Asus Strix GeForce GTX 980 Ti a Strix R9 390 s DCU III v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Asus Strix GeForce GTX 980 Ti a Strix R9 390 s DCU III v testu

Asus Strix GeForce GTX 980 Ti a Strix R9 390 s DCU III v testu | Kapitola 6

Adam Vágner

Adam Vágner

14. 4. 2016 09:00 49

Seznam kapitol

1. Asus STRIX GTX 980 Ti: představení a parametry 2. Asus STRIX GTX 980 Ti: Detaily, chladič, konektory 3. Asus STRIX R9 390: představení a parametry 4. Asus STRIX R9 390: Detaily, chladič, konektory 5. Testovací sestava 6. Aliens vs. Predator Benchmark 7. Battlefield 4 8. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 9. Crysis 3 10. Grid 2 11. Metro: Last Light 12. World of Tanks 9.1 13. Boost u Asus STRIX GTX 980 Ti: Aliens vs. Predator
14. Boost u Asus STRIX GTX 980 Ti: Bioshock Infinite 15. Boost u Asus STRIX GTX 980 Ti: Crysis 16. Boost u Asus STRIX R9 390: Aliens vs. Predator 17. Boost u Asus STRIX R9 390: Bioshock Infinite 18. Boost u Asus STRIX R9 390: Crysis 19. Teploty 20. Chování ventilátorů 21. Hlučnost 22. Spotřeba, poměr výkon/watt 23. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 24. Přetaktování 25. Závěrečné shrnutí

Zatímco AMD i Nvidia u referenčních karet škrtí výkon, aby udrželi provozní vlastnosti v normě, výrobci se u svých návrhů snaží o opak. A to si žádá monstrózní chladiče a dobře zvládnutou regulaci. Jak se popasuje poslední generace DirectCU III s nejvýkonnějším GPU a s vysoko taktovanou R9 390 s extrémní spotřebou?

Reklama

Aliens vs. Predator Benchmark

Benchmark Aliens vs. Predator je veterán, přesto je spousta dobrých důvodů, proč jej pro testování stále využívat. Jde o jeden z prvních titulů s podporou DirectX 11. Jde o standardizovaný a dlouhodobě používaný test, takže s jeho pomocí snadno porovnáte výkon novějších karet s grafikami testovanými už třeba před čtyřmi lety (i když kvůli vlivu testovací platformy spíše orientačně).

Další výhodou je, že i po těch letech stále skvěle škáluje a grafické karty při testování nebrzdí procesor. Grafický čip karty zatěžuje o malinko více než většina her, takže se na něm dá dobře ověřit, zda má automatické řízení taktů grafické karty rezervu (pro přetaktování či naopak proti podtaktování) a jak velkou.

A konečně, ale to je už spíš jen věc pohodlí recenzenta – dá se vytvořit dávkový soubor, který bez další obsluhy prožene kartu sadou testů s různým nastavením. K testování využívám právě dávkový soubor se dvěma nastaveními (nízké detaily pro nejlevnější karty a vysoké pro karty střední třídy i nejvýkonnější modely), obě se testují v rozlišení 1920 × 1080 a 2560 × 1440 bodů. Do průměrů se zahrnuje náročnější nastavení, výsledky měření na nižších detailech slouží pro srovnání levnějších karet v případě, že by vysoké detaily na testované kartě už nebyly hratelné.

V konfiguračních souborech jsou následující nastavení detailů:

nízké detaily (1920 × 1080, 2560 × 1440)

  • Texture Quality: 3
  • Shadow Quality: 3
  • Anisotropic Filtering: 16
  • SSAO: ON
  • Vertical Sync: OFF
  • DX11 Tessellation: OFF
  • DX11 Advanced Shadows: OFF
  • DX11 MSAA Samples: 1

vysoké detaily (1920 × 1080, 2560 × 1440)

  • Texture Quality: 3
  • Shadow Quality: 3
  • Anisotropic Filtering: 16
  • SSAO: ON
  • Vertical Sync: OFF
  • DX11 Tessellation: ON
  • DX11 Advanced Shadows: ON
  • DX11 MSAA Samples: 4

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama