Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky | Kapitola 9
Seznam kapitol
Po několika letech jsme se dočkali dalšího pokračování série Driver. Vývojářům se k velkému překvapení úspěšně podařilo vzkřísit téměř mrtvou sérii. Na mušku jsme si proto vzali hru i my a udělali její technologický rozbor. Vizuální stránka hry sice na jednu stranu nenadchne, špatná však také není a hardwarové nároky? Ty jsou téměř nulové.
Od PC verze nového Drivera: San Francisco jsem po technologické stránce původně čekal další tuctovou konverzi z konzolí pyšnící se nízkými hardwarovými nároky, slušným škálováním s vícejádrovými procesory a jen hrstkou nastavení detailů. Ono to tak dokonce i v zásadě dopadlo, jen je vše ještě o něco extrémnější, než jsme byli dosud zvyklí.
Vizuální stránka PC verze, která mimochodem není nijak špatná, se tak vůbec neliší od verzí pro konzole. Nízké (v případě Drivera téměř nulové) nároky zůstaly i na výkon grafické karty. V kombinaci nVidia GeForce GT 440 a rozlišení 1920 × 1080 px se zapnutým vyhlazováním hran hra běžela okolo šedesáti snímků za sekundu, což jasně svědčí o tom, že v rozumném rozlišení a bez vyhlazování hran si toto pokračování série zahrajete i na mnoho let staré grafické kartě.
Podobně nízké jsou také nároky na výkon procesoru. Na limit hry 120 fps se sice dostanete jen s výkonnými a moderními čipy, komu jde však o hratelnost, nemá se čeho bát. Na nejslabším testovaném AMD Phenomu II X2 s frekvencí 2,8 GHz hra stále běžela těsně pod 60 fps, dostatečně plynule tak poběží i na starých procesorech jako je Core 2 Duo či Athlon 64 X2.
Jestli je na technické stránce hry něco komické, je to jednoznačně nastavení detailů. Pokud pomineme rozlišení, vyhlazování hran a volbu mezi během v okně / na celé obrazovce, zbývá v menu už jen jediná souhrnná položka s nastavením všech detailů. Něco podobného jsme sice už viděli u Bluru, až Driver však toto nastavení dotahuje k dokonalosti. Vtip je totiž v tom, že po snížení nastavení se nestane vůbec nic, detaily se nezmění a podobně se nepohne ani framerate. Doufejme, že se této „novinky“ nechytnou i ostatní studia při vývoji PC konverzí svých her...
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.