Cheater, cheater! Jak se měnil pohled na problematiku cheatování? | Kapitola 5
Seznam kapitol
Dnes se cheateři hodně řeší: Jejich prohřešky vedou k banování, společenské ostrakizaci a někdy téměř k mezinárodním incidentům. Dříve ale byly doby, kdy bylo cheatování nejen normální, ale do značné míry plnohodnotnou součástí mainstreamu.
Podivuhodnou skupinou hráčů jsou speedrunneři – a protože mají svoje tabulky a slávu z toho, že jsou první, tak mají také velmi silnou motivaci cheatovat. Zároveň tam ale je silná skupina expertů, kteří se vyznají ve hrách v podstatě na úrovni algoritmů a zdrojových kódů, takže jsou schopní odhalit podvodníky. A někdy jde o dost šílené metody, jako je analýza obrazu anebo výpočty teoretických minim, kterých lze dosáhnout. Přesto ale stále narážíme na cheatery, kteří používají například speciálně upravené joysticky či ovlivňují přímo běžící hardware.
Dnes žijeme v době, kdy cheatování v kompetitivních hrách představuje velkou ostudu pro ty, kteří se tím živí. Streameři, kteří cheatují, se stali součástí herní kultury do té míry, že se jim věnoval i Pewdiepie. Streamerská komunita odměňuje dobré hráče, diváci chtějí vidět dobré hráče – a je docela výživné, pokud se podaří přímo na streamu chytit týpka, který se chlubí tím, že je strašně dobrý – a nedopatřením otevře přímo cheatovací program. „To je nějaká chyba, to mi nainstaloval někdo jiný“ - záplavy výmluv!