ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI | Kapitola 6

Z. Obermaier

Z. Obermaier

15. 11. 2010 03:00 38

Seznam kapitol

1. Úvod - SLI 2. Asus ENGTX580​/2DI​/1536MD5 3. EVGA GeForce GTX 580 (015-P3-1580-ER) 4. Testovací sestava 5. Testovací hry a metodika 1/2 6. Testovací metodika 2/2 7. AvP, Arma 2, Battlefield 2, BattleForge
8. Crysis Warhead, DiRT 2, Far Cry 2, GTA IV 9. HawX, Just Cause 2, Metro 2033, Resident Evil 5 10. STALKER CoP, World In Conflict, Unigine, Vantage 11. Shrnutí výkonu a spotřeba 12. Tri-SLI a škálování SLI 13. Závěr

Hned v úvodu týdne se budeme opět věnovat novým GeForce GTX 580. Nejdříve vám ukážeme prodejní verze karet od dvou významných výrobců ASUS a EVGA. Dále si tuto dvojici karet spojíme ve SLI a později i do trojitého SLI. Jistě tušíte, že výkon těchto dvou řešení bude ohromný, stejně jako vysoká spotřeba a cena kombinace karet.

Reklama
ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

Tom Clancys HAWX (DX10) - Oblíbený letecký simulátor má vestavěný test ve volně stažitelném demu z webu. Tuto verzi používám. Veškeré detaily jsou nastaveny na maximum, měním pouze rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Frapsem zaznamenávám testovací sekvenci od poloviny, kdy se z průletu mraků dostanete nad město a obraz na chvilku ztmavne.

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 (DX10) - Novinkovou hrou v našem portfoliu je tato šílená akce s moderním DX10 enginem. K testování používám vestavěné demo Concrete Jungle, které v druhém průběhu zaznamená Fraps. Nastavení hry je na max, kromě dvou posledních položek, jež karty Radeon neumí. Ve hře kromě rozlišení měním dále jen AF (2x, 16x) a AA (0x, 4x, 8x).

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 (DX11) - Nejnáročnější hrou dneška je bezesporu tento titul. Žádná konfigurace na světě vám neumožní zapnout vše úplně na max ve vysokém HD rozlišení. Zde je nutno snížit detaily vzhledem k plynulé hratelnosti. Já používám nastavení Normal a renderer DX11. Měním pak jen rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x). Druhý průchod měřím opět Frapsem. Podívejte se ještě na video testovací sekvence, sleduji v něm kolegu a snažím se mu stále mířit na horní část těla:

http://www.youtube.com/watch?v=Y-jLMC2PAPI

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

Resident Evil 5 (DX10) - Další hra v sobě nese vestavěný benchmark a l ze použít i samostatně stažitelné demo, to používám já. Nastavení detailů ukazují obrázky. K testování používám Fixed benchmark a nastavuji pouze rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Vše opět zaznamenávám Frapsem v druhém průchodu.

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

STALKER Call Of Pripyat (DX11) - Další extrémně náročnou hrou je poslední díl této série. Používám opět maximální nastavení, což dokládá obrázek. Měním pouze rozlišení a hodnotu vyhlazování AA (0x, 4x). Zaznamenávám Frapsem pouze poslední a nejnáročnější z testů - Sunshaft.

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

World In Conflict (DX10) - Pro mnohé možná stará záležitost, ovšem s posledním patchem se objevilo několik nových nastavení, včetně vylepšených explozí a dalších. Tento náročný engine bude také použit v očekávané bombě R.U.S.E., tedy je stále aktuální v této hře měřit. Vše nastavuji na maximum, měním pouze rozlišení a AF (2x, 16x) a AA (0x, 4x). Průběh tradičně zaznamená Fraps v druhém průchodu.

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

Unigine Heaven 2.1 (DX11) - K testování používám pouze nejvyšší rozlišení, teselaci nechávám ale na normal. I tak je porce teselovaných objektů extrémní, v podstatě vše je na scéně nějak zpracované tímto způsobem. Používané nastavení vidíte na obrázku.

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

3D Mark Vantage (DX10) - Zcela posledním testem je benchmark v nastavení Extreme, tím by se měl zásadněji omezit vliv frekvence procesoru a výsledky měření budou relativnější k výkonu samotných grafických karet. Nastavení opět vidíte na obrázku, u karet GeForce samozřejmě přepínám PhysX na CPU verzi.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama