DiRT: Showdown — grafika beze změn, nároky vyšší | Kapitola 2
Seznam kapitol
Po roce jsme se dočkali dalšího pokračování populární závodní série DiRT. Showdown však na rozdíl od svých předchůdců není zaměřen na rallye, nýbrž na destrukční závody ve stylu FlatOut. Po technické stránce naopak mnoho rozdílů nenajdete, grafika se téměř nezměnila. I tak ale patří mezi vizuálně nejlepší závodní hry dneška.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: Intel Core 2 Duo 2,6 GHz / AMD Athlon 64 X2 5400+
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce 8600 / ATI Radeon HD 2600
— OS: Windows XP / Vista / 7
Doporučená sestava
— Procesor: Intel Core i7 2,9 GHz / AMD Phenom II X6 3,3 GHz
— Operační paměť: 4 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTX 460 / ATI Radeon HD 5850
— OS: Windows XP / Vista / 7
Oficiální minimální požadavky na výkon počítače má DiRT: Showdown velmi nízké. Stačit by měl počítač s de facto libovolným dvoujádrovým procesorem, 2 GB paměti a grafickou kartou starou pět let. Dle osobních zkušeností jsou nároky hry po snížení detailů opravdu nízké, přesto bych však doporučil o něco výkonnější sestavu, zejména nároky na výkon procesoru jsou výrazně vyšší než u řady jiných her.
Co se týče doporučené sestavy, Codemasters k hraní doporučují moderní vícejádrový procesor (včetně šestijádrových AMD), 4 GB paměti a grafickou kartu starou jednu až dvě generace. S uvedenými GeForce GTX 460 a Radeonem HD 5850 však nepočítejte s naprosto plynulým hraním na nejvyšší detaily, k tomu jsou potřeba ještě o stupeň výkonnější karty.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i5-2500K, který jsem přetaktoval na 4,7 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Samsung SpinPoint T a to vše v desce MSI Big Bang Marshal. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GT 440 až po AMD Radeon HD 7970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 301.42 WHQL, pro AMD Radeony pak Catalyst 12.4 WHQL.
Metodika testování
Na rozdíl od drtivé většiny nových her do svých titulů Codemasters implementují benchmarky k měření výkonu, při testu hardwarových nároků jsem jej proto použil. Benchmark měří výkon při jednokolovém závodě na trati ve tvaru osmičky a umí sám vyhodnotit framerate.
Nastavení hry
Nastavení grafiky je ve hře velmi podrobné a hru jsem testoval při nejvyšším nastavení všech detailů. Výkon jsem jako obvykle měřil v trojici rozlišení 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1200 px při vypnutém a čtyřnásobném režimu vyhlazování hran. 4× MSAA lze zapnout přímo v nastavení hry a vyhlazování dobře funguje na kartách AMD Radeon i nVidia GeForce.