Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 5

Petr Diviš

Petr Diviš

5. 9. 2016 06:00 57

Seznam kapitol

1. Adam Jensen v novém kabátě 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync, FOV 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran MSAA 5. Vliv nastavení – Kvalita a filtrace textur, stíny 6. Vliv nastavení – CHS stíny, TAA, rozmazání pohybu
7. Vliv nastavení – DoF, Bloom, volumetrická světla 8. Vliv nastavení – fyzika šatů, AO, tesselace, POM 9. Vliv nastavení – odrazy, doostření, úrovněň detailů 10. Maximální vs. minimální detaily 11. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 12. Závěr

Pokračování herní série Deus Ex s podtitulem Mankind Divided je zde. Jak hra dopadla po stránce hratelnosti už víte z recenzí. My se v rozboru podíváme na technické zpracování, na které můžete slyšet spíše stížnosti. V rozboru vám opět ukážeme, jaké detaily ovlivní výkon nejvíce a jaké se vyplatí snížit.

Reklama

Texture Quality

Nastavení kvality textur je jediná položka, která vyžaduje restart hry pro změnu. Ostatní detaily se ve hře mění okamžitě. Nastavení omezuje kvalitu textur globálně a nejedná se tedy pouze o omezení cache pro streaming. To znamená, že se do paměti načítají všechny textury najednou a to výrazně zvyšuje nároky jak na paměť VRAM tak i RAM. S maximálním nastavením si hra vezme přes 6GB VRAM (kolik přesně nevím, více než 6GB VRAM grafiku nemám k dispozici) hned po načtení hry.

Je tedy logické čekat, že nastavení textur bude mít velký vliv na grafických kartách s méně než 4GB videopaměti. Kupodivu si ale i 2GB GTX 960 poradila s dotahováním textur celkem dobře a rozdíl mezi Ultra a Low nastavením byl 40 fps vs. 45 fps. Nicméně pro pohodlné hraní na 2GB grafické kartě doporučuji nastavit maximálně High textury. Je pravděpodobné, že pod staršími verzemi Windows (bez WDDM 2.0) může dotahování textur způsobovat větší stuttering anebo nestabilitu hry.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Texture Filtering

Nastavuje kvalitu filtrace textur. Je pro mě celkem nepochopitelné, že i celkové nastavení detailů Ultra nastaví AF jen na stupeň 8x a plných 16x si musíte nastavit ručně. Přitom vliv filtrace textur na výkon je opět minimální – 40 fps vs. 42 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na 16x (po najetí myší se zobrazí 1x)

Shadow Quality

Stíny ve hře mají dvojí nastavení, toto nastavuje pouze jejich rozlišení. Jako vždy má kvalita stínů velký vliv na výkon, ale stíny se nedají úplně vypnout, takže rozdíl mezi maximem a minimem není zde až tak výrazný. Rozlišení stínů má i vliv na velikost zabrané VRAM, ale i při nastavení na maximálních Very High neměla GTX 960 problémy s přetížením PCI-E sběrnice a stíhala tedy vše zpracovat ve své malé 2GB paměti.

Rozdíl mezi Very High a Medium stíny byl 51 fps vs. 57 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na 16x (po najetí myší se zobrazí 1x)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama