ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI | Kapitola 5

Z. Obermaier

Z. Obermaier

15. 11. 2010 03:00 38

Seznam kapitol

1. Úvod - SLI 2. Asus ENGTX580​/2DI​/1536MD5 3. EVGA GeForce GTX 580 (015-P3-1580-ER) 4. Testovací sestava 5. Testovací hry a metodika 1/2 6. Testovací metodika 2/2 7. AvP, Arma 2, Battlefield 2, BattleForge
8. Crysis Warhead, DiRT 2, Far Cry 2, GTA IV 9. HawX, Just Cause 2, Metro 2033, Resident Evil 5 10. STALKER CoP, World In Conflict, Unigine, Vantage 11. Shrnutí výkonu a spotřeba 12. Tri-SLI a škálování SLI 13. Závěr

Hned v úvodu týdne se budeme opět věnovat novým GeForce GTX 580. Nejdříve vám ukážeme prodejní verze karet od dvou významných výrobců ASUS a EVGA. Dále si tuto dvojici karet spojíme ve SLI a později i do trojitého SLI. Jistě tušíte, že výkon těchto dvou řešení bude ohromný, stejně jako vysoká spotřeba a cena kombinace karet.

Reklama

Jelikož moje původní  metodika byla notně zastaralá, ale hlavně časově hodně náročná, vypracoval jsem zcela novou. Testů je sice jen čtrnáct (původně přes dvacet), ovšem jde o nejnáročnější hry - většinou DX10 nebo DX11 tituly. V této kapitole vám tedy metodiku představím a budete si moci stáhnout save pozice, dema a prohlédnout i videa, jak testuji hry.

V tomto (a dalších budoucích) testech najdete pouze čtrnáct nejnáročnějších her a dva benchmarky. Měřit budeme ve dvou nejvyšších rozlišeních - 1920x1200, 2560x1600 pokud to hra umožní, také s vyhlazováním 8xAA (MSAA nebo QCSAA). U každé hry vás také čekají průběhy fps, mám naměřeny úplně všechna nastavení v průbězích, u každé hry ale vyberu možné nejpoužívanější nastavení a doložím průběhem. Nebudu dávat průběhy všech nastavení, ty mohu dodat v souboru, článek by takové množství obrázku zahltilo a znepřehlednilo.

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

Aliens Vs Predators (DX11) - První hru testuji pomocí jejího volně stažitelného testovacího dema. Vytvořil jsem si pro všechna nastavení konfigurační soubory a uložil je do adresáře hry. Všechny konfigurační soubory si můžete stáhnout zde. Pomocí zástupců na ploše pak spouštím test například s tímto parametrem: -config=1680_AA.txt. Poprvé nechám běžet sekvenci bez měření, aby se načetla do paměti a podruhé už měřím Frapsem. Nastavení používám maximální, jen měním hodnoty AF (2x a 16x) a AA (0x, 4x).

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

Arma 2 (DX9) - K měření další hry používám opět volně stažitelné demo hry a využívám testovací sekvenci vestavěnou ve hře. Nastavení hry vidíte na obrázku, měním jen použité rozlišení. První průběh opět neměřím, jen tím zajistím nahrání dat do paměti. Druhý měřený průběh zaznamenává Fraps. Také doporučuji před měřením hru vypnout a znovu zapnout, někdy se podivně zasekne a fps jsou nereálně nízká.

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield Bad Company 2 (DX11) - Používám poslední build hry, kdy měřím Frapsem vlastní testovací sekvenci z úvodu hry. Nastavení hry je na úplné maximum, měním jen hodnotu AF (2x a 16x) a AA (1x, 4x, 8x) a samozřejmě rozlišení. Přikládám zde video testovacího měření:

http://www.youtube.com/watch?v=GgZ9MeocI3Q

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

BattleForge (DX11) - Používám verzi hry Lost Soul Edition s posledním patchem. K měření výkonu je zde vestavěná demo sekvence jíž využívám. Měřím Frapsem vždy druhý průběh, první načítá data do pamětí. Hru mám nastavenou na max, což dokládá obrázek. Opět měním jen hodnoty AA (0x, 4x, 8x) a rozlišení. Po každé změně je nutné hru restartovat, což s ověřováním aktuální verze souborů trvá relativně dlouho.

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis Warhead (DX10) - K měření používám dostupnou utilitu na měření a mapu ambush. Fraps zaznamenává vždy druhý průběh jako u všech předešlých her. Používám zde profil GAMER a všechny rozlišení a nastavení mám uložené v konfiguračním souboru - stahujte zde. Kromě rozlišení měním jen hodnotu AA (0x, 4x) vyšší nemá cenu vzhledem k náročnosti hry zkoušet.

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

DiRT 2 (DX11) - U této hry používám vestavěný test trati v Londýně. Použít lze i volně stažitelné demo. Ručně upravuji konfigurační soubor a spouštím zástupcem přímo benchmark, je to rychlejší než se proklikat do menu hry a spouštět demo odtud. Vše je nastaveno na maximum, měním jen rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Vše opět zaznamenává Fraps v druhém průchodu.

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

Far Cry 2 (DX10) - I když mnozí žehrají, že jde o starou hru, stále dokáže kartám řádně zatopit. Testuji s posledním patchem. K měření používám dva průchody nejkratším vestavěným testem - Small Ranch. Veškerá nastavení mám uložené v konfiguračním souboru (AA - 0x, 4x, 8x) a ten vše provádí automaticky, já jen spouštím Fraps v druhém průchodu sekvence. Konfigurační soubor stáhněte zde.

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
i Zdroj: PCTuning.cz

GTA IV (DX9) - I přesto, že jde o DX9 hru, je stále jednou z nejnáročnějších na trhu. Používám verzi s posledním patchem přidávajícím do hry rozšíření o další dvě epizody. Nastavení detailů vidíte na obrázku, aby bylo možné toto nastavení použít i pro karty s menší kapacitou paměti, je nutné spustit hru s parametrem. Více o tom píše kolega zde. Zde nastavuji pouze rozlišení a druhý průchod měřím Frapsem, video z měřící sekvence je zde:

http://www.youtube.com/watch?v=57F8NMb4TYM

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama