Crysis 2 — druhou apokalypsu si zahraje (téměř) každý | Kapitola 7
Seznam kapitol
Ačkoliv vyšel první Crysis už před více než třemi lety, i dnes jde o jednu z technologicky nejvyspělejších her. Není proto divu, že se druhý díl stal jednou z nejočekávanějších her současnosti. A jaký je výsledek? CryEngine 3 je jedním slovem vynikající a chtěl by pokořit Unreal Engine 3, Crysis 2 však jeho možností využívá jen z části.
Crysis 2 má jen tři základní nastavení celkové úrovně grafiky Gamer, Advanced a Hadrcore (nejnižší / střední / nejyvšší), které společně nastavují jak detaily, tak i úroveň vyhlazování hran (žádné / 2× MSAA / 4× MSAA). Nejprve jsem vliv nastavení grafiky na hru měřil přes ve třetí kapitole zmiňovanou utilitu Crysis 2 Advanced Graphic Options. Rozdíly mezi jednotlivými nastaveními v aplikace jsou však velmi nízké, a nakonec jsem tak přistoupil k měření těchto tří základních nastavení, protože ani zde nejsou rozdíly zrovna závratné.
Protože nejde o klasický rozbor nastavení jako u ostatních testů her, vybral jsem celkem čtyři místa, ve kterých vám ukážu rozdíly všech tří nastavení. Jejich vliv na výkon jsem měřil s ATI Radeonem HD 5770 v rozlišení 1920 × 1200, úroveň vyhlazování záleží na daném nastavení.
Scéna 1
První testovaná scéna je z parku. Po snížení nastavení z nejvyššího (Hardcore) na střední (Advanced) se o něco zjednodušil model živých plotů, přestal se zobrazovat šedý kouř u kontejneru a zjednodušily se stíny v dálce. Po dalším snížení na Gamer tento trend pokračoval a navíc se značně zjednodušila textura na kontejneru. Celkově je ale rozdíl mezi minimálním a maximálním nastavením malý, rozdíl ve frameratu byl 23 / 33 / 41 fps.
Scéna 2
U druhé scény je rozdíl mezi vyššími dvěma nastaveními patrný ve zjednodušení modelu přístavní budovy a lodě, po dalším snížení se ještě znatelně zhorší kvalita vody. Výkon postupně vzrostl z 24 na 33 a pak až na 45 snímků za sekundu.