DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 9

Petr Diviš

Petr Diviš

1. 6. 2016 03:00 63

Seznam kapitol

1. OpenGL ještě nepatří do starého železa 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Nastavení Video: rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Nastavení Video – Antialiasing 5. Nastavení Video – FOV, rozmazání pohybu, barvy 6. Nastavení Advanced – měřítko obrazu, stíny 7. Nastavení Advanced – AO, dekorace, textury
8. Nastavení Advanced – odrazy, částice, motion blur 9. Nastavení Advanced – hloubka ostrosti, HDR, flare 10. Nastavení Advanced – následné úpravy obrazu, UI 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 13. Závěr

Legenda DOOM se po dlouhé době vrátila na naše monitory ve výrazně hezčím grafickém kabátě, než tomu bylo u posledního dílu DOOM 3. A my jsme tu opět s detailním rozborem všech možných grafických nastavení. Podíváme se na to, jak jednotlivé položky v menu nastavení grafiky ovlivní výkon a kvalitu obrazu.

Reklama

Depth of Field

Aktivuje efekt hloubky ostrosti. Ten se vyskytuje pouze v animacích, takže se rozhodně nemusíte bát negativního vlivu na hratelnost. Vliv na výkon je znatelný také pouze v animacích – 67 fps vs. 70 fps. Detail tedy můžete bez obav ponechat aktivní.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Depth of Field Antialiasing

Upravuje kvalitu efektu Depth of Field tím, že samotné pole více vyhladí. Rozdíl je znatelný ve kvalitě efektu bokeh (rozmazané okolí mimo pole ostrosti). Vliv na výkon je opět minimální – 67 fps vs. 68 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

HDR Bloom

Přidává do obrazu klasický bloom efekt – přesvícení od jasných světel nebo objektů. Vliv na obraz je velice výrazný, ale na výkon naopak minimální – 75 fps vs. 76 fps. Důvod vypínat tento efekt opravdu neexistuje.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Lens Flare

Efekt simulující přepaly od silných světel je zde využívá velice mírně (orgie jako ve filmech od J. J. Abramse neočekávejte), takže detail není nutné snižovat. Vliv na výkon je totiž neměřitelný.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Lens Dirt

Tento přepínač aktivuje efekt špinavé čočky. Když je aktivní HDR Bloom, můžete vidět v obraze stopy po špíně v objektivu. Efekt nijak neobtěžuje a přidává na „filmové realističnosti“. Navíc výkon nijak neovlivní.

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama