DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 5

Petr Diviš

Petr Diviš

1. 6. 2016 03:00 63

Seznam kapitol

1. OpenGL ještě nepatří do starého železa 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Nastavení Video: rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Nastavení Video – Antialiasing 5. Nastavení Video – FOV, rozmazání pohybu, barvy 6. Nastavení Advanced – měřítko obrazu, stíny 7. Nastavení Advanced – AO, dekorace, textury
8. Nastavení Advanced – odrazy, částice, motion blur 9. Nastavení Advanced – hloubka ostrosti, HDR, flare 10. Nastavení Advanced – následné úpravy obrazu, UI 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 13. Závěr

Legenda DOOM se po dlouhé době vrátila na naše monitory ve výrazně hezčím grafickém kabátě, než tomu bylo u posledního dílu DOOM 3. A my jsme tu opět s detailním rozborem všech možných grafických nastavení. Podíváme se na to, jak jednotlivé položky v menu nastavení grafiky ovlivní výkon a kvalitu obrazu.

Reklama

Colorblind Mode

Nastavení pro barvoslepé hráče. Pokud trpíte vadou vnímání barev, DOOM umožňuje vybrat si z optimalizovaného renderu podle vady. Na ukázku můžete vidět rozdíl mezi normálním renderem a vadou vnímání zelené a červené barvy (Deuteranopia).

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na OFF (po najetí myší se zobrazí Deuteranopia)

Gamma

Posuvník pro nastavení světlosti obrazu – na dobře kalibrovaném monitoru by měl zůstat na úrovni 1.0.

Motion Blur

Aktivuje úroveň rozmazání pohybu. DOOM i na minimální nastavení celkem hodně maže, takže doporučuji pro vetší přehlednost vypnout. Vliv na výkon je na úrovni chyby měření – 91 fps vs. 92 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na High (po najetí myší se zobrazí OFF)

Chromatic Aberration

Efekt simulující chromatickou vadu čočky jde i v této hře přítomen. Kupodivu se autoři drželi na uzdě a zde moc neškodí. Je jen opravdu mírně viditelný v rozích obrazu. Vliv na výkon nemá žádný, takže pokud tuto vadu obrazu máte rádi, můžete ji bez obav aktivovat.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Field of View

Samozřejmostí dobře optimalizované hry na PC je možnost volby zorného pole. Minimem je horizontální FOV 90° – pro většinu her portovaných z konzolí nedosažitelná meta. Maximem je pak velmi širokých 130°. Trochu hloupé je, že nastavujete horizontální FOV (lepší je volba vertikálního – horizontální se přizpůsobí poměru stran). Vliv na výkon je nečekaně nízký – 85 fps vs. 90 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na FOV 90 (po najetí myší se zobrazí FOV 130)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama