2023 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) Právě se koukám na czc a tam jsou ceny 9 690,- a 8752,-. Rozdíl je 938,-. Někde se dá sehnat 7700 i prakticky přesně za 8K a 7700X za 9K. Rozdíl ve spotřebě mi přijde takovej, že na 7700 může člověk koupit i levnější chlazení. Ten Box chladič nestačí ani na 7600.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
18. 1. 2023 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stewe U procesorů je to s hodnocením na houby. Nefungují samostatně. Když ta platforma nejde poskládat jinak než s drahou deskou a drahými pamětmi, tak je prostě potřeba myslet na to, že procesor je levnější, ale za paměti musí dát člověk o litr víc, jinak to nebude fungovat a jiná možnost není. A stejně tak u desek.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
18. 1. 2023 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @olda79 No suntech ze srovnávačů na Ryzeny 7700 a 7900 nevypadl, na 7700X a 7900X ve výsledcích je, tak nevím, co tam vyvádějí. Pokud se to dá sehnat ještě o šest stovek levněji, tak už to smysl dává. Pak to teda asi přepíšu a nějaké placky tomu dám.

Každopádně na dražších deskách a pamětech to tolik nemění.

Timmah!
Timmah!
Level 20 Level 20
18. 1. 2023 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz)

A treba tiez mysliet na dalsie "souvislosti", akoze napr. ze AMD je 10x mensia firma a je vobec zazrak, ze takto konkuruje intelu a podobne kraviny.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 1. 2023 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) Uf, sorry, ale to je fakt zmatek.
Příklad RTX4080, všichni na světě mají jasno, cena naprosto offtopic. Shitstorm na nVidii, tragické prodeje... A zde u posledního testu - STŘÍBRO!
Wau, tak jak je to vlastně s tím zohledněním cen? Nebo záleží na barvě?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
18. 1. 2023 17:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @uni Venku lidi nakupovali místo toho RTX 3080 (12GB) a RTX 3080 Ti/3090. U nás už v té době nebyly druhý měsíc dostupné za rozumnou cenu, jediná alternativa Radeon RX 6950 XT za nějakých 25–27 tisíc, jestli si to dobře pamatuju, anebo RTX 3090 za 37 tisíc. A nic z toho fakt vedle RTX 4080 nebyl lepší kauf.

A prodeje jsou tragické tak, že za pár týdnů možná nebude dostupná.

Pár lidí taky čekalo na zázrak v podobě o 15–20 procent výkonnějšího Radeonu RX 7900 XTX za cenu o dvě stě dolarů nižší. Já už na zázraky od AMD po zkušenostech s highendem v podobě Fury X, Vegou, RX 5700, Radeonem VII a RX 6800/6900 XT nevěřím. U šestitisícovek mělo AMD výhodu v lepším procesu. Někdo možná předpokládal, že když se jakž takž dotáhli, u RX 7000 už GeForce překonají. Jenže u sedmitisícovek už o tuhle výhodu opět přišli.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 1. 2023 17:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) Strašný kidy. Faktycky se daly koupit např. RX7900XTX, prostě byly, stačilo např. zadat hlídání. RX7900XT byly i bez hlídání.

Ta vaše chorobná nemoc stát si za svými nesmysly až do roztrhání těla, přes lži, polofakta....uhh, nechutný. Úplně stejně jako na DD. Jen nebojuje za červené, ale modré a zelené.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
18. 1. 2023 18:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @uni Tak jestli jde čistě o ten Palit recenzovaný na konci prosince až po uvedení Radeonů, tak to má prostý důvod, ten je prostě lepší než reference 7900 XTX. A fakt rozumnější kauf než 7900 XTX Nitro od Sapphire za 34 tisíc. A to řeknu i takhle nadrzo, aniž bych to Nitro testoval.

