DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
Článek DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 4

Petr Diviš

Petr Diviš

1. 6. 2016 03:00 63

Seznam kapitol

1. OpenGL ještě nepatří do starého železa 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Nastavení Video: rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Nastavení Video – Antialiasing 5. Nastavení Video – FOV, rozmazání pohybu, barvy 6. Nastavení Advanced – měřítko obrazu, stíny 7. Nastavení Advanced – AO, dekorace, textury
8. Nastavení Advanced – odrazy, částice, motion blur 9. Nastavení Advanced – hloubka ostrosti, HDR, flare 10. Nastavení Advanced – následné úpravy obrazu, UI 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 13. Závěr

Legenda DOOM se po dlouhé době vrátila na naše monitory ve výrazně hezčím grafickém kabátě, než tomu bylo u posledního dílu DOOM 3. A my jsme tu opět s detailním rozborem všech možných grafických nastavení. Podíváme se na to, jak jednotlivé položky v menu nastavení grafiky ovlivní výkon a kvalitu obrazu.

Reklama
Reklama

Vyhlazování hran – Antialiasing

Nastavení hran ve hře DOOM je velmi rozmanité. Ovšem všechny volby mají jedno společné – jedná se vždy pouze vyhlazení hran využívající post-processingu. K dispozici je vyhlazování FXAA a SMAA v kombinaci s temporal filtrem (1Tx), pak samotné TAA a také více násobné TSSAA (8Tx).

Jednotlivé metody a jejich vliv na výkon můžete vidět v následujícím grafu – seřazeny podle výkonu.

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Jak můžete vidět, vyhlazování hran přes post-processing opět ubírá minimum výkonu. Velkým překvapením je, že metoda TSSAA(8Tx), nejlépe vyhlazující hrany a shimmering v pohybu, není ani zdaleka nejpomalejší. Nevýhodou je velké rozmazání obrazu, které ale lze ve hře kompenzovat doostřením. S touto metodou vyhlazování hran DOOM vypadá i v rychlém pohybu velice klidně – jako kdyby byl využit klasický MSAA s TRAA.

Klasické SMAA je pomalejší a neredukuje vůbec shimmering v pohybu a je náročnější než všechny ostatní metody. Jeho temporal varianta je ještě o chlup náročnější, a ta už redukuje i pohybový shimmering. Kvality vyhlazení TSSAA však nedosahuje. Ovšem při nižších framerate vypadá lépe, neboť TSAA díky využití více předchozích snímků občas trpí na ghosting.

Rozdíly v obraze můžete vidět na následujících obrázcích (1:1 výřezy).

Bez Vyhlazování:

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Vyhlazování FXAA:

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Vyhlazování SMAA:

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Vyhlazování TAA(1Tx):

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Vyhlazování FXAA(1Tx):

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Vyhlazování SMAA(1Tx):

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Vyhlazování TSSAA(8Tx):

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning