Crysis 2 — druhou apokalypsu si zahraje (téměř) každý | Kapitola 2
Seznam kapitol
Ačkoliv vyšel první Crysis už před více než třemi lety, i dnes jde o jednu z technologicky nejvyspělejších her. Není proto divu, že se druhý díl stal jednou z nejočekávanějších her současnosti. A jaký je výsledek? CryEngine 3 je jedním slovem vynikající a chtěl by pokořit Unreal Engine 3, Crysis 2 však jeho možností využívá jen z části.
V minulé kapitole jsem prošel rozdíly v grafice prvního a druhého Crysis, záměrně jsem se však nezmiňoval o enginu. Ten si totiž zaslouží samostatnou kapitolu. Jak pravděpodobně víte, Crysis 2 používá nový CryEngine 3. Záměrně neříkám zbrusu nový, ona by to totiž nebyla pravda. CryEngine 3 je s trochou nadsázky řečeno pouze optimalizovaný CryEngine 2 z prvního Crysis, který nyní bez problémů běží na konzolích a je udělán tak, aby byl co nejpřístupnější pro ostatní vývojářská studia. Nebudu totiž vůbec přehánět s tvrzením, že Crytek by se svým novým enginem rád sesadil z trůnu Unreal Engine 3 od Epic Games, na kterém vzniká velké množství her a na jehož licencování Epic vydělává obrovské množství peněz.
zdroj: machimina.com
Pokud se podíváte na technologická dema enginu, je dobře patrné, proč není možné hodnotit CryEngine 3 pouze na základě Crysis 2. Ten totiž využívá jen zlomek možností nového enginu a jak jsem už psal v minulé kapitole, vývojáři raději některé efekty kvůli menším hardwarovým nárokům odstranili a časem snad přibudou ve formě zmiňovaného DirectX 11. Samotný CryEngine 3 však samozřejmě podporuje všechny technologie jako CryEngine 2 a na rozdíl od něj je podstatně lépe použitelný v praxi. Zatímco CryEngine 2 byl programovaný výhradně pro potřeby Crysis, CryEngine 3 se chce stát univerzálním enginem na následujících několik let a svědčí o tom třeba velký důraz obou videí na jednoduchý a interaktivní editor .
zdroj: GameTrailers.com