Black Mesa — legendární Half-Life s parádní grafikou | Kapitola 8
Seznam kapitol
Pokud se o některých hrách dá mluvit jako o legendách, Half-Life mezi nimi zaujímá jedno z čelních míst. Po mnoha letech je tu možnost jej znovu vyzkoušet. Vyšla totiž modifikace Black Mesa, kompletní předělávka původní hry do nového grafického kabátku. Nároky jsou nízké, grafika parádní a chcete slyšet to nejlepší? Celé je to zadarmo!
Filtering Mode
Filtering Mode Anisotropic 16× (po najetí myší se zobrazí Billinear)
Efekt filtrování textur je na první pohled patrný zejména u podlah. Výkon po vypnutí filtrování vzrostl z 22 na 27 fps.
Motion Blur
Motion Blur Enabled (po najetí myší se zobrazí Disabled)
Efektu motion blur (rozmazání při rychlém pohybu) jsem si ve hře vůbec nevšimnul, po vypnutí se nezměnil ani výkon.
Field of View
Field of View 90 (po najetí myší se zobrazí 75)
Nastavení zorného pole je určeno pro monitory s různým poměrem stran. U starších 5:4 LCD ponechte na hodnotě 75, u panelů 16:10 a 16:9 naopak zvyšte na 90. Nastavení nemá žádný vliv na výkon.
High Dynamic Range
High Dynamic Range Full (po najetí myší se zobrazí None)
Efekt HDR (přesvícení) je patrný především u světel, ovlivňuje však i celkovou kvalitu grafiky, hra je po vypnutí výrazně tmavší. Výkon po vypnutí HDR vzrostl z 27 na 32 snímků za sekundu.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Rozdíl mezi minimálním a maximálním nastavením detailů je především v nižším rozlišení textur a efektu HDR. V menší míře si všimnete chybějících shaderových efektů a horší kvality některých modelů. Výkon s AMD Radeonem HD 6540 vzrostl v rozlišení 1680 × 1050 px při konstantně zapnutém vyhlazování hran a anizotropickém filtrování z 22 na 31 fps u první a z 24 na 44 fps u druhé scény.