Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 3

Petr Diviš

Petr Diviš

5. 9. 2016 06:00 57

Seznam kapitol

1. Adam Jensen v novém kabátě 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync, FOV 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran MSAA 5. Vliv nastavení – Kvalita a filtrace textur, stíny 6. Vliv nastavení – CHS stíny, TAA, rozmazání pohybu
7. Vliv nastavení – DoF, Bloom, volumetrická světla 8. Vliv nastavení – fyzika šatů, AO, tesselace, POM 9. Vliv nastavení – odrazy, doostření, úrovněň detailů 10. Maximální vs. minimální detaily 11. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 12. Závěr

Pokračování herní série Deus Ex s podtitulem Mankind Divided je zde. Jak hra dopadla po stránce hratelnosti už víte z recenzí. My se v rozboru podíváme na technické zpracování, na které můžete slyšet spíše stížnosti. V rozboru vám opět ukážeme, jaké detaily ovlivní výkon nejvíce a jaké se vyplatí snížit.

Reklama

Fullscreen / Exclusive Fullscreen

Tyto přepínače nastavují, v jakém režimu obrazu hra poběží. Fullscreen přepíná mezi režimem v okně a plnou obrazovku. A Exclusive Fullscreen přepíná mezi režimem plné obrazovky a bezrámečkového okna.

Stereoscopic 3D

Nastavení aktivuje stereoskopické 3D pro brýle nebo VR. S tímto nastavením souvisí i další položky, které nebylo možné vyzkoušet – nemám k dispozici vhodné zařízení/brýle. Tím jsou položky Stereoscopic Separation a Stereoscopic Pop Up, kterými se nastavuje chování 3D stereoskopického obrazu.

Rozlišení obrazovky (Resolution)

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Vliv rozlišení jsem na všech grafických kartách zkoušel při detailech High. Scénu jsem vybral středně náročnou. Většina hry vám poběží podobně, ale narazíte i na scény, které poběží i o něco hůře.

Na sestavě Intel s grafickou kartou Nvidia GTX 960 OC hra běží i v rozlišení 1920 × 1080 relativně plynule. Nad 60 fps se sice ukazatel snad nikdy nedostal, ale ani se nepropadal pod 40 fps (pouze výjimečně v náročnějších scénách). Hra nevyžaduje nijak vysoký fps pro dobrou hratelnost, jedná se o stealth akci a ne akční first person akci. Na vyšší rozlišení ale zapomeňte, na ty GTX 960 stavěná nikdy nebyla.

Na sestavě AMD se opět ukazuje limit slabého procesoru AMD FX8370 OC. Ten výrazně omezil výkon v rozlišení 1366 x 768, ale i v rozlišení 1920x1080 občas klesne vytížení GPU z důvodu nedostatku výkonu CPU. Rozlišení 2560x1440 již omezeno není, ale výkon grafiky je na hranici plynulosti. Občas musíte počítat i z propadem výkonu pod 30 fps. „3K“ rozlišení je ale již opravdu mimo možnosti Radeonu R9 290 OC.

Z testu nemůžeme samozřejmě vynechat ani test GeForce GTX 980 Ti. Zvládne hru Deus Ex: Mankind Divided rozjet plynule i ve 4K rozlišení v omezených detailech na High? Podívejme se na to:

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

 Hra Deus Ex: Mankind Divided na referenční GeForce GTX 980 Ti s detaily na High běží ve 4K rozlišení přibližně na 30 fps. Berte ale v potaz to, že testujeme referenční GTX 980 Ti, která běží kolem 1070 MHz (kartu limituje chladič a temp target). Nereferenční karty jsou běžně taktovány na frekvencích přes 1300MHz v boostu s vyšším TDP limitem a nabízejí tak o přibližně 15 až 20 % výkonu více než referenční řešení. Po přetaktování na 1400MHz se výkon ve „4K“ vyhoupl na cca 40 fps. Ovšem po nastavení detailů na Ultra padl výkon na slabých 30 fps.

MSAA

Hra porporuje vyhlazování hran pomocí MSAA. Na rozbor výkonu se podíváme v následující kapitole.

Refresh Rate

Zde si můžete nastavit obnovovací frekvenci monitoru, pokud vám to váš displej umožňuje. Většina z vás zde uvidí pouze klasických 60 Hz.

VSync

Volbou, kterou asi znáte ze všech her, vypínáte synchronizaci obrazu s refreshem monitoru. Bez synchronizace se snímky zobrazují okamžitě s kratším lagem, ale při pohybu vidíte roztrhaný obraz. Se synchronizací jsou snímky vždy celé, ale pokud fps klesne pod refresh monitoru (třeba 60 fps), hra naopak začne působit trhaněji než bez V-sync.

Jestli zapnout, nebo nezapnout V-sync, záleží na vás. Neřeší to asi jen majitelé monitorů s FreeSync a G-Sync.

Field of View

Posuvníkem ovlivníte zorný úhel obrazu. Uveden je horizontální úhel, takže nastavení se bude hodně lišit podle poměru stran vašeho displeje. Pro nejběžnějších 16:9 je vhodný úhel kolem 90 až 95°. Vliv na výkon se není moc vysoký 39 fps vs. 37 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na 67 (po najetí myší se zobrazí 101)

Brightness

Nastavení světlosti obrazu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama