DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 8
Seznam kapitol
Legenda DOOM se po dlouhé době vrátila na naše monitory ve výrazně hezčím grafickém kabátě, než tomu bylo u posledního dílu DOOM 3. A my jsme tu opět s detailním rozborem všech možných grafických nastavení. Podíváme se na to, jak jednotlivé položky v menu nastavení grafiky ovlivní výkon a kvalitu obrazu.
Reflections Quality
Nastavuje kvalitu odrazů okolí na lesklých površích. Jako jeden z mála detailů má viditelný vliv na výkon, ale také si lze rozdílů v obraze snadno všimnout, takže detail snižte až jako jeden z posledních. Rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením je 74 fps vs. 78 fps ve scéně na začátku hry.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)
Particles Quality
Nastavuje kvalitu částicových efektů – různé výbuchy, kouře a nebo časté jiskry. Při nastavení Ultra jsou částicové efekty mnohem bohatší a výkon přitom nijak výrazně neubírají. Rozdíl ve výkonu mezi Ultra a Low úrovní je pouze 67 fps vs. 69 fps.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)
Compute Shaders
Tento přepínač je tak trochu neznámou volbou. Při aktivaci se v obraze nikde nic nezměnilo (ne v několika scénách, které jsem zkoušel), ale občas narostl mírně výkon. Takže volbu doporučím ponechat aktivní. Ve scéně na obrázku byl rozdíl ve výkonu 65 fps vs. 66 fps.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Motion Blur Quality
Pokud jste se v sekci nastavení Video rozhodli, že budete hrát s aktivním Motion Blur efektem, tak zde si můžete nastavit jeho kvalitu. Rozdíl ve výkonu mezi nízkou a vysokou kvalitou je na úrovni chyby měření, takže bez obav to nastavte na Ultra. Efekt je pak více vyhlazený.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)