DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 5
Seznam kapitol
Legenda DOOM se po dlouhé době vrátila na naše monitory ve výrazně hezčím grafickém kabátě, než tomu bylo u posledního dílu DOOM 3. A my jsme tu opět s detailním rozborem všech možných grafických nastavení. Podíváme se na to, jak jednotlivé položky v menu nastavení grafiky ovlivní výkon a kvalitu obrazu.
Colorblind Mode
Nastavení pro barvoslepé hráče. Pokud trpíte vadou vnímání barev, DOOM umožňuje vybrat si z optimalizovaného renderu podle vady. Na ukázku můžete vidět rozdíl mezi normálním renderem a vadou vnímání zelené a červené barvy (Deuteranopia).
Nastavení na OFF (po najetí myší se zobrazí Deuteranopia)
Gamma
Posuvník pro nastavení světlosti obrazu – na dobře kalibrovaném monitoru by měl zůstat na úrovni 1.0.
Motion Blur
Aktivuje úroveň rozmazání pohybu. DOOM i na minimální nastavení celkem hodně maže, takže doporučuji pro vetší přehlednost vypnout. Vliv na výkon je na úrovni chyby měření – 91 fps vs. 92 fps.
Nastavení na High (po najetí myší se zobrazí OFF)
Chromatic Aberration
Efekt simulující chromatickou vadu čočky jde i v této hře přítomen. Kupodivu se autoři drželi na uzdě a zde moc neškodí. Je jen opravdu mírně viditelný v rozích obrazu. Vliv na výkon nemá žádný, takže pokud tuto vadu obrazu máte rádi, můžete ji bez obav aktivovat.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Field of View
Samozřejmostí dobře optimalizované hry na PC je možnost volby zorného pole. Minimem je horizontální FOV 90° – pro většinu her portovaných z konzolí nedosažitelná meta. Maximem je pak velmi širokých 130°. Trochu hloupé je, že nastavujete horizontální FOV (lepší je volba vertikálního – horizontální se přizpůsobí poměru stran). Vliv na výkon je nečekaně nízký – 85 fps vs. 90 fps.
Nastavení na FOV 90 (po najetí myší se zobrazí FOV 130)