Core i5-6400: Nejlevnější čtyřjádro Skylake v testu | Kapitola 13
Seznam kapitol
Uvažujete o nové platformě Skylake, a za nejvyšší odemčené „káčkové“modely nechcete připlácet? Můžete sáhnout po běžném čtyřjádru. Ale o kolik bude pomalejší? A jak je na tom s přetaktováním, když se před časem mluvilo o možnosti přetaktovat zamčené Skylake alespoň přes Bclk? Na obě otázky najdete odpověď v dnešním testu.
Herní testy
V této kapitole se podíváme na herní testy, jelikož jsem chtěl co nejblíže simulovat skutečné reálné prostředí, je test v klasickém HD rozlišení, tedy 1920x1080. U všech her jsem nastavil maximální možnou kvalitu jež hra dovoluje. Tudíž jsem se snažil omezit vliv CPU na minimum, a více zátěže přenést na grafickou kartu - což udělá každý hráč. Také jsem nepoužil grafickou kartu typu "Titan X" ale přetaktovanou GeForce GTX 980 Matrix Platinum od Asus. Myslím si, že Core i5-6600K nebo Core i7-6700K spolu s GeForce GTX 980/Radeon Fury (Nano) jsou ideálními partnery. Výkonnější GPU už bude těmito procesory bez přetaktování omezené, vzhledem k faktu, že TitanX (GTX 980 Ti) jsou občas omezovány i na High-end platformě X99 Express s přetaktovaným procesorem.
Zde hodně záleží na místě hry, kde testujete, například hra Crysis 3 vytěžuje CPU v každé lokaci jinak a s menším počtem jader klesá i fps. U běžného hraní, je ale průměr hodně podobný. Pokud se podíváme na výsledky testů, je Core i5-6600K v těsném závěsu za Core i7-6700K a herní výkon nijak zásadně nestrádá. Jsou hry, kde se nižší frekvence a patrně i méně pracovních vláken projeví, rozdíly jsou ale malé. U vyšších rozlišení se ještě sníží. Pokud tedy chcete procesor pouze na hry a nebojíte se taktování, přetaktovaný Core i5-6600K a Core i7-6700K budou mít ve většině her podobné výsledky. Core i5-6400 dopadl už znatelně hůře, v některých hrách jsou už propady znatelné. Ovšem nikde to neznamenalo ztrátu hratelných fps, tedy je i herní výkon stále dostatečný. Škoda, že CPU nepůjde trochu popohnat taktováním, se slabší grafikou si ale bude rozumět skvěle i bez OC.