DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 10

Petr Diviš

Petr Diviš

1. 6. 2016 03:00 63

Seznam kapitol

1. OpenGL ještě nepatří do starého železa 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Nastavení Video: rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Nastavení Video – Antialiasing 5. Nastavení Video – FOV, rozmazání pohybu, barvy 6. Nastavení Advanced – měřítko obrazu, stíny 7. Nastavení Advanced – AO, dekorace, textury
8. Nastavení Advanced – odrazy, částice, motion blur 9. Nastavení Advanced – hloubka ostrosti, HDR, flare 10. Nastavení Advanced – následné úpravy obrazu, UI 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 13. Závěr

Legenda DOOM se po dlouhé době vrátila na naše monitory ve výrazně hezčím grafickém kabátě, než tomu bylo u posledního dílu DOOM 3. A my jsme tu opět s detailním rozborem všech možných grafických nastavení. Podíváme se na to, jak jednotlivé položky v menu nastavení grafiky ovlivní výkon a kvalitu obrazu.

Reklama

Rendering Mode

Touto volbou upravíte barvy a ostrost obrazu. Pokud vám hra připadá moc přesaturovaná, nastavte tuto volbu na Gritty nebo Cinematic. Výkon se nijak nezmění.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Default (po najetí myší se zobrazí Gritty)

Sharpening Amount

Posuvník úrovně doostření obrazu. Ten je velice užitečný, protože hra využívá vyhlazování hran pouze pomocí post-processingu. Nejkvalitnější metoda TSSAA sice pěkně vyhladí i pohybový šum, ale nepěkně rozmazává obraz. Správným nastavením doostření můžete tento problém eliminovat. Zde doporučuji ponechat základních 2.0. Na úroveň 4 je obraz již moc přeostřen a na úroveň 0 je naopak bez úpravy ostrosti.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na úroveň 0 při TSSAA (po najetí myší se zobrazí úroveň 4)

Film Grain

Nastavení efektu filmového šumu. Opět vliv na výkon je nulový, takže volba šumu záleží pouze na vašem vkusu. Efekt lze úplně vypnout a naopak při maximální úrovni obraz správně filmově šumí. Celkem decentní nastavení je na úroveň 1 – šum je velice mírný a viditelný jen v tmavých částech hry.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na úroveň 0 (po najetí myší se zobrazí úroveň 4)

UI Opacity

Nastavuje úroveň průhlednosti rozhraní hry – ukazatel munice a života.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na úroveň 0 (po najetí myší se zobrazí úroveň 4)

Show Performance Metrics

Poslední volba přidává do obrazu ukazatel fps a další zajímavosti podle úrovně nastavení. Na Nightmare se zobrazují i takové „blbinky“ jako graf průběhu fps. Negativního vlivu na výkon jsem si nevšiml, takže pokud se vám tento ukazatel fps líbí, bez obav jej aktivujte.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Nightmare (po najetí myší se zobrazí OFF)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama