Asus Strix GeForce GTX 980 Ti a Strix R9 390 s DCU III v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Asus Strix GeForce GTX 980 Ti a Strix R9 390 s DCU III v testu

Asus Strix GeForce GTX 980 Ti a Strix R9 390 s DCU III v testu | Kapitola 12

Adam Vágner

Adam Vágner

14. 4. 2016 09:00 49

Seznam kapitol

1. Asus STRIX GTX 980 Ti: představení a parametry 2. Asus STRIX GTX 980 Ti: Detaily, chladič, konektory 3. Asus STRIX R9 390: představení a parametry 4. Asus STRIX R9 390: Detaily, chladič, konektory 5. Testovací sestava 6. Aliens vs. Predator Benchmark 7. Battlefield 4 8. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 9. Crysis 3 10. Grid 2 11. Metro: Last Light 12. World of Tanks 9.1 13. Boost u Asus STRIX GTX 980 Ti: Aliens vs. Predator
14. Boost u Asus STRIX GTX 980 Ti: Bioshock Infinite 15. Boost u Asus STRIX GTX 980 Ti: Crysis 16. Boost u Asus STRIX R9 390: Aliens vs. Predator 17. Boost u Asus STRIX R9 390: Bioshock Infinite 18. Boost u Asus STRIX R9 390: Crysis 19. Teploty 20. Chování ventilátorů 21. Hlučnost 22. Spotřeba, poměr výkon/watt 23. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 24. Přetaktování 25. Závěrečné shrnutí

Zatímco AMD i Nvidia u referenčních karet škrtí výkon, aby udrželi provozní vlastnosti v normě, výrobci se u svých návrhů snaží o opak. A to si žádá monstrózní chladiče a dobře zvládnutou regulaci. Jak se popasuje poslední generace DirectCU III s nejvýkonnějším GPU a s vysoko taktovanou R9 390 s extrémní spotřebou?

Reklama

World of Tanks 9.1

World of Tanks není hra, která by byla na testování karet zrovna nejvhodnější. Je totiž velmi závislá na výkonu procesoru, který po většinu času výkon grafických karet omezuje (vytížení grafického čipu padá i někam k 50 % výkonu). Zkresluje to hlavně výsledky výkonných karet, které se pak ve srovnání s levnějšími kartami jeví pomalejší, než ve skutečnosti jsou. Můžete také narazit na limit snímkové frekvence kolem 120 snímků/s (nejsem si ale jistý, jestli to stále platí i pro verzi 9.0 a novější).

Paradoxní je, že i když i karty střední třídy běží po většinu herní doby jen „na půl plynu“, snímková frekvence je obvykle dostatečná a pohybuje se kolem 40–60 snímů/s. Tak proč to testovat? Problém nastává jako na potvoru v té trošce situací, které jsou nejkritičtější – třeba když se ukrýváte někde ve křoví a skrze listoví se snažíte trefit projíždějící tank. V takovém okamžiku dochází k výrazným propadům výkonu (snímková frekvence klesá klidně i na polovinu) a problémy mají i výkonné karty (v těchto situacích je na vině „nízký“ výkonu grafické karty).

Pro testování jsem tedy připravil speciální záznam (ve kterém mě asi spousta spoluhráčů proklínala). Je v něm minimum bezproblémového pojíždění po mapě a soustředí se především na kritické míření skrz lesní porost na jednom z nejnáročnějších míst, které na mapách ve World of Tanks je (tzv. „magic forest“ na Murovance).

Testuji s maximálními detaily (výjimkou je jen vypnutá tráva ve sniper mode, se kterou mají na některých mapách potíže i špičkové grafické karty). Pomocí FRAPS měřím prvních 170 sekund po startu kola (měřit začínám v čase 0:00)

Asus Strix GeForce GTX 980 Ti a Strix R9 390 s DCU III v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Asus Strix GeForce GTX 980 Ti a Strix R9 390 s DCU III v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama