DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 4
Seznam kapitol
Legenda DOOM se po dlouhé době vrátila na naše monitory ve výrazně hezčím grafickém kabátě, než tomu bylo u posledního dílu DOOM 3. A my jsme tu opět s detailním rozborem všech možných grafických nastavení. Podíváme se na to, jak jednotlivé položky v menu nastavení grafiky ovlivní výkon a kvalitu obrazu.
Vyhlazování hran – Antialiasing
Nastavení hran ve hře DOOM je velmi rozmanité. Ovšem všechny volby mají jedno společné – jedná se vždy pouze vyhlazení hran využívající post-processingu. K dispozici je vyhlazování FXAA a SMAA v kombinaci s temporal filtrem (1Tx), pak samotné TAA a také více násobné TSSAA (8Tx).
Jednotlivé metody a jejich vliv na výkon můžete vidět v následujícím grafu – seřazeny podle výkonu.
![DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/r42nohzzgj38k1860cd60ca0bd26228357227.png)
Jak můžete vidět, vyhlazování hran přes post-processing opět ubírá minimum výkonu. Velkým překvapením je, že metoda TSSAA(8Tx), nejlépe vyhlazující hrany a shimmering v pohybu, není ani zdaleka nejpomalejší. Nevýhodou je velké rozmazání obrazu, které ale lze ve hře kompenzovat doostřením. S touto metodou vyhlazování hran DOOM vypadá i v rychlém pohybu velice klidně – jako kdyby byl využit klasický MSAA s TRAA.
Klasické SMAA je pomalejší a neredukuje vůbec shimmering v pohybu a je náročnější než všechny ostatní metody. Jeho temporal varianta je ještě o chlup náročnější, a ta už redukuje i pohybový shimmering. Kvality vyhlazení TSSAA však nedosahuje. Ovšem při nižších framerate vypadá lépe, neboť TSAA díky využití více předchozích snímků občas trpí na ghosting.
Rozdíly v obraze můžete vidět na následujících obrázcích (1:1 výřezy).
Bez Vyhlazování:
![DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/4zrqgur4d898uep60cd60cb1f6e3122833409.png)
Vyhlazování FXAA:
![DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/nan90lsxbq722d660cd60cbc50cc527552473.png)
Vyhlazování SMAA:
![DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/tq91q9o2ao2tujm60cd60cc9901c166586426.png)
Vyhlazování TAA(1Tx):
![DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/seqbea4n049j8oj60cd60cd5038a374034606.png)
Vyhlazování FXAA(1Tx):
![DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/bis63emd0qj4pcg60cd60cde7420117823907.png)
Vyhlazování SMAA(1Tx):
![DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/ln9b8ydvcuwdlkg60cd60ce8f055089182020.png)
Vyhlazování TSSAA(8Tx):
![DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/amn6ub4p5hzw6ij60cd60cf3a8bb882380725.png)