DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 4
Seznam kapitol
Legenda DOOM se po dlouhé době vrátila na naše monitory ve výrazně hezčím grafickém kabátě, než tomu bylo u posledního dílu DOOM 3. A my jsme tu opět s detailním rozborem všech možných grafických nastavení. Podíváme se na to, jak jednotlivé položky v menu nastavení grafiky ovlivní výkon a kvalitu obrazu.
Vyhlazování hran – Antialiasing
Nastavení hran ve hře DOOM je velmi rozmanité. Ovšem všechny volby mají jedno společné – jedná se vždy pouze vyhlazení hran využívající post-processingu. K dispozici je vyhlazování FXAA a SMAA v kombinaci s temporal filtrem (1Tx), pak samotné TAA a také více násobné TSSAA (8Tx).
Jednotlivé metody a jejich vliv na výkon můžete vidět v následujícím grafu – seřazeny podle výkonu.

Jak můžete vidět, vyhlazování hran přes post-processing opět ubírá minimum výkonu. Velkým překvapením je, že metoda TSSAA(8Tx), nejlépe vyhlazující hrany a shimmering v pohybu, není ani zdaleka nejpomalejší. Nevýhodou je velké rozmazání obrazu, které ale lze ve hře kompenzovat doostřením. S touto metodou vyhlazování hran DOOM vypadá i v rychlém pohybu velice klidně – jako kdyby byl využit klasický MSAA s TRAA.
Klasické SMAA je pomalejší a neredukuje vůbec shimmering v pohybu a je náročnější než všechny ostatní metody. Jeho temporal varianta je ještě o chlup náročnější, a ta už redukuje i pohybový shimmering. Kvality vyhlazení TSSAA však nedosahuje. Ovšem při nižších framerate vypadá lépe, neboť TSAA díky využití více předchozích snímků občas trpí na ghosting.
Rozdíly v obraze můžete vidět na následujících obrázcích (1:1 výřezy).
Bez Vyhlazování:

Vyhlazování FXAA:

Vyhlazování SMAA:

Vyhlazování TAA(1Tx):

Vyhlazování FXAA(1Tx):

Vyhlazování SMAA(1Tx):

Vyhlazování TSSAA(8Tx):
