Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů
PCTuning Článek

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Petr Diviš

Petr Diviš

17. 11. 2016 08:00 19

Seznam kapitol

1. Úvod – bez 4GB grafiky do boje nelez! 2. Vliv velikosti grafické paměti na kvalitu obrazu 3. Vliv nastavení – rozlišení obrazu 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – Display Options 6. Vliv nastavení – Texture Options
7. Vliv nastavení – Light and Shadow Options 8. Vliv nastavení – Post Process Options 9. Vliv nastavení – Miscellaneous Options 10. Maximální vs. minimální detaily 11. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 12. Závěr

Přesně po roce tu opět máme další díl ze série Call of Duty: Infinite Warfare. O kvalitách samotné hry (nebo celé série) si dnes povídat nebudeme a podíváme se na technickou stránku hry. Ta opravdu nemile překvapila. Dnešní rozbor vám opravdu přijde vhod, neboť nároky hry na paměť jsou otřesné.

Reklama
Reklama

Úvod – bez 4GB grafiky do boje nelez!

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Sérii Call of Duty na naše PC i konzole přináší vydavatel Activision. O vývoj dílu Infinite Warfare se tentokrát postarali vývojáři ze studia Infinity Ward. Tento tým vytvořil například předchozí díly jako Ghosts a sérii Modern Warfare. Předchozí díl Black Ops 3 měl na svědomí tým Treyarch, který naopak má na starosti sérii Black Ops a starý dobrý World at War.

Poslední „next-gen“ díly nepříjemně překvapují svými nároky na paměť. A tak se nabízí otázka hned na začátek: Stačí 16 GB RAM pro chod Infinite Warfare v plných detailech? V posledních Call of Duty: Black Ops 3 byl i na 16 GB RAM problém, pokud byl deaktivovaný anebo příliš malý swap soubor – 16 GB paměti prostě místy nestačilo! Rovnou vám prozradím, že to samé platí i o Infinite Warfare. Jako bonus se ale rozlučte s 2GB grafickou kartou. Na té hra vypadá totiž opravdu otřesně – o tom si povíme dále v rozboru!

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Hra je dostupná na PC přes službu Steam a vyžaduje šílených 75 GB prostoru na disku (složka se hrou). Už opravdu odpočítávám měsíce do doby, než nějaká hra překoná hranici 100 GB. Nároky Call of Duty série stále stoupají výš a výš. Odpovídá tomu ale i kvalita?

Po prvé jsem hru spustil tentokrát na sestavě Intel s grafickou kartou GTX 960, Tu jsem měl v PC osazenou z předchozího testování. Call of Duty série nikdy nevyžadovala výkonný GPU, tak jsem zbytečně nepřehazoval grafickou kartu za 980 Ti a předpokládal jsem, že při hraní rovnou začnu testovat i detaily. To byla velká chyba! Hra má vysoké nároky na VRAM a automaticky omezuje detaily, pokud by mělo dojít k přetečení VRAM. Hra se tedy hýbala pěkně svižně, ale vypadala naprosto tragicky – textury byly rozmazané. 2GB GTX 960 jsem tedy z testu musel vyřadit (ponechal jsem jí pouze v testu rozlišení).

Vzhledem k vysokým nárokům na paměť jsem z testu vynechal i AMD sestavu s 8 GB RAM a grafickou kartu ASUS Radeon R9 290 přesunul do Intel sestavy. Na 4GB grafické kartě se již hra chovala celkem normálně a textury vykazovaly normální rozlišení. Občas sice některé ještě doskakovaly do horší/lepší kvality, ale k rozboru by se využít dala, nebýt vysoké nestability hry. Hra velmi často padala do nějakého DirectX erroru. Ani tato konfigurace tedy nenabídla dobrou hratelnost – pomohla až deaktivace Filmic SMAA vyhlazování hran.

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Až s grafickou kartou GeForce GTX 980 Ti (6 GB VRAM) a 32 GB operační paměti se hra chovala normálně a stabilně. Textury byly ostré, hra plynulá a ani jednou nespadla. Ale podle měření nároků bylo jasně vidět, že i 6GB VRAM nemusí být konečná stanice – 6 GB VRAM bylo obsazeno defakto neustále (nějakou rezervu si ovladače nechávají vždy). A co nároky na RAM? Ty jsou přibližně stejné jako u předchozího dílu Black Ops 3 – pokud vypnete swap soubor na 16 GB RAM, hra vám bude padat kvůli nedostatku paměti!

Je tedy zřejmé, že hra opět vykazuje „skvělou“ optimalizaci. Díky tomu, že předtím jsem testoval vynikající Battlefield 1, mohu hned před samotným testováním detailů tvrdit, že hra je opravdu mizerně optimalizovaná. Hned ze začátku hra překvapí úchvatnou podívanou – přistání na měsíci Europa. Po této scéně jsem čekal, že nové Call of Duty překvapí nějakým skokem v grafické kvalitě. Bohužel! Zbytek mise už předváděl průměrnou grafiku.

Řekl bych, že celkově je i kvalita grafiky slabší než u dílu Black Ops 3. Některé scény ze hry vypadají pěkně a level design není úplně nejhorší, ale samotný engine očividně už nestíhá a akorát zvyšuje své krvavé nároky s každým novým dílem Call of Duty. Pojďme se tedy podívat na samotné nastavení detailů – jak ovlivní kvalitu grafiky a kolik výkonu ušetříte jejich snížením.

