Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 11
Seznam kapitol
Přesně po roce tu opět máme další díl ze série Call of Duty: Infinite Warfare. O kvalitách samotné hry (nebo celé série) si dnes povídat nebudeme a podíváme se na technickou stránku hry. Ta opravdu nemile překvapila. Dnešní rozbor vám opravdu přijde vhod, neboť nároky hry na paměť jsou otřesné.
Vylepšení grafiky přes ovladače VGA
Že nastavení grafiky nemusí končit jen tím, že ve hře nastavíte všechno na maximum, už víte z předchozích rozborů. Grafiku her je možné ještě doladit přes ovladače grafické karty.
Call of Duty: Infinite Warfare opět patří mezi hry, kde není možné aktivovat MSAA vyhlazování hran. Je nutné se opět spolehnout na post-processing metody. Také díky tomu není možné aktivovat TRAA vyhlazování přes ovladače. In-game metody jsou zde tři – FXAA, SMAA 1x a SMAA T2x. A pouze poslední jmenované je opravdu dobře použitelné – vyhlazuje dobře i pohyb a transparentní textury – téměř jako TRAA.
Podíváme se alespoň na to, jak hře pomůže aktivace 16× HQAF přes ovladače grafické karty.
16× High Quality AF
Dnešní hry, až na výjimky (Watch Dogs), zapínají nějakou úroveň anizotropního filtru, ale ve většině případů není kvalita anizotropního filtrování nastavitelná ve hře tou nejkvalitnější možnou. Jednoduchým nastavením 16× HQAF přes ovladač grafiky si můžete aktivovat nejkvalitnější možný filtr pro všechny hry včetně těch, které AF vůbec nepodporují. Minimálně na grafikách Nvidie bez výjimek funguje aktivace 16× HQAF bez problémů a v této kapitole si budeme ukazovat, jaký se zvýší kvalita obrazu proti původnímu AF a zaměříme se i na případné rozdíly proti filtraci u AMD...
Pokud jste nikdy AF filtr přes ovladač grafiky neaktivovali, zde máte jednoduchý návod:
Grafické karty Nvidia:
Otevřete ovládací panel a zvolte nabídku: Nastavení 3D > Spravovat nastavení 3D, kde najdete rozličné položky, které lze v nvidia ovladači nastavit. Buď ponechte Globální nastavení (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní), anebo si vyberte v nabídce Nastavení programu přímo profil pro hru Call of Duty: Infinite Warfare. Rozdíl je jen v tom, že globální nastavení funguje pak na jakoukoliv hru, kterou pustíte, kdežto nastavení konkrétního programu jen pro vybranou hru či aplikaci. Ve zvolené nabídce se zaměřte na dvě položky: Anizotropní filtrování a Filtrování textur – kvalita. Obě položky pak nastavte podle následujícího obrázku:
Grafické karty AMD:
Postup je podobný. Od ovladačů Radeon Software Crimson Edition AMD změnilo vzhled svých ovladačů. Všechna nastavení grafiky jsou nyní pohromadě na jednom místě v podobě dlaždicového menu. Zvolte nabídku: Hraní, zde si můžete vybrat zda editovat Globální nastavení nebo jen profil hry (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní).
V nastavení Globální grafika (případně Profil grafiky) se zaměřte na dlaždice s názvem: Úroveň anizotropního filtrování, Kvalita filtrování textury a nastavte je podle následujícího obrázku na 16x a Vysoká.
A jak se obraz při 16x HQAF změnil proti in-game nastavení? Vzhledem k tomu, že ve hře téměř nefunguje AF filtrace textur (nastavení nemá na vetšinu textur vliv), přináší aktivace 16x HAQF přes ovladače grafické karty výrazný skok v kvalitě textur. Hra pak vypadá o třídu lépe – na ukázkovém obrázku si můžete všimnout rozdílu mezi 16x HQAF a in-game AF ve venkovní scéně. Aktivace 16x HQAF fungovala bez problémů na AMD i Nvidia grafické kartě.
16x HQAF přes ovladače (po najetí myší se zobrazí AF in-game)
Výkon se aktivací 16x HQAF naopak moc nezměnil – 64 fps vs. 66 fps. Aktivace 16x HQAF přes ovladače přináší výraznou změnu v kvality obrazu, ale výkonu moc nevezme. Určitě tedy doporučuji 16x HQAF v ovladačích grafické karty aktivovat!