Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 11

Petr Diviš

Petr Diviš

5. 9. 2016 06:00 57

Seznam kapitol

1. Adam Jensen v novém kabátě 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync, FOV 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran MSAA 5. Vliv nastavení – Kvalita a filtrace textur, stíny 6. Vliv nastavení – CHS stíny, TAA, rozmazání pohybu
7. Vliv nastavení – DoF, Bloom, volumetrická světla 8. Vliv nastavení – fyzika šatů, AO, tesselace, POM 9. Vliv nastavení – odrazy, doostření, úrovněň detailů 10. Maximální vs. minimální detaily 11. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 12. Závěr

Pokračování herní série Deus Ex s podtitulem Mankind Divided je zde. Jak hra dopadla po stránce hratelnosti už víte z recenzí. My se v rozboru podíváme na technické zpracování, na které můžete slyšet spíše stížnosti. V rozboru vám opět ukážeme, jaké detaily ovlivní výkon nejvíce a jaké se vyplatí snížit.

Reklama

Vylepšení grafiky přes ovladače VGA

Že nastavení grafiky nemusí končit jen tím, že ve hře nastavíte všechno na maximum, už víte z předchozích rozborů. Grafiku her je možné ještě doladit přes ovladače grafické karty.

Deus Ex: Mankind Divided k malé výjimce her co podporují MSAA vyhlazování hran a tak je možné zkusit i TRAA vyhlazování hran. To ale již hra sama aktivuje a naopak jej nelze deaktivovat, podíváme se alespoň na rozdíl kvality mezi AMD a Nvidia grafickými kartami. U GTA 5 nebo Dirt Rally si jistě vzpomenete na nepěkný dithering při aktivaci MSAA na transparentních texturách.

Také se samozřejmě podíváme na to, jak hře pomůže aktivace 16× HQAF přes ovladače grafické karty.

16× High Quality AF

Dnešní hry, až na výjimky (Watch Dogs), zapínají nějakou úroveň anizotropního filtru, ale ve většině případů není kvalita anizotropního filtrování nastavitelná ve hře tou nejkvalitnější možnou. Jednoduchým nastavením 16× HQAF přes ovladač grafiky si můžete aktivovat nejkvalitnější možný filtr pro všechny hry včetně těch, které AF vůbec nepodporují. Minimálně na grafikách Nvidie bez výjimek funguje aktivace 16× HQAF bez problémů a v této kapitole si budeme ukazovat, jaký se zvýší kvalita obrazu proti původnímu AF a zaměříme se i na případné rozdíly proti filtraci u AMD...

Pokud jste nikdy AF filtr přes ovladač grafiky neaktivovali, zde máte jednoduchý návod:

Nvidia grafické karty:

Otevřete ovládací panel a zvolte nabídku: Nastavení 3D > Spravovat nastavení 3D, kde najdete rozličné položky, které lze v nvidia ovladači nastavit. Buď ponechte Globální nastavení (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní), anebo si vyberte v nabídce Nastavení programu přímo profil pro hru Deus Ex: Mankind Divided. Rozdíl je jen v tom, že globální nastavení funguje pak na jakoukoliv hru, kterou pustíte, kdežto nastavení konkrétního programu jen pro vybranou hru či aplikaci. Ve zvolené nabídce se zaměřte na dvě položky: Anizotropní filtrování a Filtrování textur – kvalita. Obě položky pak nastavte podle následujícího obrázku:

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

AMD grafické karty:

Postup je podobný. Od ovladačů Radeon Software Crimson Edition AMD změnilo vzhled svých ovladačů. Všechna nastavení grafiky jsou nyní pohromadě na jednom místě v podobě dlaždicového menu. Zvolte nabídku: Hraní, zde si můžete vybrat zda editovat Globální nastavení nebo jen profil hry (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní).

V nastavení Globální grafika (případně Profil grafiky) se zaměřte na dlaždice s názvem: Úroveň anizotropního filtrování, Kvalita filtrování textury a nastavte je podle následujícího obrázku na 16x a Vysoká.

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz


 

A jak se obraz při 16x HQAF změnil proti in-game nastavení? Naprosto minimálně. Hra umožňuje zvolit i maximální 16x AF úroveň přímo v menu hry. Díky obraz rozmazávajícímu TAA je téměř neznatelný rozdíl Vysokou kvalitou filtrace a tou základní (základní nastavení ovladače AMD a Nvidia). Rozdíly v AF mezi AMD a NVidia také nemá smysl moc hledat díky již zmíněnému TAA doplněného o přiostřující filtr.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


16x HQAF přes ovladače (po najetí myší se zobrazí AF in-game)

Výkon se aktivací 16x HQAF také změnil jen minimálně – 48 fps vs. 47fps. Aktivace 16xHQAF přes ovladače tedy moc smysl nemá, ale pokud tuto volbu máte stále aktivní v globálním profilu, o výkon nepřijdete.

Vyhlazování transparentních textur

Jak už jsem zmínil v kapitole Vyhlazování hran MSAA, hra sama aktivuje TRAA vyhlazování textur. Díky tomu už nemá smysl aktivovat TRAA přes ovladače. Naopak je spíše problém ten, že TRAA nelze deaktivovat a zvýšit tak výkon hry při použití MSAA.

Zajímavé ale bude porovnat kvalitu obrazu mezi AMD a Nvidia. Pokud si pamatujete z předchozích rozborů, tak při aktivaci MSAA měly AMD grafiky problém s vyhlazováním transparentních textur – viditelný dithering. Podívejme se tedy jak je tomu v Deus Ex: Mankind Divided:

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


4x MSAA + TRAA na NVidia (po najetí myší se zobrazí kvalita AMD)

Překvapení! V této hře není žádný dithering na AMD grafické kartě vidět. Nebylo moc času na dlouhé testování, navíc při tak tragickém výkonu se hra nedala ani moc hrát, ale i tak jsem v několika testovaných úsecích nenarazil na žádné anomálie.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama