DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 3

Petr Diviš

Petr Diviš

1. 6. 2016 03:00 63

Seznam kapitol

1. OpenGL ještě nepatří do starého železa 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Nastavení Video: rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Nastavení Video – Antialiasing 5. Nastavení Video – FOV, rozmazání pohybu, barvy 6. Nastavení Advanced – měřítko obrazu, stíny 7. Nastavení Advanced – AO, dekorace, textury
8. Nastavení Advanced – odrazy, částice, motion blur 9. Nastavení Advanced – hloubka ostrosti, HDR, flare 10. Nastavení Advanced – následné úpravy obrazu, UI 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 13. Závěr

Legenda DOOM se po dlouhé době vrátila na naše monitory ve výrazně hezčím grafickém kabátě, než tomu bylo u posledního dílu DOOM 3. A my jsme tu opět s detailním rozborem všech možných grafických nastavení. Podíváme se na to, jak jednotlivé položky v menu nastavení grafiky ovlivní výkon a kvalitu obrazu.

Reklama

Window Mode

Zde se nachází volba, v jakém režimu okna hra poběží. Na výběr máte nabídku režimů: v okně, v bezrámečkovém okně, nebo přes celou obrazovku.

Monitor

Nastavení pro více monitorů – na jakém se má hra zobrazovat

Aspect Ratio

Volba poměru stran obrazu – omezuje výběr rozlišení na ty vhodné k vašemu monitoru.

Rozlišení obrazovky (Resolution)

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon R9 290 – aktuální ovladače
i Zdroj: PCTuning.cz
Radeon R9 290 – aktuální ovladače

K testu vlivu rozlišení jsem opět jednu s náročnějších lokací. Zbytek hry vám poběží podobně, nebo lépe.

Na sestavě Intel s grafickou kartou Nvidia GTX 960 OC (1400MHz jádro) hra běží velice dobře na plných detailech v rozlišení 1920 × 1080. Pouze textury musí být sníženy na úroveň Low, jinak dochází k velkému propadu výkonu (klidně až na polovinu původních fps). Na vyšších rozlišení si už moc dobře nezahrajete, na ty ale také levná GTX 960 stavěna není.

Grafická karta  ASUS Radeon R9 290 Direct CU II podávala velmi pěkný výkon i v rozlišení 2560 × 1440. Ve vyšším „3K“ rozlišení už je výkon na hraně. Jedná se o rychlou akci, takže nižší snímkování než 60 fps bezpečně poznáte.

Při testování jsem ovšem narazil na zajímavost – nárůst výkonu s novými ovladači. Na neaktualizovaných ovladačích (od posledního testování) byl výkon doslova tragický. Dejte si tedy pozor, zda hrajete na aktuálním AMD ovladači. Jinak by mohl výkon na vašem Radeonu R9 290 vypadat následovně:

Radeon R9 290 na starších ovladačích
i Zdroj: PCTuning.cz
Radeon R9 290 na starších ovladačích

Jak vidíte, se starším ovladačem byl výkon v nižších rozlišeních horší než na GTX 960 a hlavním problémem byly časté propady výkonu na nehratelnou úroveň i v 1920 × 1080.

Z testu nemůžeme samozřejmě vynechat i test GeForce GTX 980 Ti. Zvládne hru DOOM rozjet plynule i ve 4K rozlišení? Podívejme se na to:

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Hra DOOM na referenční GeForce GTX 980 Ti s maximálními detaily běží ve 4K rozlišení celkem dobře. Pokud kartu přetaktujete na 1400MHz (z původních cca 1100-1150MHz boost), hra je i ve 4K rozlišení krásně plynulá s maximálním nastavením detailů včetně Nightmare stínů a textur.

Vertical Sync

Volbou, kterou asi znáte ze všech her, vypínáte synchronizaci obrazu s refreshem monitoru. Bez synchronizace se snímky zobrazují okamžitě s kratším lagem, ale při pohybu vidíte roztrhaný obraz. Se synchronizací jsou snímky vždy celé, ale pokud fps klesne pod refresh monitoru (třeba 60 fps), hra naopak začne působit trhaněji než bez V-sync.

Jestli zapnout, nebo nezapnout V-sync, záleží na vás. Neřeší to asi jen majitelé monitorů s FreeSync a G-Sync.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama