Bugy, krachy, nedodělky: Velká gamingová katastrofa roku 2021
i Zdroj: PCTuning.cz
Historie Článek Bugy, krachy, nedodělky: Velká gamingová katastrofa roku 2021

Bugy, krachy, nedodělky: Velká gamingová katastrofa roku 2021 | Kapitola 4

Michal Rybka

Michal Rybka

28. 11. 2021 10:30 19

Seznam kapitol

1. Chyby byly vždycky 2. Na bugy offline 3. Cyberbug 2020 4. Staré hry, nové chyby 5. Testováno na zákaznících

Dost mě překvapilo to, kolik her vyšlo v roce 2021 ve značně rozkopaném stavu: S mraky chyb, kompromisy, nedodělky, změnami, které hráče nepotěšily – a tak dále. Co se to děje? Že by vývojáři v čase covidu nedokázali dotahovat projekty správně?

Reklama

Hodně kontroverzí vzbudilo loňské Last of Us Part 2. Někomu se nelíbila lesbická tématika, další poznamenávali, že Joelova volba v podstatě zničila zbytek světa – mě osobně iritoval fakt, že hráč neměl možnost volby a byl nucen jít až do nihilistického konce. Nemám nic proti nihilistickým koncům, pokud se k nim hráč dostane přirozeně, ale měl by mít volbu neskončit nihilisticky, hra mohla nabídnout více možných konců, což tu šlo udělat vcelku triviálně, ale vývojářům se prostě nechtělo. Buď jak buď, jejich experiment s otáčením etické perspektivy je trochu moc velké sousto pro běžného konzumenta.

Pokud jde o remaster Mafie, názory lidí se liší: Některým se změny líbí, jiní považují originál za lepší. To je otázka vkusu, tento remake průšvih opravdu není. Pokud jde o remaky, velký problém naopak představuje GTA Trilogy: The Definitive Edition, která představuje vyloženě průšvih. Podle všeho se na změnách podílela externí firma, která se věnuje převážně mobilním hrám, některá grafická vylepšení se dělala pouze filtry, postavy vypadají v řadě případů hůře než v původních hrách – a navíc chybí řada audio tracků, ke kterým se podle všeho nepodařilo obnovit práva.

Ale to je jenom začátek problémů kolem remaku. Velkým problémem je to, že nová verze nepodporuje modderskou komunitu a existující mody – a navíc si ti, kteří by chtěli hrát původní verze her, nemohli ty staré ani koupit, prostě byly stažené. Grafika vypadá někdy lépe, někdy hůře než předtím, objevily se tam chyby, které nebyly v původní verzi – neuvěřitelná věc. I vylepšení, která ve hře přibyla, jako vylepšený restart mise, stále vyžaduje dojet na místo, kde mise doopravdy začíná. A celá ta věc stála 60 USD!

Byla to ostuda takového formátu, že se Rockstar rozhodl vrátit zpět do prodeje původní verze, ale jak poznamenávají komentátoři, není to jediný problém, který mají. Značně kritizované bylo například i Red Dead Online, které značně zvýhodňovalo mikrotransakce – věc, která nám devastuje hraní už celou řadu let.

Dost kritiky se snáší na sérii Call of Duty, kterou označuje tento komentátor dosti trefně jako „McDonalds herní zábavy – rychlý, přístupný a zábavný“. Call of Duty je extrémně úspěšná řada s ohromující řadou titulů, ale poměrně malou inovací. A ono není moc co inovovat – Call of Duty: Vanguard je toho příkladem. Opět – nebudu zabíhat do kritiky, nechám promluvit povolanější.

Jako ještě mnohem větší fiasko ale vypadá Battlefield 2042. Hráči opět hru označují za nedodělanou, „za stěží betu“, s malým počtem map a modů, zato s velkým počtem chyb. Pokud hodnocení Vanguardu na Metacriticu od hráčů nevyznívá pozitivně, pak v případě Battlefieldu 2042 je to přímo katastrofa: 2,3/10. 

Podobně jako v jiných případech se problémy týkají hlavně konzolí – ale tentokrát je tolik vizuálních chyb, problémů s animacemi, s nasvícením a podobně, že analog nenajdeme ani u betaverzí starších verzí hry. A opět – kritici se podivují nad tím, že nejde o první herní pokus výrobce, ale o díl z dlouhé série, se kterou musejí mít dlouholeté zkušenosti. „Kam šly prostředky na vývoj téhle hry? Kam?“

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama