PCTuning Článek

DiRT: Showdown — grafika beze změn, nároky vyšší

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
28. 5. 2012 03:00 23 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Datadisk bez větších technických změn 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Po roce jsme se dočkali dalšího pokračování populární závodní série DiRT. Showdown však na rozdíl od svých předchůdců není zaměřen na rallye, nýbrž na destrukční závody ve stylu FlatOut. Po technické stránce naopak mnoho rozdílů nenajdete, grafika se téměř nezměnila. I tak ale patří mezi vizuálně nejlepší závodní hry dneška.

Reklama
Reklama

Jak se zdá, slavná závodní série DiRT (dříve Colin McRae Rally) po vzoru celé řady jiných her (např. Call of Duty nebo Need for Speed) naskočila do rychlého vlaku vydávání pokračování jednou do roka. Po DiRT 3 z minulého roku proto letos vychází DiRT: Showdown. Pokračování je to kontroverzní, opouští totiž vody zaběhnutých závodů rallye a místo toho hra nabízí destrukční řádění na způsob FlatOut, na což někteří kritici reagují dost rozpačitě (byť průměrné hodnocení je stále velmi vysoké a pohybuje se okolo 80 %).

Po technické stránce se hra téměř nezměnila. Stejně jako DiRT 3 běží i Showdown na technologii EGO engine druhé generace a pokud by hry neměly odlišné herní režimy a různá prostředí, nedala by se jedna od druhé téměř odlišit. To na druhou stranu až tolik nevadí, DiRT: Showdown vypadá skvěle a rozhodně patří mezi nejlépe vypadající závodní hry současnosti. Kvality vizuální stránky můžete ostatně posoudit i sami z velké řady screenshotů v galerii.

 

Překvapením pro mě byly hardwarové nároky hry, které jsou o něco vyšší než u rok starého DiRT 3, zatímco technická stránka je stejná. Připravte se proto na nadprůměrně vysoké nároky, k hraní na maximální detaily budete potřebovat ideálně grafickou kartu na úrovni nVidia GeForce GTX 560 nebo AMD Radeon HD 6870, u nejnáročnějších scén však může být k naprosto plynulému hraní potřeba i lepší. Ani procesor nestačí ledajaký, rozumným minimem k naprosto plynulému hraní je čtyřjádrový Intel Core i5, případně čtyř / šestijádrový Phenom II X4 / X6.

Pokud takový počítač nemáte a přesto si budete chtít DiRT: Showdown zahrát, lze detaily snížit pomocí celé řady nastavení. Největší dopad na výkon má nastavení pokročilého nasvícení (Advanced Lighting), které má navíc jen minimální dopad na kvalitu hry. Velký dopad na výkon má dále natavení odrazů, stínů či ambientní okluze. Pokud snížíte detaily na úplné minimum, framerate vyletí klidně i na šestinásobek původních hodnot a nebude tedy problém při patřičném ořezání detailů nový DiRT rozběhat i na velmi starých počítačích.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning