Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 9
Seznam kapitol
Pokračování herní série Deus Ex s podtitulem Mankind Divided je zde. Jak hra dopadla po stránce hratelnosti už víte z recenzí. My se v rozboru podíváme na technické zpracování, na které můžete slyšet spíše stížnosti. V rozboru vám opět ukážeme, jaké detaily ovlivní výkon nejvíce a jaké se vyplatí snížit.
Screenspace Reflections
Aktivuje real-time odrazy prostředí na povrchy odrážející okolí. Pokud je volba na OFF, odlesky ve hře stále jsou (v loužích je vidět odraz), ale ty jsou předrenderované, neodpovídající přesně tomu, co se má odrážet. Vliv na výkon je střední, ale vliv na obraz bez přímého porovnání nízký (odrazy jsou stále přítomny), takže detail na slabších grafických kartách kartách klidně snižte. Rozdíl mezi nastavením Ultra a OFF byl v testované scéně 38 fps vs. 42 fps.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí OFF)
Sharpen
Aktivuje zaostřovací filtr obrazu. Ten byl přítomen například i ve hře DOOM a pomáhal doostřit obraz rozmazaný Temporal Antialisingem. Zde je bohužel jen v podobě volby ON a OFF a při aktivaci je doostření velice silné, takže místy spíše obrazu hodně škodí. Vliv na výkon nemá žádný.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Chromatic Aberattion
„Oblíbený“ efekt simulující barevnou vadu čočky je zde samozřejmě přítomen, a naštěstí je možné efekt vypnout. Kupodivu ale autoři zvolili efekt jen mírný (simulující kvalitní objektiv), takže tato vada zde nijak neobtěžuje. Výkon také nijak neovlivní, takže je to jen na vás, jak přepínač detailu nastavíte.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Level of Detail
Poslední položka v menu nastavuje detailnost objektů – přesněji jejich počet polygonů a dohlednost. Vliv na výkon je minimální – 39 fps vs. 41 fps. Takže detaily klidně ponechte na maximu. Pouze na slabších procesorech bude vliv výraznější.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)