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů


Oficiální požadavky hry

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Minimální sestava

  • Operační systém: 64 bit: Windows 7 nebo vyšší
  • Procesor: Intel Core i3-3225 @ 3.30GHz nebo podobný AMD.
  • Operační paměť: 8 GB RAM
  • Pevný disk: 70 GB volného místa
  • Grafická karta: AMD Radeon HD 7850 2 GB nebo NVIDIA GeForce GTX 660 2 GB

Oficiální požadavky jsou uvedeny pouze minimální. To je PC na kterém asi hru lze vůbec spustit na minimální detaily. Jak vidíte nejedná se o nijak krvavé požadavky, ale v této konfiguraci hra poběží pouze s minimálními detaily (hlavně co se textur týče). Požadavky na kapacitu pevného disku jsou vysoké ale řekl bych, že hra vyžaduje ještě více místa než je uvedeno – složka hry ve Steam knihovně v reálu zabírá přes 75 GB!

Doporučená sestava uvedena není, ale opět platí to samé jako u Black Ops 3 – Ideálně 8 GB a více grafická karta v sestavě, kde je minimálně 16 GB RAM a aktivní swap soubor, anebo 32 GB RAM bez swapu.

Testovací sestava

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Hlavní testovací PC prošlo mírnou změnou a testovací platforma je založena na modernějším chipsetu Intel Z170. Sestavu pohání procesor Intel Core i7 6700K. Operační paměti je celých 32 GB – to by mělo zajistit hladký chod všech nadcházejících her. Hry jsou instalovány na 1 TB SSD disk, a tak z případných nepřiměřeně dlouhých časů načítání můžeme vinit špatnou optimalizaci a nikoliv na pomalý HDD.

Na herní rozbory byla zapůjčena referenční GeForce GTX 980 Ti, která ve většině případů slouží jako referenční grafická karta pro hodnocení grafiky hry a zjištění samotných nároků hry na videopaměť. A také ji využiji k tomu, abych vás informoval o tom, zda si danou hru v plných detailech zahrajete i v rozlišení 4K (3840 × 2160).

Druhá grafika je nižší mainstreamový model GeForce GTX 960 v přetaktované edici od MSI. Tato grafika svým výkonem pokrývá široké spektrum podobných grafik (výkon kolem modelů: GTX 680, GTX 770, HD 7970, R9 280, R9 380), a tak bude použita v rozborech pro ukázání vlivu detailů na výkon.

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Grafické karty s čipem GTX 1050 Ti a GTX 970 se do testu dostaly kvůli nevhodnosti GTX 960 k provedení rozboru a sehnal jsem je pouze na tento test. Dále uvidíte proč nebylo možné na GTX 960 otestovat vliv detailů na výkon. Do budoucna počítám s přidáním GTX 1060 (pokud bude k dispozici), která doplní testování detailů u her náročnějších na VRAM (má 3× více VRAM než GTX 960) nebo výkon GPU. Jedná se defakto o náhradu GTX 960, která již z mainstreamu ustupuje do low-endu.

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Druhá sestava obsahuje procesor AMD FX 8370 přetaktovaný na 4,5 GHz, stejně jako Intel Core i7 6700K. Operační paměti je dnes již standardních 8 GB. Na této sestavě se pouze hrají hry a pořizují screenshoty, takže kromě systému je celá paměť dostupná pouze pro hry. Grafická karta je zde továrně přetaktovaný ASUS Radeon R9 290 DirectCU II. Hlavním účelem této sestavy je porovnání chování hry na grafice AMD vs. Nvidia.

Tato sestava se rozboru nezúčastnila – neboť je na testování této hry kvůli menší kapacitě paměti RAM také nevhodná. Sestava hru spustí rozumně jen v minimálních detailech. Grafická karta ASUS Radeon R9 290 byla tedy otestována v sestavě Intel.

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Na obě sestavy byl nainstalován nejnovější operační systém Windows 10 s podporou DirectX 12, takže obě sestavy jsou již dnes připraveny na DX12. Ale jak jste si mohli přečíst v našem herním mini-testu Windows 10, nový systém se vyplatí používat i na hry s podporou stále aktuálního DirectX 11.

Metodika testování a nastavení hry

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Protože rozbory her a nastavení detailů nejsou a nebudou běžným benchmarkováním několika grafik, a protože ne každý efekt se projeví na jakékoliv scéně, bude se vždy testovaná lokace lišit podle detailu a nastavení, které právě zkoušíme. Call of Duty: Infinite Warfare umožňuje změnu detailů přímo během hry, a kromě změny kvality textur není vyžadován restart.

Všechny detaily jsou tak otestovány s přesností na pixel ve stejné scéně i když hra nepodporuje rychlé uložení pozice.

Test vlivu jednotlivých detailů bude proveden na grafické kartě GTX 1050 Ti se 4 GB VRAM při následujícím referenčním nastavení detailů. Hra se hýbala při tomto nastavení celkem plynule. A je tedy vidět, že hra je hlavně náročná na velikost paměti, než výkon GPU.

Detaily a rozlišení se nastavují v Advanced Video a to je rozděleno na 5 sekcí. Na ty se postupně podíváme.

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning