PCTuning Článek

DiRT: Showdown — grafika beze změn, nároky vyšší

tomas-sulc
Tomáš Šulc
28. 5. 2012 01:00 23 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Datadisk bez větších technických změn 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Po roce jsme se dočkali dalšího pokračování populární závodní série DiRT. Showdown však na rozdíl od svých předchůdců není zaměřen na rallye, nýbrž na destrukční závody ve stylu FlatOut. Po technické stránce naopak mnoho rozdílů nenajdete, grafika se téměř nezměnila. I tak ale patří mezi vizuálně nejlepší závodní hry dneška.

Reklama
Reklama

Vehicle Details

 Vehicle Details High / Low
Vehicle Details High / Low

Rozdíly v detailnosti vozidel jsou patrné jen z vzdálených aut soupeřů a všimnete si jich jen při přímém srovnání snímků. Snížení nemělo žádný vliv na framerate.

Skidmarks

 Skidmarks On / Off
Skidmarks On / Off

Po vypnutí nastavení Skidmarks se na zemi přestanou vykreslovat dynamické šmouhy od pneumatik automobilů a zůstanou jen některé nakreslené přímo na texturách. Snížení nastavení nemělo žádný dopad na výkon.

Cloth

 Cloth High / Off
Cloth High / Off

U nastavení kvality látek jsem si nevšiml žádných rozdílů, nenaměřil jsem ani rozdílný výkon.

Advanced Lighting

 Advanced Lighting On / Off
Advanced Lighting On / Off

Ačkoliv ve kvalitě obrazu u nastavení pokročilého nasvětlení nejsou žádné rozdíly, má nastavení obrovský dopad na výkon. Po snížení této položky výkon vzrostl z 32 na rovných 50 snímků za sekundu!

Minimální x maximální nastavení grafiky

 Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

 Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

Rozdíl v maximálním a minimálním nastavení grafiky jsou patrné na první pohled. Nejvíce patrné jsou chybějící stíny a diváci okolo trati, dobře patrné jsou však také chybějící stopy pneumatik na silnici, chybějící odrazy okolí na autech, statické stromy, chybějící efekt ambient occlusion, horší detaily objektů atd. S výjimkou rozlišení textur se rozdíly týkají snad úplně všech aspektů grafiky a rozdíly jsou obrovské. Na druhou stranu tomu odpovídá také nárůst výkonu, který je jeden z nejvyšších, jaký jsem kdy naměřil. S AMD Radeonem HD 6770 výkon po snížení detailů z maximálních na minimální v rozlišení 1920 × 1200 px s čtyřnásobným vyhlazováním hran stoupnul z 19 na 122 fps u první a z 30 na 152 fps u druhé scény.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning