DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 10
Seznam kapitol
Legenda DOOM se po dlouhé době vrátila na naše monitory ve výrazně hezčím grafickém kabátě, než tomu bylo u posledního dílu DOOM 3. A my jsme tu opět s detailním rozborem všech možných grafických nastavení. Podíváme se na to, jak jednotlivé položky v menu nastavení grafiky ovlivní výkon a kvalitu obrazu.
Rendering Mode
Touto volbou upravíte barvy a ostrost obrazu. Pokud vám hra připadá moc přesaturovaná, nastavte tuto volbu na Gritty nebo Cinematic. Výkon se nijak nezmění.
Nastavení na Default (po najetí myší se zobrazí Gritty)
Sharpening Amount
Posuvník úrovně doostření obrazu. Ten je velice užitečný, protože hra využívá vyhlazování hran pouze pomocí post-processingu. Nejkvalitnější metoda TSSAA sice pěkně vyhladí i pohybový šum, ale nepěkně rozmazává obraz. Správným nastavením doostření můžete tento problém eliminovat. Zde doporučuji ponechat základních 2.0. Na úroveň 4 je obraz již moc přeostřen a na úroveň 0 je naopak bez úpravy ostrosti.
Nastavení na úroveň 0 při TSSAA (po najetí myší se zobrazí úroveň 4)
Film Grain
Nastavení efektu filmového šumu. Opět vliv na výkon je nulový, takže volba šumu záleží pouze na vašem vkusu. Efekt lze úplně vypnout a naopak při maximální úrovni obraz správně filmově šumí. Celkem decentní nastavení je na úroveň 1 – šum je velice mírný a viditelný jen v tmavých částech hry.
Nastavení na úroveň 0 (po najetí myší se zobrazí úroveň 4)
UI Opacity
Nastavuje úroveň průhlednosti rozhraní hry – ukazatel munice a života.
Nastavení na úroveň 0 (po najetí myší se zobrazí úroveň 4)
Show Performance Metrics
Poslední volba přidává do obrazu ukazatel fps a další zajímavosti podle úrovně nastavení. Na Nightmare se zobrazují i takové „blbinky“ jako graf průběhu fps. Negativního vlivu na výkon jsem si nevšiml, takže pokud se vám tento ukazatel fps líbí, bez obav jej aktivujte.
Nastavení na Nightmare (po najetí myší se zobrazí OFF)