Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 5
Seznam kapitol
Pokračování herní série Deus Ex s podtitulem Mankind Divided je zde. Jak hra dopadla po stránce hratelnosti už víte z recenzí. My se v rozboru podíváme na technické zpracování, na které můžete slyšet spíše stížnosti. V rozboru vám opět ukážeme, jaké detaily ovlivní výkon nejvíce a jaké se vyplatí snížit.
Texture Quality
Nastavení kvality textur je jediná položka, která vyžaduje restart hry pro změnu. Ostatní detaily se ve hře mění okamžitě. Nastavení omezuje kvalitu textur globálně a nejedná se tedy pouze o omezení cache pro streaming. To znamená, že se do paměti načítají všechny textury najednou a to výrazně zvyšuje nároky jak na paměť VRAM tak i RAM. S maximálním nastavením si hra vezme přes 6GB VRAM (kolik přesně nevím, více než 6GB VRAM grafiku nemám k dispozici) hned po načtení hry.
Je tedy logické čekat, že nastavení textur bude mít velký vliv na grafických kartách s méně než 4GB videopaměti. Kupodivu si ale i 2GB GTX 960 poradila s dotahováním textur celkem dobře a rozdíl mezi Ultra a Low nastavením byl 40 fps vs. 45 fps. Nicméně pro pohodlné hraní na 2GB grafické kartě doporučuji nastavit maximálně High textury. Je pravděpodobné, že pod staršími verzemi Windows (bez WDDM 2.0) může dotahování textur způsobovat větší stuttering anebo nestabilitu hry.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)
Texture Filtering
Nastavuje kvalitu filtrace textur. Je pro mě celkem nepochopitelné, že i celkové nastavení detailů Ultra nastaví AF jen na stupeň 8x a plných 16x si musíte nastavit ručně. Přitom vliv filtrace textur na výkon je opět minimální – 40 fps vs. 42 fps.
Nastavení na 16x (po najetí myší se zobrazí 1x)
Shadow Quality
Stíny ve hře mají dvojí nastavení, toto nastavuje pouze jejich rozlišení. Jako vždy má kvalita stínů velký vliv na výkon, ale stíny se nedají úplně vypnout, takže rozdíl mezi maximem a minimem není zde až tak výrazný. Rozlišení stínů má i vliv na velikost zabrané VRAM, ale i při nastavení na maximálních Very High neměla GTX 960 problémy s přetížením PCI-E sběrnice a stíhala tedy vše zpracovat ve své malé 2GB paměti.
Rozdíl mezi Very High a Medium stíny byl 51 fps vs. 57 fps.
Nastavení na 16x (po najetí myší se zobrazí 1x)