zvirek
zvirek
Level 15 Level 15
18. 1. 2023 20:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz)
Touto Vaší zvrácenou logikou ale u Intelu platí, až budu chtít za 4 roky upgraddovat, budu kupovat vše nové - cpu, desku, paměti ( a ještě strávím několik dnů reinstalací všeho co v komplu mám ) ....
U AMD za 4 roky koupím jen novější procesor a jedu dál. A možná za další 4 roky pořád ještě koupím jen procesor, u intelu musím koupit další /už třetí ! ) desku, CPU a paměti. Vzpomeňte si, jak to bylo u AM4. A teď povídejte co vyjde levněji ! Takže když hodnotíte CPU, tak je blbost do toho míchat cenu desky, paměti atd. Možná sjou AM5 desky DDR5 dražší, ale pokud mají díky možnosti upgradu CPU 3-4x delší životnost než intel, už to vyjde sakra jinak. To je taky důvod, proč poprvé budu stavět na platformě AM5 místo intelu.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 1. 2023 00:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @zvirek Hm, takže před rokem bylo lepší nekupovat Ryzeny 5000, ale lepší kauf byl Intel 12000, protože dnes stačí vyměnit procesor, zatímco u AMD musím měnit celou platformu?

S tímhle argumentem bych tehdy asi neuspěl, co?

Jsou lidi, co mění procesory a pak řeší, jak se pod cenou zbavit těch starých, já jednou za ty čtyři pět let vyměním celou platformu, a ten starý počítač strčím někam jinam. On ten upgrade na dvě tři generace starých deskách se stejnou paticí občas nebývá tak bezproblémový, tu to nedetekuje SSD v NVMe, tu je problém s rychlejšími nebo většími pamětmi, sem tam je problém s nedostatečně dimenzovaným napájením, tu ta deska nepodporuje aktuální standard PCIe... On se vždycky najde někdo z rodiny, kdo má horší počítač než ten, který měním, a komu bude ještě pár let dobře sloužit.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) kupovat ryzeny do AM4/AM5 je stale vyhodnejsi nez kupovat LGA1700 kterej je mrtvej, vice mene ten soket byl mrtvej v dobe kdy vysel na trh, maximalne 8 vykonnych jader je proste komedie na entou.. + brutalni spotreba vyssich modelů.. Osobne nechapu jak nekdo mohl uprednostit LGA1700 pred AM4 a pozdeji i pred AM5.. Vsak prodeje na Mindfacotry za posledni 3 roky jasne ukazuji ze AMD v prodejich do klasického Desktopu Intel drti uplne nehorazne. Intel zachranuje uz jenom OEM trh kde to maj podplaceny az do patyho kolene..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 1. 2023 08:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo Z kupování hardwaru „do budoucnosti“ jsem po třiceti letech na PC vyrostl. Nevyplatilo se to nikdy.

I když nezastará patice, zastará všechno, co je kolem ní podobně, jako zastará ten procesor.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 09:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) Pro LGA1700 ale nemluvilo nic do plusu.. Desky byly z pocatku drahe, DDR5 taky, sice byly desky s podporou DDR4 ale vykon nic moc.. AM4 melo v ty dobe stale vetsi smysl + zde byly levny nativni 12-16 jadra s plnejma jadrama a ne naky puleni na silny a slaby apod kraviny co si INtel vymyslel aby ty cipy nebyly obri pak by to neslo uchladit vubec... LGA1700 se ukazala jako jasna slepa kolej.. vice mene na to vysla jedna generace procesorů + jeden refresh.. vsak i mezi Z690/790 neni skoro zadny rozdil, jenom se maximalne posilila napajeci kaskada protoze refresh procesorů zere jeste vic, 13900K nema problem jit az na 400W pokud ma deska plne odemceny BIOS coz je silene..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 12:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo pro lga1700 hovorilo do plusu, ze ked som za 180e kupil msi z690 dosku s 12600kf, hned po vydani, tak teraz ju jednoducho mozem vymenit za 13600kf alebo 13900t s 35w spotrebov. a nemusel som ani pamäte menit, a stale ma vykonu dost.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 12:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @mhmiro rozdil mezi tema procakama je nulovy zvedly jenom frekvence a narostla spotreba.. mel jsem doma i7/i9 z obou rad.. jenom 13900K pridalo vetsi pocet mensich jader a zvedly se frekvence cimz narostla i spotreba.. na jedny desce mi v zakladnim nastaveni BIOSU zrala 13900K i 400W coz je proste silene. AMD rozhodne delalo vetsi evolucni skoky mezi ZEN 3>ZEN4 na AM4, nehlede na mnohem ale mnohem nizsi spotrebu a vice jader.. ty maly jadra vubec neberu jako smerodatny.. INTEL se proste zasekl na 8 jadrech zbytek je odpad.. vice mene kdyby mel intel udelat opravdu 16 jadrovej procak (zadny mensi a vetsi jadra apod sracky) do LGA1700 tak by to zralo 500W :) Dokud Intel neprejde na ciplety jako AMD tak proste nema sanci..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo Však 12600 vs 13600 zvedli taky počet menších jader....

