Časy se mění: Konec detailních a podrobných recenzí hardwaru?
i Zdroj: PCTuning.cz
Zábava Článek Časy se mění: Konec detailních a podrobných recenzí hardwaru?

Časy se mění: Konec detailních a podrobných recenzí hardwaru? | Kapitola 3

Michal Rybka

Michal Rybka

20. 2. 2022 15:13 52

Seznam kapitol

1. Časy se mění 2. Prostor bez omezení 3. Je to spotřebák 4. Bav se a neřeš!

Před nedávnem mě oslovil Vašek Vlček – a přeposlal mi úvahu Status Quo is No Mo z HardOCP. Ta se skládá ze dvou částí, z nichž zajímavější mi přišla ta druhá: Vize, či spíše obava, že hardwarové recenze už nikoho nezajímají.

Reklama

V klasické éře se braly v úvahu uzávěrky, což znamenalo, že recenzenti dostávali nezřídka hardware s předstihem. Často to bylo pod embargem, kdy bylo vydání limitováno datem, dnešní embarga limitují jak datem, tak časem – zjevně proto, aby žádné online médium nezískalo kompetitivní výhodu ani v rozsahu hodin. 

Rozesílání embargovaných produktů je komplikované, často jich není dost pro všechna média a navíc tam hrozí obrovské riziko leaků. Je to složitý proces, který se musí vyjednat a nezřídka zahrnuje podpis právních dokumentů, které mají chránit buď výrobce anebo alespoň lidi v jeho marketingu. Je prakticky jisté, že když někdo někde vyslídí embargované produkty, které se ještě neprodávají, tak je leakne. Mobil má dnes každý, umí fotit i nahrávat videa – a máme i mobilní data, takže je únik otázkou několika minut.

Spousta výrobců se proto rozhodla, že než aby riskovali leak, tak prostě nikomu nic před ukončením embarga nedají. V takovém okamžiku získávají výhodu streameři, protože klasický recenzent stále potřebuje přinejmenším ten jeden den. Aby se to alespoň trochu kompenzovalo, recenzent obvykle dělají recenzi do dvou videí: Unboxingu + první dojmy a potom regulérní recenzi. Úkolem toho prvního je získat pozornost a připravit publikum na budoucí recenzi, úkolem toho druhého je pokračovat v tradici technických rozborů.

Jak vysvětluje Kyle Benett, musíme vzít v úvahu i postupnou konzumerizaci produktů. „Většina zákazníků se nestarala o to, jaké čipy jsou v jejich videu,“ vysvětluje. Pokud si dnes kupujete konzoli, fakticky v ní není co ovlivnit, takže místo technických rozborů začínají dominovat zážitkové. Lidi nezajímá, co v konzoli je, oni chtějí vidět, jak to funguje v akci. Nejde o to korektně benchmarkovat nové konzole, ale ukázat, jaké jsou na nich hry a jak vypadají.

Od „edutainmentu“ se dostáváme k „entertainmentu“ a i videoformáty se nám zkracují a nad YouTube začíná dominovat Tik Tok. Je to pozvolný proces, kdy stále většímu počtu lidí vyhovuje stále zkratkovitější forma komunikace. Benett píše o tom, že se chtěl nechat svou úvahu pod 2000 slov, „protože, když si přiznáme barvu, stěží bude někdo číst ten článek celý.“

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama