Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 7
Seznam kapitol
Přesně po roce tu opět máme další díl ze série Call of Duty: Infinite Warfare. O kvalitách samotné hry (nebo celé série) si dnes povídat nebudeme a podíváme se na technickou stránku hry. Ta opravdu nemile překvapila. Dnešní rozbor vám opravdu přijde vhod, neboť nároky hry na paměť jsou otřesné.
Shadow Map Resolution
Nastavuje rozlišení stínových map. Má mírný vliv i na velikost zabrané videopaměti – na 2GB grafické kartě snížení detailu umožní zobrazit občas kvalitnější textury. Vliv na výkon je průměrný – 72 fps vs. 80 fps.
Nastavení na Extra (po najetí myší se zobrazí Normal)
Shadow Caster Levels
Detail by měl nastavovat maximální počet objektů co mohou vrhat stíny, ale rozdíly v obraze jsou téměř neznatelné. To samé platí i o výkonu - 54 fps vs. 55 fps, lze považovat za chybu měření.
Nastavení na High (po najetí myší se zobrazí Low)
Cache Spot / Sun Shadows
Toto nastavení umožňuje plynuleji renderovat stíny za cenu vyššího odběru VRAM. I na 4GB GTX 1050 Ti po aktivaci obojí cache ale klesla kvalita obrazu místy na úroveň 2GB GTX 960 (bez cache) a dokonce klesl i výkon. Nastavení cache tedy nelze doporučit na žádné běžné grafické kartě.
Volumetric Lighting
Volba aktivuje nebo deaktivuje volumetrická světla. Ty mají celkem zásadní vliv na obraz ve scénách, kde se vyskytuje světlo slunce nebo měsíce. Vliv na výkon naopak není nijak zásadní – 64 fps vs. 68 fps, takže tento detail snižte až jako jeden z posledních.
Nastavení na YES (po najetí myší se zobrazí NO)
Ambient Occlusion
Efekt Ambient Occlusion zvyšuje hloubku scény tím, že přidává stíny do koutů místností anebo na místa, která jsou zastíněna nějakým objektem. V Call of Duty: Infinite Warfare, metoda AO není upřesněna, ale kvalita nedosahuje ani zdaleka například HBAO, které jsme mohli vidět u minule testovaného Battlefield 1. Vliv na výkon je také relativně nízký – 60 fps vs. 64 fps.
Nastavení na YES (po najetí myší se zobrazí NO)
Particle Lighting
U tohoto detailu jsem nenašel žádné rozdíly v obraze ani při delším laborování. O to podivnější je, že volba má hned několik úrovní – od Low až po Ultra. Výkon se také nikde nezměnil (spíše se jednalo o chyby měření). Na ukázkovém obrázku vidíte náročný částicový efekt – rozdíly žádné.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)