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo ale zase ti z huby padaju sracky. spotrebu a teploty mam pri hrani nizke. a 13 rade stuplo i vykon na jadro. a za ty peniaze to na hranie bohate staci. 12600kf s rtx 3080, neskor 4070ti dobra kombinacia na moje qhd hranie.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 19:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @casperdeluxe k cemu ti je mensi pocet jader ? ty jadra nemaj skoro zadny vykon. Hlavnich jader je stale jenom 8 coz je proste bida.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
18. 1. 2023 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jerrow @Jerrow nastesti hodnoce nejakyho pctuningu na svete nikoho nezajima :-D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 1. 2023 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Maximumspeed77 jako ctenost PCT klesa dlouhodobe.. ono se neni cemu divit kdyz tu krome Rybky neni co cist.. on jediny tu sbira plusy za clanky kde se jeho odmeny od lidi blizi k 1000,- za clanek.. OBR je kolikrat i v minusu nebo je rad za to ze je na nule :)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
18. 1. 2023 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Stratossimo Zklamu, neklesá.

Jerrow
Jerrow
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 1. 2023 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Kedlubna já se sem chodit spíš pobavit, co konkrétně Obr vykouzlí v recenzích ve prospěch Intelu a naopak co dá do mínusů pro Amd. Teď aspoň doplnili bronzovou hvězdu a přitom tyhle cpu jsou z pohledu recenzí po světě naprostá bomba (v dané generaci) a naopak odrazují od koupi modelů s X. Proč taky, když tohle je víceméně stejně výkonné a žere to do 100W, což se Intelu může nechat jen zdát. Jejich 65W znamená v reálu 180W atd a přesto si ty žrouti odnesou hodnocení při plus mínus stejném výkonu jako stejně drahý úspornější Ryzen. Měli byste se tu fakt nad sebou zamyslet...

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
18. 1. 2023 20:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Jerrow Ty ddemente, my tady nejsme web "dáváme hvězdy všemu od AMD", na to jsou tu jiné garáž-weby. Navíc zlatá je pouze pro to nejvýkonnější na trhu, za jakoukoliv cenu a spotřebu ... stříbrná za dobrý poměr cena-výkon, nebo něco speciálního ... to tyhle dva CPU od AMD nesplňují ani jeden, tak co řešíme ...

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 1. 2023 21:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Z. Obermaier To nesplňuje ani RTX4080. Jak jsem psal výše, strašlivě to skřípe, vlastně je to zcela transparentní. Ale v závislosti na majoritní barvě v logu výrobce....

Jerrow
Jerrow
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 1. 2023 23:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Adam Vágner (pctuning.cz) tak zrovna Guru3d je stejně Nvidia/Intel friendly jako Vy. :-D

Stanislav
Stanislav
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 1. 2023 23:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Hele komentáře … jdu pro popcorn , zábava začíná 😀😀😀

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
18. 1. 2023 23:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Kedlubna me ne protoze dost casto neni relevantni, sami shazuji svoji praci kluci jejich boj, jedine ze je ten zly intel a NV plati, ale pochybuju o tom.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 1. 2023 06:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Jerrow A směl bych tedy propříště poprosit o seznam webů, které jsou nvidia/intel friendly a které AMD friendly? Já to dost blbě poznám. PCTuning je možno vynechat.

Proklepal jsem pár dalších recenzí, a vyznění se v podstatě liší v tom, jestli to recenzent hodnotí čistě na základě doporučené ceny, nebo jestli se taky podíval do ceníků obchodů, za kolik se ty procesory reálně prodávají a podíval se na to, za kolik se dají koupit desky a paměti.

Ti, co se do těch ceníků a na ceny desek podívali, chválí poněkud méně než ti, co to ignorují.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 1. 2023 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @uni Ano, je to nekonzistentní. Já nedávám zlato jenom nejvýkonnějším kartám, zlato dávám napříč segmenty i věcem, které jsou při dané ceně a kombinaci vlastností výrazně nadstandardní. Třeba když někdo udělá slušnou kartu v segmentu, ve kterém všichni ostatní ty grafiky osekávají kvůli nákladům na kost.

https://pctuning.cz/article/sapphire-pulse-rx-5500-xt-karta-jaka-tu-dlouho-nebyla?chapter=32#article-header

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Adam Vágner (pctuning.cz) Tak to jsem mimořádně natěšený na test RTX4070Ti, krále ohlodání 😃

Fakt jste k smíchu, 30 podmínek pro udělení ocenění, od ceny, konkurence... přes výbavu po výrobce. MEGALOL

Pak se nedivte, když jsou čtenáři zmatení a prakticky pod každým testem musíte vše obhajovat. Zamyslete se nad sebou. Zbytečná a opakovaná výzva, já vím ☹️

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 1. 2023 09:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @uni Není to tak komplikované, na zlato to prostě buď musí mít v jednom či více ohledech široko daleko s výrazným odstupem nejlepší, nebo to musí být ve většině ohledů znatelně lepší než aktuální průměr.
Když to má nadprůměrný poměr cena/výkon, ale moc to žere, anebo je to moc hlučné, tak jde hodnocení dolů, když to má výborné vlastnosti, ale poměr cena/výkon průměrný nebo podprůměrný, hodnocení jde dolů, když to má špičkové vlastnosti, ale mizerný poměr cena/výkon, hodnocení jde dolů.

A nemůžu za to, že v podstatě od Keplera AMD na uvádění bezkonkurenčních Radeonů rezignovalo a šolíchá to tak, že postaví konkurenta proti nějakému modelu GeForce s horším balíkem funkcí a vlastností a dá to o dvacet až sto doláčů levněji, aby se neřeklo (pokud se rovnou nevyhne konfrontaci a nenapasuje to doprostřed mezi dva modely GeForce).

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Adam Vágner (pctuning.cz) Ono ale není téma zlato, ale zda vůbec udělení ohodnocení :)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Adam Vágner (pctuning.cz) horsim balikem funcki lol.. proc teda nema Nvidia kartav kazde recenzi minus v tom ze stale plne nepodporuje Free Sync :) AMD by treba DLSS i klidne podporovalo ale to by to musela Nvidia dovolit ze? ale v zapoer to neustale omilate.. je to opravdu k smichu.. Jedna firma si vymysli vlastni standart, vsem ostatnim ho zakaze pouzivat ale vy jako redakce pak berete minus v tom ze to prave konkurence neumi :) tohle me dycky pobavi..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 1. 2023 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Stratossimo Protože podporuje adaptive sync a g-sync? A v době, kdy byl freesync@HDMI 2.0 významnou výhodou, to bylo ve většině recenzí explicitně zmíněno? A víš, proč nepodporuje Nvidia freesync přes HDMI 2.x? Protože jim to otevřené AMD tak trochu „zakázalo“.

Jak přesně může AMD podporovat DLSS, které používá tensor cores?

petr.hw
petr.hw
Level 23 Level 23
19. 1. 2023 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Adam Vágner (pctuning.cz) Vůbec nechápu proč se snižutete a reagujete na příšpevky vlhkejch fanynek pana DigitálníhoDegena....jeho tedy chápu. Za své recenze dostává pozvánky do Vegas a prostitutky a koks jako all inclusive....:-)

petr.hw
petr.hw
Level 23 Level 23
19. 1. 2023 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @petr.hw jinak mě ty diskuze tady tuze baví....Připomenu si své mládí a fanatické fanoušky Atari ST vs Amiga. Když každej věděl, že Amiga je někde úplně, ale úplně, jinde...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 10:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Adam Vágner (pctuning.cz) vetsina hernich monitoru ma dneska Free Sync nebo Free Sync 2.0. AMD to podporuje bez rozdilu, v cem je teda problem ze Nvidia ne a ze se Nvidia tak dlouho podpore branila.. Pak si teda vymyslela to ze to bude nazyvat G-Sync compatible a udelila par monitorum certifikaci :) Celkem usmevne...

Jinak ty ses opravdu tak najivni ze si myslis ze by DLSS neslo prizpusobit na jinou architekturu kdyb by byly kody volne pristupny a slo by to upravit? ale...

jasne AMD zakazuje Free Sync a pak podporuje FSR i na starsich kartach Nvidie :) ty ses komik.

Jinak mam doma Free Sync 2.0 monitor 4K@144Hz a normalne ho provozuju pres Display port.. proc bych to zapojoval pres HDMI kde jsem omezenej na 120Hz?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 1. 2023 11:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Stratossimo FreeSync na HDMI 2.0 je vendor lock-in. V tom je problém. To jenom vy si neustále myslíte, že AMD dělá všechno otevřené a dává to všem k dispozici zdarma.

Nedělá. Ve chvíli, kdy vidí šanci, že se něco bude používat, aniž by to otevřené bylo, to prostě otevřené neudělá. První FreeSync na displayport udělali otevřený. A GeForce ho jako adaptive sync podporují, i když jsou s tím na některých monitorech problémy.

Když v AMD zjistili, že se FreeSync chytl, udělali proprietární freesync na HDMI (2, Premium, HDR... whatever). Proto to Nvidia nepodporuje. Podporuje až adaptive sync (aka VRR) na HDMI 2.1, který už je ve standardu a je otevřený.

V marketingu AMD to komunikují tak, že „nevyžaduje proprietární modul“, což si jednodušší jedinci přebírají tak, že jde o otevřenou technologii.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 11:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Adam Vágner (pctuning.cz) proc by dneska nekdo pouzival HDMI kdyz 99% monitoru ma HDMI + display port vcetne toho meho, nehlede na to ze pres display port slape Free Sync ve vetsich HZ? Sam mam kombinaci 6800XT + 4K free Sync Premium monitor a mam to pripojene skrze Display port, co brani tedy Nvidii brani to taky zapojit skrze Display port a oficialne podporovat vsechny tyto monitory? Proc se Nvidia dlouhy roky podpore Free Sync tak branila kdyz k tomu nebyl zadny duvod? Vice mene mi prislo rukama hodne free sync monitoru a 99% z nich jsem provozoval skrze display port a nikdy problem, free sync vzdy fungoval coz mi potvrdily i ovladace od grafiky ze je free Sync aktivni i v jakem rozsahu pracuje..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 1. 2023 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Stratossimo FreeSync Premium je proprietární technologie. To Nvidii brání používat FreeSync Premium.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 1. 2023 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Adam Vágner (pctuning.cz) proc proprietni? pouze to oznacuje monitory co maji vetsi rozsah frekvence a dalsi udaje.. nic nebrani Nvidii tyhle monitory podporovat taky.. A proc se teda Nvidia tomuhle tak dlouho branila a tvrdosijne prosazovala G-Sync coz nakonec musela stejne vzdat kdyz uz byli majitele Nvidia karet opradu hodne nasrani?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 1. 2023 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Stratossimo Mě se neptej. Zeptej se v AMD, proč to udělali proprietární.

Je to podobně pitomá otázka, jako proč Radeony nepodporují DLSS, když AMD nic nebrání doprogramovat podporu DLSS do ovladačů, když to hry mají integrované.

Reklama
Reklama